Alla inlägg under november 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 30 november 2009 20:30

Grattis min älskade make på din 38 års dag!


Jag älskar dig av hela mitt hjärta.


Ha en bra dag!


Älskar dig.

Puss / din för evigt.   

Av Zandra & Björn Engvall - 29 november 2009 20:30

I dag har jag och Björn varit ner till Herrgården och ätit julbord, det var hans födelsedags present från mig.


Ett fint och gott julbord på Wirsbo herrgård, REKOMENDERAS!


Våra mammor var barnpigor till barnen här hemma.

Dom hade haft en bra kväll med ostbricka och mycket snack.

Kul att dom trivs ihop. =)


Trevlig kväll!

Av Zandra & Björn Engvall - 26 november 2009 20:15

I dag fyller våran underbara son 1 år.


Tiden går fort, kl 14.36 26 nov 2008 tittade våran son; Quentin Eric Juliuz Werner ut. En gosse med en vikt på 2325g och 47,5 cm. Född i grav.vecka 32.


Han låg i kuvös. Han hade respirator i ett dygn och sedan CPAP i ett par dagar.

Han var störst av min tre prematurer, men den som var skörast.

Jag hade turen att få vara vaken under snittet med honom. Givetvis var hans pappa också vid våran sida.


Han är en underbar liten krabat som tar igen sig fort!


Grattis på DIN dag älskade Quentin.


Mamma älskar dig!

Puss och kram!

Av Zandra & Björn Engvall - 22 november 2009 17:09

Fruktansvärt tragiskt att man ska behöva bemöta osanningar och förkastliga kommentarer på internet efter att man blivit uppringd av både släkt och vänner. För det första så fanns ingen exakt spikad tid då vi skulle träffas, sen att jag hade ett möte på banken kl.10.00 i fagersta, det skulle jag bara strunta i för att man inte kan vara flexibel, knäpper jag med fingrarna så gör du som jag säger, eller?

Självklart vill och försöker jag vara en så stor del i mina barns liv som deras mamma tillåter, att komma och påstå att jag inte skulle bry mig om eller älska mina barn är så sjukt att kommentarer är överflödiga.

Ena stunden får man fan för att man köper barnen var sin liten present, i nästa för att man ringer för ofta eller för sällan, sen för ditt och datt, suck! Det spelar ingen roll hur man än vänder och vrider på sig så har man arslet bak.

I ena stunden vill inte barnen veta av mig och i nästa tjatar dom efter mig! Allt verkar i min mening lite motsägelsefullt och som om bloggerskan vänder kappan efter vinden efter hur det passar för stunden.

Ska jag ge en klapp på axeln och göra vågen för att hon gräver fram information som rör barnen? Det är för helvete hennes jobb som mamma. Om jag i min tur kunde bli bättre informerad om det som händer i barnens liv så kunde jag lättare hjälpa till. Att bara höra av sig när det krisar sig funkar inte. Jag säger absolut inte att jag inte vill hjälpa till men allt kunde vara mycket smidigare om vi vuxna kunde aggera där efter. It takes two to tango.


Annars?

Qimbas fond-vägg med Oggy är i det närmaste klar, bilder inom kort.

Köket har bara lite kvar, fattas ett par skåp som farsan skulle fixa.

Hoppas få lite tid till övers i vinter för att bygga stereo i bussen, har lite gott som bara ligger, bl.a ett fyrkanalssteg från autostudio, en rockford 12a och ett 6.5 tums punch system. Behöver dock en ny huvudenhet, det får bli när ekonomin tillåter. Återkommer om detta L8er.

Skulle dock kunna tänka mig att sälja till ett seriöst bud, steget och basen är ospelade, framsystemet använt ca. 3 mån.

Har klarat Slash på expert men fastnat på Guns n Roses.

Behöver ett nytt GH spel, börjar tröttna på dom 3 jag har.

Metallica är fortfarande okej men man orkar ju inte spela mer än 6 - 7 låtar.

World tour suger mer än sjön och legends of rock börjar bli uttjatat.

Blir nog lite metallica i kväll, tyvärr är det bara dom äldre låtarna som duger, det nya skiten dom gjort vill jag inte spela.


Rock on./B.

Av Zandra & Björn Engvall - 22 november 2009 16:56

Nu är vi hos svärmor och fikar. Samt lånar internet. =)


Tidigare i dag var jag med flickorna ner till deras pappa och hälsade på.

Han kunde inte träffa dom idag som han sagt en vecka. I fredags 19.30 ville han byta till lördagen som tyvärr inte gick då vi skulle på 60-års kalas.

Flickorna ville träffa pappa så vi åkte ner till macken en stund. Flickorna vart nöjda med det. =)


Barnen är friska nu iallafall. Pojkarna har lite hosta kvar.


Jag har städat inför jul och möblerat om. Vi har för litet hus!

Nu har vi iallafall bygglovet på papper och altanen ryker inom kort. =)

Längtar såååå!


Nej nu ska jag vara lite social och prata med min svärmor medans Björn bloggar.

Man blir ledsen av all skit och alla lögner med får läsa och höra HELA tiden!

Fy f*n! Kan inte "folk" blogga om SITT liv och INTE för att smutskasta andras.

Illa är det. Men alla får sitt straff till slut och då krampar hjärtat och man önskar nog att man gjort saker och ting rätt och INTE varit "ego" (om något man inte kan äga) och handlat FEL!


Ha det bra!

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 16 november 2009 14:38

Nu var det ett tag sen igen.


Inget internet har vi fått än. =)

Är hos svärmor och lånar. Jag har nu lagt Niqoles order på jultidningarna.

Gissa om hon och va alla är glada?!

Premie: 40" LCD-TV, DVD filmer och MYCKET pengar!

Hon har varit såååå duktig!


Gott fika fick jag av svärmor också. Tack!


Barnen är hemma och sjuka. =(

Quentin har ögoninflammation, jag trodde han skullke klara sig men inte då.

Feber och krupp-hosta har dom alla 5.

Det är då man vet att man lever och är mamma.


Tack min älskade Björn som alltid finns och hjälper mig.

Tur att han också "kan ta" barnen på natten då dom vaknar av mardrömmar av lephtonen.


Nu ska jag hem och äta, min man har gjort julskinka.


Ha det gott!


KRAM!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards