Alla inlägg under juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 21:39

I morse åkte vi direkt till stugan. Vi åt frukost där.

Då ringde Uffe med familj och ville komma upp och bada. =)


Det tog inte lång tid innan vi såg två små barn som kom springandes med Jaana, Uffe och Kenny.


Kenny var inte kvar så länge. Tråk-måns! =)


Barnen har badat HELA dagen. Michelle var bara upp när vi åt.

Alla bada, t.o.m jag!

Vattnet var jätte varmt och skönt.


Vi grillade korv.

Trawiz och Quentin har sovit jätte bra idag då dom har varsin resesäng där.


Uffe har försökt lärt barnen simma. Dom var jätte duktiga!


Vi har haft en otroligt trevlig dag!

Tack Uffe, Jaana och barnen för en jätte mysig dag! =)


En sak som skaver i mitt hjärta är att inte våran lilla Jerry finns med oss. Men vad vi än gör och tänker och säger så finns han där ändå.

Vi kan inte krama honom och inte se honom, men hans närvaro är så stark.

Fasters stora kille, fasters lilla Jerry. Du är den äldsta av dig och dina syskon trots dina 3.5 år på denna jord. Jag vet att du finns med oss, vakar över oss. Och du kommer ALLTID finnas i mitt hjärta och mina tankar. Faster älskar dig grabben!


Ha det bra i värmen och solen. NJUT... snart är vintern här. =(

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 21:36

Underbart i det sköna vattnet!

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 21:35

Min älskade storebror.

Jag älskar dig så hjärtat värker.

Du är det underbaraste som finns och en enormt go pappa!

Mina barn har världens bästa morbröder!

Jag kommer alltid finnas för dig och barnen.

Jag önskar och hoppas att din framtid blir som dina drömmar vill.


Älskar dig. / lillasyster

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 21:34

Älskade lillebror!

Du har ett hjärta av guld.

Du finns alltid där när jag behöver dig.

Du är så underbar med barnen.

Det finns INGEN som du!

Mina barn har världens bästa morbröder.

Du vet, att behöver du mig så finns jag alltid här för dig.

Jag älskar dig så!

Jag önskar dig ett långt lyckligt liv med allt vad det innerbär; evig kärlek, god ekonomi osv.


Puss/ Storasyster

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 21:33

Jaana, du är min före detta svägerska, men i mitt hjärta kommer du alltid VARA min svägerska.

Livet har inte alltid varit lätt. Vi har funnits för varandra i livet kanske svåraste stunder.

Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, jag är ju ändå faster till dina barn.

Du är så snäll och så god. Det är inte svårt att älskar dig.

Du är en underbar vän!

Tack för att du finns.


Kram / din svägerska för alltid

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 21:25

Här är dagens bilder. Sommar och bad!

Av Zandra & Björn Engvall - 30 juni 2009 07:50

I går var Björn till Lasse direkt efter frukost.

Vid halv 11 igen kom han hem, då hade han jobbat några timmar i solen och var nöjd för dagen. Då satt vi på altanen och läste Nalle Puh - hur man beteer sig, för "Mio, min Mio" är slut.


Vi beslutade om att åka ni till stan. Det finns två små kottar som fyller 7 den 4e. =)


Vi köpte en babyresesäng till Quentin. Den var jätte bra, det fanns inbyggt myggnät och en leksak som hänge i sufletten. Den är liten och smidig, han kan även ligga och leka i den på gräsmattan.


Vidare åkte vi till McD. Jag och Björn åt en sallad. Fy ingen höjdare må jag säga. =/  Barnen ville ha glass och givetvis skulle dom få det om dom åt upp och skötte sig. Niqole var den ända som åt upp och skötte sig, så hon var den ända som fick glass. Hon fick gå och betala och beställa själv. Så stolt hon var. =) Qimberlie kastade runt sin burgare och ville inte äta. Michelle tittade på allt annan och glömde bort att äta. När vi skulle gå och hade blockat bort allt då först var hon klar. Trawiz har kommit in i en period då han äter dåligt. Inget duger, inget är gott! Jag vet att han inte svälter sig och att rätt som det är så äter han, men krångel vid maten är det värsta jag vet. Matbordet är heligt och ett bra bordsskick är A och O. Kan ett barn inte sitta fint, pratar oavbrutet, pratar med mat i munnen, kladdar, tuggar med öppen mun, går från bordet när hon/han är klar utan att vänta på dom andra och att man tar sin mat när det behagar på det stället man behagar. Då har du misslyckats med en STOR och viktig del, jag vill nästan säga att du har misslyckats helt och har ett ouppfostrat barn som talar om för dig hur allt ska vara. Inte att det är du som förälder som bestämmer utan barnet bestämmer och visar inte respekt. Grattis, du kommer få ett helvete restan av livet!


Sen vart det ÖB och Toys R us. Vilka grejer vi hittade till trollungarna. Det avslöjar vi inte nu! =) Konstigt nog tyckte jag att det var svårast till Cajsa. Vad har hon och har inte? Pyssel... igen? Dockor... Nej för stor? Men vi hittade iallafall tillslut. Jag tror dom blir jätte glada och nöjda.

Inne på Toys R us tjatade Niqole att dom också ville ha saker. Å så hon tjatade! Mina öron blödde nästan. Björn köpte vattenpistoler till barnen, men dom fick inte pistolerna förän dom slutat tjata. Jag förklarade varför dom inte fick nå och till vilka vi skulle andla och varför. Hon förstod, men tyckte det var orättvist. Efter en diskutionen var det slut tjatat, TACK!


Kenny ringde och ville åka med oss hem från stan. Han hade varit och hjälpt pappa. Givetvis fick han lifta med oss. =)


Vi hoppade in till mamma och sa hej när vi lämnade Kenny. Barnen sov då en stund i bilen. Efter 2 sekunder bar det iväg hemåt!


Väl hemma packade vi ur maten vi handlat och packade ihop badkläder.

Vi åkte ner till stugan och grillade och skulle sova där. Barnen lekte med sina vattenpistoler. Björn fiskade. Det hade han längtat efter. =)


Klockan kallade på John Blund och jag la alla barnen. Quentin ville inte sova, han var så varm den lilla prinsen. Trawiz ville busa och flickorna höra på saga. Jag satte mig vid bordet med min yngsta son i famnen och läste Bambi och Dumbo. Efter en stund somnade Trawiz sen var det som en våg, alla somnade en efter en. =)

Quentin fick en flaska välling och somnade han med.

Björn fiskade fortfarande.


Vid 00-tiden satt jag och Björn vid bordet. Det var varmt i stugan och vi var tvugna att öppna ett fönster. Då kom myggen. Det surrade och bet överallt. FFFFFFFFFYYYYYYYYYYY vad jag var arg. Vi tände myggljus, det hjälpte inte. Barnen vaknade och sa att myggorna bet. Då fick jag nog. Jag tog barnen satte in dom i bilen tyst så dom inte skulle vakna till ordentligt. Vi åkte hem och fortsatte sova i våra sköna sängar, utan mygg!


Barnen somnade jätte fort. På 5 mintuer sov alla. Skönt!

Borta bra men hemma bäst.


Nu är klockan snart halv 9 och Björn är i stugan. Vi lämnade allt som det var igår, han ville ta ett morgondopp också. Vi tänkte åka ner alla, men jag ville inte väcka barnen när dom väl sover skönt.

Vi får ringa efter honom när alla vaknat. Quentin ligger bakom mig och stäcker på sig så skönt. Han slår nog snart upp sina blå.


Ha en bra dag i solen.

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 28 juni 2009 22:00

Vilken dag!

Solen värmer så man näsan inte vill vara ute.

Trawiz gick ut i sandlådan i 3 minuter och när han kommer in på altanen var han röd som en tomat i ansiktet trots kepa och solkräm.

Nej, han fick hålla sig på altanen resten av dagen.


Björn har planterat ut fler tomatplantor. Vattnat allt i trädgården och haft vattenkrig med flickorna. Niqole tyckte inte det var kul, inte när hon blev blöt iallafall. =)


Quentin har sovit nästan hela dagen. Det är för varmt för honom. Han vill ligga i sin säng i vårat svala rum. Men han har varit vaken ett tag, är vaken nu och bra många timmar fram över. =)


Jag har läst mycket för barnen idag. Det är bra då är dom i skuggan och på altanen ett tag. =)

Vi åt parisare ute på altanen.

Björn har städat på altanen. Tror du jag blev förvånad när han kom ut med damsugaren?! =D


Jag skulle röjja i barnen rum idag, men jag tar det en dag då det inte är så varmt istället! Det ser ut som om dom har lekt hela havet stormar eller nått liknande. =/

Man vill ju inte röra sig i denna värme. Man ska inte klaga, men antingen regnar det eller så brinner man upp! Kan det aldrig vara lagom?!


På kvällningen nu la Björn upp lite tradera auktioner med för små barnkläder. Även kläder som jag hade som provkläder när jag såld Capri. Hoppas man blir av med lite. Man kan inte spara allt! Vi behöver utrymmet till annat.


Det är så tyst här hemma. Barnen sover. Björn tittar på TV och jag sitter här. =)


Nej nu somnade Quentin så jag ska gå och mysa med min kärlek!


Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards