Alla inlägg under maj 2011

Av Zandra & Björn Engvall - 30 maj 2011 20:16

Niqole och jag är på kina i stan :-) Niqole har shoppat för pengarna hon fick när hon fyllde. Det blev massor med kläder :-)

 
Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2011 08:27

Nu är jag arg! Jag skulle skjutsa Niqole och 6 andra barn till trummelsberg för att lågstadiet ska på vandring. Då startar inte bil jäveln. Jag skulle kunna elda upp fanskapet!!!

 
Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2011 18:24

Ja, det är meningen att devil ska stå spegelvänt :-) Dom onda andarna ser dig genom speglar och skriver spegelvänt!

 
Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2011 18:21

Så här blev det! Snyggt va?

 
Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2011 18:10

Nu har jag varit till svågern och tatuerat mig :-)

 
Av Zandra & Björn Engvall - 22 maj 2011 23:04

Idag har Michelle varit på kalas, Star Wars kalas till och med. Hon var prinsessan Leia =) Hon hade haft jätte kul =)


Vi har varit ute hela dagen och pysslat på gården. Underbart =)

Min man önskar dock att vi hade grön betong istället för gräs då tomten är stor. Ha ha ha, skulle han bara våga! Nej då, men visst skulle jag bli le om han tog bort det mjuka gräset. Växterna där emot får han gärna ta bört. Jag gillar inte när det bara är frön ner slängt i rabatterna och växet hej-vilt. Jag vill ha i matchande färger och gärna i mönster. Dom får inte heller bli högre än 15-20cm, då ser det ut som ogräs.

Det finns en rabatt som jag inte har mage och göra om, dessutom skulle Björn bli jätte besviken och ledsen på mig om jag gjorde det. Det är den rabatt Cajsa har planterat i. Den får vara kvar!


I går hade Niqole släkt kalas. Vi hade jätte kul. Det vart grillat och fika!

Det hela slutade med vattenkrig =) Kenny började och sen var det kört. Det var hinkar, vattenslang och STORA vatten gevär som vi lekte med. Niqole åkte i pollen ett par gånger också. Vi var dyngsura, men vad gör det?! =) Tur för Kenny att han hade telefonen i fickan annars hadfe han också åkt i poolen =) Kul var det =)


I fredags hade Niqole pyamas party. Hennes 2 bästa vänner var bjudna och kom, Jasmin och Milana. Dom åt TACOS, chips, popcorn och massa annat gott. Tjejerna hade jätte kul!


Nu ska jag ta en kopp kaffe med Nette sen åka hem.


Puss och kram!


Ps. Chrille borde åkt ut ikväll! Gurkan skulle fått varit kvar till nästa vecka, sen skulle han fått åkt! Martin, tror på dig, 500,000kr är dina...

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2011 22:00

Det här fikat fixade Niqole och Björn. Hon fick välja fika och vem som skulle fixa det med henne. Tack min stora flicka, det var gott!

 
Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2011 21:57

Det här fina akvariet fick Niqole av oss. Hon vart super glad! Ikväll sover Jasmin här. Hon är så nöjd över dagen :-) kram

 

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards