Alla inlägg under augusti 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 31 augusti 2010 13:28

Tänk så mycket skit som kastas?!!!!


Björn betalar underhåll till sin föredetta för DERAS tvillingar, 1273kr/månad/barn. Inte en månad hon varit utan.

Underhåll SKA räcka till mat, kläder och boende. Det ABSOLUT viktigaste för att en människa behöver för att överleva.

Godis, chips, dricka, intressen/hobby är LYX enligt FK (har nyss pratat med dom). Det är inte vad ett barn MÅSTE ha för att överleva. Ingår inte i underhållet, det är upp till boendeföräldern.

Vitvaraor har INGET med barnen att göra så det räknas in i HUSHÅLLET och INTE till barnen fick jag till svar!

Sporter/läger och utrustning är inget som räknas in i underhållet. Men det är inte heller någon som är livsviktigt för att ett barn ska överleva så det är LYX och upp till boendeföräldern, om man inte kommit ÖVERENS om att DELA kostnaderna!


Glasögon kostar. Tack vi vet! Man får glasögonsbidrag av synsam på 700kr/år. Om man vill ha ett par för ex 1000kr får man själv betala mellanskilnaden på 300kr. Glasen betalas av landstinget. Men man MÅSTE inte ta ett par för mer än 700kr, det är upp till boendeföräldern! Det finns inte BARA bamse, det finns bågar som är finare än dom dyrare. Niqole är jätte fina och kostade mig 100kr.


Mediciner får man söka om bidrag för till FK. Vi har också barn med mediciner!

Specialkost med för den delen. Underhållet skall täcka specialkost fick jag till svar!


Boendeföräldern kan ta upp det med pappan men kan eller vill inte han betala så kan inte hon KRÄVA det. Påstår hon att han MÅSTE dela och tjatar och suger pappan på pengar så är det BEDRÄGERI fick jag till svar!


Hemma hos oss bor 6 barn (för jämnan). Björn är pappaledig och jag jobbar med företaget, Oriflame och Kyäni.

Niqole har glasögon. Michelle har glasögon som JÄMT går sönder. Det kostar varje vecka att laga eller byta ut. Michelle är laktosintollerant och det är dyrt. Dessutom har hon ett "problem" som jag inte tänker ta upp i våran blogg för att jag inte vill att hon ska målas som ett offer eller få höra det på byn och det har ingen annan med att göra. Barnen blir stora och allt behöver inte vara offentligt. Men jag kan säga att det är ovanligt, pinsamt för henne och det är mycket jobb och kostar mig och min man nästan en 1000lapp i månaden. Dessutom är det andra saker som med kostar ang henne.

Trawiz har mediciner som kostar ca 15.000kr / månaden under vintern pga hans lunga. Vissa av dom går på högkostnadskortet.


Så tänk till innan du gamar! Vi har 6 barn hemma, 4 är biologiskt DIN man barn. Just dom saker jag tog upp anbelangar hans barn. Hur mycket tvätt tror du vi har?! Hur länge håller en tvättmaskin? Vad kostar tvätt/sköljmedel?  Ni har 3 barn hemma. 2 av dom är Björns.

Kommer du ihåg när du ville ha pengar av Björn för glasögon och mediciner?

När han sa varför byta pengar? Det gäller medicin och glasögon här hemma med. Du svara att det får hon kräva T på, du får betala mig för våra barn, vi har delas ekonomi. Kräv honom på underhåll för eras dotter så får du hjälp med ekonomin för henne. Du VISSTE att man inte kunde KRÄVA den andre på dessa pengar och därför gav du det svar du gav!


Ni har inte råd med barnen! Men ni kan rusta, måla om huset 2ggr på ett år, köpa ALLT ni vill ha och lite till. Du skrev nyss att ni skulle leva lite snålare för att köpa nå dyrt ni ville ha nästa år. Jag mötte din man utanför pizzan dagen efter. Han skulle hämta mat sa han. Har ni råd med allt det ni har införskaffat de sista 3åren så gnäll fan inte över pengar!

Vi unnan oss ALDRIG något för att vi lägger pengarna på barnen. Vi måste prioritera.


Men det är INTE rätt att suga sitt X på pengar för att man vill ha allt och ännu mer men inte skära ner på det man har gjort till sin standard!


Sluta tyck synd om DIG och sluta gör eran son till ett offer och häng ut hans problem på nätet. Fattar du inte att han blir vuxen och inte sedd för den han är utan hans problem. Vill du skriva av dig om hans problem och inte använda honom som vapen så skaffa en ANONYM blogg där ingen vet vem det gäller!

Du är inte schjysst mot sonen eran.


Har du något att ta upp, ta då upp ALLT och inte bara det som passar dig för att smutskasta. Jag vet att det var oss du syfta på som idioter. Men jag kan uppet och ärligt säga att det är du som har STORA problem. Du är det falskaste och mest manipulativa person som lever. Sådana som du fick hårda straff förr i tiden! Varför tar du bort kommentarer som inte passar dig? Varför blockar du personer som inte har samma åsikt som dig? Är du så rädd för att alla ska få reda på sanningen? Hoppas du och min föredetta ALLTID kommer leva ihop. Jag önskar honom inte samma helvete som Björn fått/får utstå. Han har gjort mycket dumt för DIN skull men han är ändå inte värd ett helvete!


Ha en bra dag!


Av Zandra & Björn Engvall - 31 augusti 2010 12:49

Jaha, då har man betalat månadens räkningar.

Tråkigt! Men som vuxen måste man ta sitt ansvar.


I går var Björn och köpte biljetter till 80tals festen i oktober =)

KUL!


Michelle har varit på förskolan. Hon hade ramlat och vart omplåstrad av fröken.


Nu sitter vi hos farmor. Snart måste vi hem då Niqole slutar.


Ha en bra dag!

Av Zandra & Björn Engvall - 18 augusti 2010 20:46

Min man är äntligen hemma efter en hård dags jobbande.

Sen middag blev det. Vi har precis ätit och pojkarna sover. Qimberlie ligger i sin säng, Michelle fjäskar för Sandra att hon ska sova i Michas säng. Niqole väntar på att få blogga =)


Dagen har varit helt okej. Jag hann få städat samt mycket kvallitets tid med mina barn. Vad vore livet utan barn?!


Nu ska jag krypa ner i soffan hos min underbara man och bara mysa. Gillar inte att han är borta =) Saknar! =)

Niqole tjatar om att hon vill blogga så det är väl lika bra att hon får göra det innan Tessan vill ha tillbaka sin dator =)


Ha en bra kväll. Kram

Ps. Grattis Jaana på din dag! Ds.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 augusti 2010 12:57

Tråkigt väder idag =(

Björn jobbar åter igen, saknar min älskling ju!


Idag ska vi ha en städ dag. Inte kul men ett måste.

Tur att barnen är duktiga att hjälpa till på deras rum.


Niqole vill ha en egen blogg. Hon vill kunna skriva från hennes om vad som händer runt henne. Jag kommer tala om för henne vad som är okej och inte.

Det är mindre farligt att ha henne på nätet och surfa nu än i tonåren. =/

Hon måste ha hjälp att komma åt bloggen osv så hon kan inte bara "smita iväg" på nätet. Att chatta kommer jag aldrig att tillåta. Det finns så många vidriga människor =(


Nej nu ska jag hjälpa henne igång innan städandet.


Ha en bra dag.

Kram.

Av Zandra & Björn Engvall - 17 augusti 2010 21:59

I dag har vi varit till parken zoo, jag, Sandra och barnen. Björn jobbar denna vecka. Konstigt att inte vara hemma och föräldrarlediga samtidigt =(

Vi har haft en bra dag. =)


I helgen fiskade vi kräftor =)

Det var kul. Tack Sandra som var barnvakt när vi vittjade burarna. Det vart en hel del. Quentin tyckte det var jätte intressant med alla kräftor. Jag trodde att han skulle bli nyt eftersom att han inte kunde låta dom vara. Det var jätte trevligt med alla som var där =)

På dagarna var jag ner med barnen vi grillade och hade mysigt sen satt Sandra här när dom sov. Tack gumman!


Jag gillar inte blogg bråk och slänga käft över blogginlägg. Men kan inte hålla käft! Att DU skriver "en viss bloggerska" eller "att dementera en blogg", alla VET att det är våran blogg DU menar! DU har själv sagt att DU inte kan förstå för allt smör i småland varför vi läser din blogg. Varför läser DU våran då??? DU är så patetisk!

Att det inte finns livsmedel på macken! Hur blind är du? Dom säljer korv med bröd. Är det också inplastat?! Är du mammaledig och jobbar samtidigt?! Trodde du hade en tjänst inom barnomsorgen. Om du som anställd är sjuk så smittar du kunder genom samtal över disken. Vet inte du att bakterier är luftburna? Om du gör iordning en korv åt en kund har du basiller runt dig som följer med korven och kunden. Nej, man kan inte porta en kund som är sjuk, men man kan som anställd hålla sig hemma! Är man dessutom mammaledig så finns det inte en enda anledning till att föra smitta vidare! Om du jobbar med bla livsmedel så ska du vara hemma om du inte är 100% kry, det är inte som att jobba inom ex industri. Du kan försöka dumförklara mig. DU är bra på sådant men DU ser själv inte att det är DU som ser korkad ut! En sak till toapapper är inte livsmedel! Sen heter det inte ÖPPEN TIDER utan ÖPPET TIDER! Sopa rent framför din dörr innan du försöker sätta dig på någon. Hoppas du har en borste i reserv för den första lär ju gå sönder innan du är klar. Vi är JÄVLIGT trötta på DITT beteende! Har jag fel?!


Nej nu måste jag sluta. Ska över till Tessan och Rikard och titta till flickorna Rikard måste till akuten.


Ha en bra natt. Kram.

Av Zandra & Björn Engvall - 12 augusti 2010 10:04

I går var vi på möte, jag, Tessan och Niqole.

Niqole fick designa en parfym för Micke, den blev jätte fin! Bild kommer senare.

Kul att Tessan följde med =)


Nu ska jag damsuga och plocka undan lite för ikväll ska vi ha Kyäni info.

Det är bla en blåbärs shot och lite andra nyttiga bär som är SUPER för kropp och själ. Kom och lyssna, det kostar inget och är helt villkorslöst!

Välkommen den som vill. Kl 18, Jägargatan 37F 2tr till hö =)


Björn är på möte i skolan. Qimberlie kom nyss hem. Barnen leker på rummen.

Spencer leker med babygymet. Quetin börjar bli trött igen. Niqole bossar över sina syskon, vilket jag inte gillar. Det är som en rätt vanlig dag hemma hos oss.


Nej nu måste jag ta tag i dagen.

Ha en bra dag. Kram.

Av Zandra & Björn Engvall - 11 augusti 2010 16:54

Nu har jag MASSOR att stryka. Inte kul men ett ont måste =(

Jag har ingen skitig tvätt iallafall.


I dag knackade det på dörren. Det var morbror Kenny och Sara. Dom ville låna Qim. Dom hade älskar att ha henne. Givetvis ville hon med =)

Han hade fixat bilen nu efter att den pajjat. Fy så tråkigt när saker inte håller. =(


Vi har varit i Fagersta. Vi köpte glass och satt i Vilhelminaparken med barnen. Mysigt. Det blev en sväng in på Picka-boo.


Nu lagar vi mat och ska äta innan jag och Niqole ska på Oriflame möte.


Niqole ville hälsa på sin far idag på macken. Men vi får ta det en annan dag när han är själv tyckte Niqole. Dessutom är dom sjuka. Cajsa och Samuel skulle kommit igår men vart sjuka. Inte så passande att vara med livsmedel när dom är sjuka. Vi vill vara friska! Men det är inte våran sak, det är farmor och farfars företag!


Quentin och Trawiz har hittat en rolig lek. Att tömma ur leksaksbackarna och leka i eller med dom. Dom städar ju iallafall, det är ju bra! =)


Nu ska vi äta.


Vi hörs. Kram. 


Av Zandra & Björn Engvall - 10 augusti 2010 16:08

Ja helgen har varit intensiv!

I fredags skulle vi ha fotat oss, jag och Björn tillsammans. Tyvärr kunde inte farmor ha pojkarna pga av sin värk. Vi tog med oss pojkarna. Michelle var hos bonusfarbror Rikard med familj, Niqole hos mormor. Qimberlie var hos Tessi och Lilja, men när vi skulle lämna henne hade dom åkte till stan och handlat. Tur att Tessis mamma var där och tog emot Qim. Grattis Ulla som nu är Virsbo-bo =) Pojkarna vart så trötta innan make up artisterna hann börja med oss så Björn tog med sig dom 2 äldsta och åkte hem. Jag och Spencer fotade oss. Bilderna blev bra och jag är väldigt nöjd med smink och hår. Vi får boka ny tid jag och darling =)


I lördags var vi på Sonisphere festivalen. Vi åkte 9 från Virsbo.

Niqole var hos mormor från fredagen till söndagen, gissa om jag saknade henne, dom brukar ALDRIG vara borta! Björn fixade frukost medans jag duscha. När jag fixat Quentin åkte Björn med honom till farmor. Under tiden fixade jag Qimberlie som skulle hem till Tessi och Lilja. Björn körde ner henne till Enebba och jag fixade Michelle och Spencer som skulle vara hos morbror Kenny och Sara. Sandra var hemma med Trawiz då ALLA nära och kära har djur =( (Inte faster Jenny dock)


Jag tror inte vi hann ut ur Virsbo förän jag hörde ölburkarna öppnas =) Jag som är nykterist körde givetvis! Bussen var full av festival sugna pojkar. (Björn och Pata kan också ta åt er, ni är inte gubbar än    )


Vi var i STHLM vid 11. Jisses vad folk det var ÖVERALLT! Över 45.000 sålda biljetter. Givetvis började det regna, det är ju festival väder =)

Anthrax var helt okej. Slayer var väl så där, lite dåligt jobb av ljudteknikerna =(

Alice Cooper, hur håller gubben?! Han levde kvar på 80talets show =) Poisen är det gåshuds varning på iallafall. Hammerfall duger, lite soft bara =) Mörley Crue SÖG! Fy vad dom var i oform!!! Många minus där!

Regnet öste ner, det var blött, kallt och LERA! Pata ville hem ett tag, då hade dom fått tagit bilen, jag hade stannat! =)

Vi hade lera upp till fotknölarna, det var såååå nära att halka. Vid 19.30 var jag tvungen att gå in på bajjamajan och VRIDA ur kläderna, tom trosorna =) Det var otroligt blött. Vi frös så vi skakade.


20.45 var det STORA ögonblicket! Underbara toner hördes strömmade ur hötalarna när Bruce tog ton! Vilken röst den mannen har!!! Vilken respons av HELA publiken. Bäst av allt var Fear of the dark, mina tårar rann och allt hår på hela kroppen stod upp. Helt plötsligt frös jag inte mer. Det var värt allt regn, all kyla och väntandet. Hoppas dom kommer tillbaka till vintern eftersom att dom släpper ny skiva nu. Publiken sjöng ja må han leva till Bruce som fyllde 52 år just den dagen. Grattis! =) Det är magiskt att höra live och vara så nära någon så stor, någon man hade afish på i skåpet i högstadiet, helt obeskrivligt!


Jag satt på plast i bilen, trots det så vart sätet blött =(

Det regnade så mycket att man inte såg vägen, 60km/tim gick det på E18 mellan STHLM och Enköping.

Väl hemma så bastade jag och Björn för att få tillbaka lite värme. Klockan hade då blivit 03.45 och vi la oss.

Dagen efter tog vi det lungt och hämtade alla barn.


Tusen tack till ALLA som var barnvakt, utan er hade vi inte kommit iväg! =)


Till sist vill jag säga RIP Wine, hoppas du det bra i paradiset! Tragiskt =(


Ha en bra kväll!


Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards