Alla inlägg den 28 december 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 28 december 2009 19:08

Nu var det lääängsen jag blogga.


Nu sitter jag hos Tessan och Rikard, har varit här på ljusparty.

Vad har hänt sen sist?!

MYCKET!


Barnen har givetvis jullov. Avslutningen i kyrkan var jätte fin.

Niqole börjar bli så stor.

Cajsa (Björns dotter) läste en dikt i kyrkan, så modig tjej.

Lucian var vacker. Mina sessor var givetvis lucior allihop.


Nu har vi fullt upp med MVC och spec.MVC

Den 22a var vi på spec.MVC och då vägde Spencer ca 1700g.

Så nu är han större än var Qimberlie var när hon föddes. =)


Hoppas han INTE kommer innan 2010.

Jag har ont och MYCKET sammandragningar. Jag har mått lite som innan mina tre senaste har kommit. =(

Nu får jag inte göra något sa min doktor. Det är svårt när man har 5 små att ta hand om. Min manär enormt snäll och finns för mig hela tiden. Men man känner sig lite dum när man inte kan ta pojkarna och byta blöja, att behöva ha hjälp att lyfta upp och ner från skötbordet. Snart är jag människa igen. =)

5 veckor kvar ca. =) Om han nu vill ligga kvar.


Idag var vi till pulkabacken med barnen. Trawiz älskade det. Quentin somnade i pulkan. Qimberlie var arg för hon kom inte upp med boben och Niqole och Michelle hjälpte lillasyster. Kul! =)

När vi kom hem kom morbror och kusinerna upp och hälsade på.


Nu ska jag köra hem min svärmor och sen åka hem och pussa mina barn och gosa med min kärlek.


Gott nytt år!

Kram.


Ps. Ny nätverkskabel köpte vi, men jag har städat bort den. =)

Snart har vi internet igen och då kommer bilder och jag har massor att blogga igen. =)

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards