Alla inlägg under maj 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 26 maj 2010 11:13

Nu var det en evighet sen sist :)

Nu har jag lånat Tessans dator igen =) Tack!


Vad har hänt? Jo en vääääldigt massa.


Som jag sagt tidigare så har vi hel renoverat vårat hus, som nu kommer bli vårat palats. Allt blir så fräscht och fint. Kul att jag och min älskling har samma smak. =)


När vi började i köker så hittade vi svartmögel under golvlisten =(

Björn ringde försäkringsbolaget.

När dom kom och kolla så är det i pannrum/tvättstuga, kök, hall, lilla toan och badrum. Tur att vi inte hunnit med att fixa badrummet än!

Så nu "bor" vi i en 3a i Krönet. Inge fel på lägenheten men jag saknar vårat hus.

Här kommer vi nog få stanna i ca 4 månader. =(

Hela sommaren... Varför skottar man snö? Klipper gräs? Fixar och donar? Jo för att när sommaren kommer så är det oslagbart att ha sin egen gård och tomt, att kunna sitta på altan på kvällarna och äta frukost där, att kunna grilla... men inte i år =(


Vi kommer i och för sig att vara mycket på gården när det är väder för det. Vi har börjat att bygga ut också. Nu kan vi koncentrera oss på det.


Vad har mer hänt?


Niqole har fyllt 7år (18 maj). Hon fick mycket pengar och saker av nära och kära. Av oss fick hon en ny mobil och pyssel.

Niqole och jag var in till stan och hon köpte kläder för pengarna. Hon köpte en skitsnygg rockabilly klänning till avslutningen.


Quentin går och springer för fullt. Det är full rulle på dom två äldsta pojkarna nu. Dom har mycket kul tillsammans. =)


Spencer växer så det knakar. Han väger över 5 kilo nu, stora killen =)

Han ler så fort man tittar på honom. "Pratar" och skrattar.


Vi har varit på utvecklingssamtal med Niqole och det går jätte bra för henne. Hon börjar 1an i höst. Hon läser böcker varje kväll innan hon somnar. Hon läser snabbt och flytande, jag är stolt över henne. Hon räknar och skriver. Hon är en smart tjej. =)


I morgon ska vi på utvecklingssamtal med Michelle. Hoppas det går lika bra för henne. =)


Qimberlie har kommit in i en trots period. Jisses vad hon har stark vilja. Hoppas det ger sig snart. =/ Hon är en kärleksfull tjej. Hon kramas och säger: Jag älskar dig. 1000 gånger om dagen. Underbart!


Min medicin har börjat verka, men jag är sååååå trött av den. Går som i dimma jämt. =( Jag har kunnat börja äta/smaka mat igen med hjälp av den men jag kommer få gå läääänge till på ätstörningsenheten. Jag har gått där ett par månader nu och det känns som om allt är på rätt spår även om det är kämpigt. Jag kan även laga mat igen utan att kräkas av lukten och känna att det luktar "tjockis".

Tack vare min underbara man som stöttar och hjälper mig i ur och skur. Tack för allt du gör och säger. Jag älskar dig av HELA mitt hjärta, nu och för alltid.

Tack för att du har orkat med mitt humör denna jobbiga tid och min besatthet av "mat-äcklandet". Du vet att du är guld värd och det finns ingen som är så underbar som du! Hade jag inte haft dig och barnen hade jag inte orkat kämpa.


Nu kom Niqole hem från skolan.

Nej nu måste jag ner i tvättstugan.

Sen fortsätter dagen med allt det vanliga.


Kvällen avslutas med Tessis och min promenad. Längtar tills vi kan börja gymma och jag får köra igång med boxningen igen... måste bara bli "frisk" först.


I morgon kommer mormor då Björn inte är hemma. Jag och mamma ska ha en liten "tjejkväll" och mysa. =)


Ha en underbar kväll.


Kram!


Ps. Tänker på er Cecce och frugan. Håller tummarna så händerna är blåa. =) Ds.



Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2010 11:45

Grattis min älskade dotter Niqole på din 7 års dag.


Hoppas du får en underbar dag.


Mamma älskar dig prinsessan!


Puss och kram / mamma.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards