Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 1 mars 2010 13:57

Nu var det länge sen igen.

Kan bero på att våran dator fortfarande är sönder.


Nu är vi hos Tessan och Rikard.

Barnen leker fint tillsammans.


I går hade vi 27års kalas hemma. Tack för alla fint presenter och en trevlig dag!

I dag kommer min pappa och fikar.


I lördags var Björn och Pata i stan. Bio och kill-kväll. Hoppas ni hade en trevlig lördagskväll!


Vad har mer hänt?!

Jo, mina barn har varit hemma fårn förskola och dagis pga magsjuka.

Inte för att mina flickor var sjuka men fröknarna ringde och tyckte det var bästa att ha dom hemma med tanke på Spencer.


I måndags var Niqole i skolan efter en veckas ledighet.

Magsjukan var då borta i skolan.

I tisdags morse ville hon inte ha frukost (hon är som mig, hatar frukost) jag bad henne äta en frukt så hon skulle få något i magen. Jag vill inte att hon går till skolan tom i magen.

Hon tog ett päron och satt hur länge som helst och tittade på päronet innan hon spydde rakt över bordet.

Jaha, jag städade upp, ringde skolan och "isolerade" henne på sitt rum.

Vi andra åt vitpepparkorn. På ondagen åt hon mat och var som vanligt igen.

Björn tror inte på sånt men även kan sög i sig. Jag kan med lättnad tala om att ingen annan blev magsjuk heller.


Qimberlie och Michelle vart hemma även denna vecka för att inte sprida smittan vidare. Niqole var tillbaka i skolan på fredagen.


På tisdagen var Björn upp till skolan till Cajsa och Samuel med ljus koppar. Han hade lovat Samuel på måndags kvällen i telefon. Men han träffade dom ute så att ingen skulle bli sjuk OM han bar på smittan. Man måste hålla det man lovar!

Det blev 4500st! Jag trodde inte vi brännde sååå mycket ljus. Det är sen mitten på november.

I fredags var Björn upp till skolan igen eftersom att Samuel ville att Björn skulle titta på honom när han åkte skridskor. Givetvis gjorde han det. Han tar tillvara på varje minut han får med barnen.

Han tog då med sig ytterligare 500 koppar. =)


Vi bränner MINST 889 värmeljus i veckan om vi bara tänder alla ljusstakar en gång om dagen, ibland blir det 2 gånger. Vi älskar ljus och barnen har lärt sig att inte röra. På det har vi stavljus och blockljus också.


Spencer går upp i vikt bra. Han är helt utskriven från 69an nu och går på "vanliga" bvc besök.

Han väger nu 3140g. Stora killen som är 2 månader på torsdag.

Quentin kan sitta och titta på honom länge, så fort han rör sig säger Quentin "där" och pekar på sin bror. Han tror nog Spencer är en docka. =)


Trawiz är en papegoja, pratar oavbrutet och har snart ett flytande språk. En till liten Niqole och Qimberlie, dom tjattrar i ett. =)

Det spelar ingen roll hur många barn man har. Det är lika fashinerande när det "händer" saker i deras utveckling. Det är lika underbart varje gång när dom säger mamma. Jag kan lova att det är 1000 gånger per dag jag hör det. =)


Björn har lärt Quentin att säga bärs. =) Han var snabb att lära Trawiz det också.

Nu säger han bärs och pekar på sin flaska, sen tittar han nöjt på sin far. Jag kan lova att det INTE är bärs i Quentins flaska. =)


Nej nu ska jag betala räkningar. Vore kul om man kunde ha pengarna till nöjen istället men tyvärr är det ett onödigt måste som alla vuxna måste ta sitt ansvar för... pusst! 


Ha det bra till nästa gång!

Kram

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards