Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Det var inte så längesen.

Av Zandra & Björn Engvall - 8 mars 2010 16:13

Nu sitter jag här hemma med Tessans laptop i händerna. Lycka. =)


Tessan, Rikard, Tuva, Filippa, svärmor och Elvira är här och fikar.

Svågern med familj kom vid lunch idag. Dom var snälla och tog med sig Niqole från skolan. Vi har nyss ätit spagetti och köttfärssås hela högen... nästan alla iallafall.


Igår lånade vi ps2 av Tessan och Rikard. Tack det var kul!

Barnen sjöng sing star, Trawiz sopade mattan med sina systrar.

Han sjöng fantasi. Jätte duktig kille.

Han har dessutom börjat spela guitar hero med Björn. Givetvis ska det vara Metallica skivan. Han är så liten men har verkligen "musiköra".


Björn och jag spelade Buzz när barnen somnat. Ha ha ha, det var kul. Båda satt och gissade hej vilt, ingen av oss hade koll på den musiken. (Vi lyssnar inte på sånt.) Vissa grupper/namn hade vi inte ens hört. Ja ja, kul var det. =)

Tekken5 spelade vi också.


Tyvärr fick jag inte man käre man att sjunga. Det tar vi ikväll. =)


Niqole har varit i skolan idag. Dom hade varit på tearer i Sura. Hon gillade det. Hon tyckte det var kul att alla åkte buss dit. Hon hade även träffat på sina kusiner Fidelie och Liam. Niqole och Fidelie hade tydligen bestämmt att dom skulle leka idag, så vi får väl se om det tittar upp några Ramnäsbor senare. Förlåt mig, det heter inte leka säger Niqole, det heter "vara". =) Dom är så söta dom små liven. =)


I lördags var vi upp till Tessan som fyllde 25år. Tack för fika och en trevlig lördagskväll. Barnen lekt fint. Rikard och Björn var upp till Fagersta och hämtade Kina-mat.


I torsdags var vi in till C-las. Spencer fick vacc. och jag var till kuratorn.

Flickorna ville vara hos mormor under den tiden och visst fick dom det, det är inte ofta dom är.


I onsdags hade vi en myskväll. Vi spelade en tunering på Wii och barnen fick "pris". Godis och popcorn. Vi hade jätte mysigt. Mycket skratt och inge bråk.


I tisdags var vi in till C-las. Spencer skulle på prematur-ögonundersökning. Det såg bra ut och det var sista undersökningen på ögonen. Skönt, en sak mindre att passa in i schemat.

Efter det var vi ut och åt på Choy´s Garden. Vi var på restaurang med 6 barn och det märktes inte. Dom var jätte duktiga och skötte sig som man ska.

Tack för det älskling! En underbar födelsedag!


Ikväll ska vi ha lite mys och jag tror jag ska måla om i hallen (igen) tapeten vi satte upp för 2 år sedan var ingen höjdare. Sen ska jag fortsätta ut i köket. Måste passa på innan snön försvinner, då är det utbyggnad nr 1 som gäller!


Ha en bra kväll. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards