Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Kusin besök.

Av Zandra & Björn Engvall - 21 mars 2010 11:39

I helgen har Tuva och Filippa sovit här.

Det har gått jättebra!

Tuva sov inne hos Qimberlie och Filippa hos oss.

Tuva och Qimberlie låg och prata till klockan 21.00 igår kväll. Dom tyckte nog det var jättemysigt. Så länge dom inte väckte dom andra barnen var det helt okej. =)


Kenny och Sara var upp igår och åt mat med oss. Tack för en trevlig kväll med många skratt!


Trawiz var med Björn in till Västerås igår och handla. Dom hade haft det mysigt med en fika på McD.


I fredags lagade Michelle mat med mig. Det blev köttfärslimpa, potatis och gräddsås. Niqole gjorde efterrätt som bestod av chokladpudding, citronfromage och grädde. Qimberlie var med mig och handla.


I torsdags var vi på BVC. Spencer vägde 3780g och 51cm lång. Stora killen!

Qimberlie har haft problem med sitt öra. Hon har inte hört så bra på höger öra.

Dr. Jansson tittade i hennes öra och såg att hon har katarr samt vätska bakom trumhinnan. Hon fick göra ett hörseltest hos Kari. I höst ska testet göras om för att se om det blir bättre av sig själv. Hoppas det, jag vill inte att hon ska ha plaströr!

Tack Tessan för lånet av bil!

Tack mamma för att du var här och tittade till pojkarna!

Eftersom Björn inte var hemma var det givetvis inte en "blank" dag. Men det fixar sig alltid ändå! =)


I tisdags var jag och träna boxning med min bror. Det var kul men jag blir så sur eftersom att jag inte orkar nå. Har inte så mycket enerig som jag vill. Men man kanske inte kan gå till en träning och tro att man ska vara lika "fit" som sist... när det var 4 år sedan nästan och 3 graviditeter senare. =)


Jag har varit så duktig och inte använt bilen en enda gång denna vecka.

Kan inte vara så j*vla bekväm och ta bilen bara för att den står här på uppfarten.

Men eftersom att Spencer inte fått varit ute när det har varit "istid" så har bilen fått rullat. Nu är det slut på det om man ska fixa beach 2010. =)

Men med 6 (ibland 8) barn så måste man få in rutiner. Så här har våra vardagar sett ut:

Vaknat 5.15, givit Spencer mat, fixat i ordning mig, väckt Niqole 6.30, fixat i ordning henne. Medans jag fixar frukost har Björn och dom andra barnen vaknat. Björn fixar havregrynsgröt med lingonsylt (som han älskar) till Quentin som är som ett monster (lik sin far) =) innan frukost. Alla äter frukost. Björn går med Niqole till Allékorsningen kl 8.00, hon går själv uppför skolbacken. Under tiden har jag bytt MINST 3 blöjor (oftast 6st eftersom man tydligen inte kan bajja i en kissig blöja) och fixat iordning Michelle och Qimberlie. 8.45 går jag med Qimberlie och Michelle till dagis. När jag kommer hem vid 9.15 sover Spencer och Quentin. Björn och Trawiz gör nå mysigt tillsammans, jag städar. =( Sen brukar jag och Trawiz ha en mys-stund.

11.30 går jag eller Björn och möter Niqole som slutat skolan.

Hem äter lunch. Efter lunchen spelar jag och Niqole nå roligt spel. Undertiden Björn matar Spencer myser jag med Quentin innan det är dax att klä på alla barn och ner i vagnen för att hämta flickorna på dagis till kl 14.00 Då tar vi en promenad allihop.

Hemma igen är det mycket bus och kvalitets tid med Qimberlie och Michelle innan det är dax för att äta middag, duschningar, bompa och fixa kväller. Kl 19.00 ligger barnen i sina sängar och bara få minuter efter sover alla gott. Då får Spencer mys med mamma och pappa innan han somnar vid 20-21. Då har vi våran mys-stund framför tvn. 00.30 tar Björn nattmålet med Spencer eftersom han oftast är vaken då. Så rullar vårat liv på med mycket planering och fasta rutiner.

Många som "bara" har 2-3 barn anser att man inte kan ge alla barn egentid och inte hinner med. Jag vill lova att dessa människor har FEL. Har man många barn så måste man ta till vara på alla minuter dygnet har att erbjuda, men visst finns tiden om man bara vill.


Nu ska jag fixa lunch till alla små innan Tessan och Rikard kommer och hämtar Tuva och Filippa. Tack för lånet, vi har haft sååååå mysigt. Säg till om ni vill ha barnvakt fler gånger. =)


Ha en bra kväll.

Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards