Alla inlägg under juni 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 15 juni 2010 11:21

Niqole med sin pappa Tony. Hon var glad över att han kom och bara var med henne :) Tack till alla föräldrar som bakat gott fika. Tack Sirikanda för det Thailänka godiset, det var annorlunda :)

 
Av Zandra & Björn Engvall - 15 juni 2010 11:16

Vackra Samuel har nu slutat första klass. Han är så go min bonus-son :) Han prata med Spencer och frågade efter Quentin och Trawiz . Han ville givetvis åka med oss till skolan. Han frågade när han fick komma hem till oss, Björn svara när han vill. Hoppas dom kan komma ofta, dom är saknade här hemma :) Tyvärr fick jag inge kort på Cajsa :( Hoppas alla våra barn får en underbar sommar.

 
Av Zandra & Björn Engvall - 15 juni 2010 11:07

Min stora dotter Niqole har nu sitt första riktiga SOMMARLOV. Avslutningen i kyrkan var sååå vacker, dom sjöng så fint. Tårarna brände i ögonen och rullade ner för mina kinder. Barnen börjar bli så stora :)

 
Av Zandra & Björn Engvall - 14 juni 2010 13:33

Visst är mina älsklingar söta :) Pappa och Quentin sover middag på soffan. Skönt att sova i pappas trygga famn.

 
Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2010 22:48

Jaha, då har man varit på gymmet ikväll igen. Björn tog läggningen av barnen. Känns bra och kunna gå iväg och veta att han har allt under kontroll och att han är världens bästa pappa, bonuspappa och man. Tack Tessan för att du följde med till gymmet. Nu är Björn och tränar. Jösses så slut jag är i kroppen. Längtar efter min underbara man, hoppas han kommer snart. Vill krypa ner i hans famn. Hans famn är min borg, där är jag trygg :) Vi hade en myskväll i går, med choklad doppade jordgubbar, film och myspys :) Det är underbart att veta att vi alltid kommer finnas för varann. Trodde inte man kunde känna så men jag vet att Björn är mitt livs kärlek och INGEN kan skilja oss åt. Nu ska jag vänta på min älskling och mysa av hans närhet. Ha en bra kväll. Kram

 
Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2010 18:39

Igår var vi och gratta faster Elvira. Gott fika, tack för det :) Idag har vi städat, fy va tråkigt med det är ett måste. Faster Cecce och hennes Sussanna har varit här, svärmor kom också. Tack för besöket :) Nu åkte Björn till Willys, Spencers välling tog slut. Den lille killen äter oss ur huset, eller rättare sagt ur lägenheten. :) Snart ska jag lägga barnen och sen till gymmet. Efter mig ska Björn dit. Man får lösa allt med skiftbyten. :) Ser ut att bli en vacker kväll efter regn och åskan. Ha en skön kväll. Kram

 
Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2010 18:29

Idag har Spencer ätit katrinplommonpure för första gången :) Han tyckte det var jätte gott. Han spotta ingenting :)

 
Av Zandra & Björn Engvall - 9 juni 2010 17:22

Titta. Jag prova min balklänning som jag inte kunnat ha på år och dar. Jag kom i den :) Dessutom är den förstor så jag måste få den insydd :) Visst är den fin.

 

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards