Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Bättre sent än aldrig =)

Av Zandra & Björn Engvall - 28 juli 2010 22:28

Hej igen!


Hoppas ni alla njuter av sommaren.   

Jag kan lungt meddela att Björn INTE var magsjuk   


På måndagen höll jag på att packa inför semestern, Björn låg utslagen. =(

På tisdagen åkte vi ner till ULLARED!

Vi shoppade när vi kom fram    TV var där och filma.


Väl inne på GeKås började Spencer kräkas, mer än vanligt.   

Sandra kräktes på natten. Fy fan inte på våran semester tänkte jag...

Sen vart Björn dålig han kräktes dock aldrig. Sen fick jag ont i magen =(

Barnen klara sig, vilken tur!


På onsdagen hade vi tänkt åka till Fun City men vi väntade med tanke på allas magar. Vi åkte till Falkenberg och badade istället.


På torsdagen skulle vi åka till Fun City eftersom att alla mådde bra. Men när vi vaknade regnade det. Vi tog det lugnt och väntade till efter lunch. Då åkte vill till Varbergs fästning. Jösses så läckert det var. Det låg en bit ut i havet, högt upp på en "stenkulle", innanför murarna var det som en medeltida by. Vi höll hårt i barnen eftersom att det var som en gräsmatta men helt plötsligt var det stup på 15-20 meter. Riktigt häftigt och se! Tack älskling för en bra idè.

På vägen hem shoppade vi lite till   


På fredagen checkade vi ut kl 9.00 och åkte till Fun City. Barnen hade kul HELA dagen! Dom red på kameler, Quentin log och ville inte av =) Barnen var in och klappade getterna också.

Dom åkte karuseller. Quentin och Trawiz gillade lastbilarna mest. Lite otippat så åkte båda pojkarna discojet. Niqole hade skeppet som favorit, i år igen =)

Michelle och Niqole åkte discojet MINST 30 ggr, jag blev åksjuk av att bara titta på dom    Qimberlie gillade hästarna som åker upp och ner bäst.

Jag HATAR bergochdalbanor! Men vad gör man inte för sina barn?!   

Jag åkte Ragnarrök med Niqole, hon var den ända som var tillräckligt lång för att få åka. Hon skratta och jag skrek   

Björn och Sandra åkte med henne sen, den snurrar santidigt (som virvelvinden) dom snurra så jag trodde att Niqole har fått nog, men inte då =)

Efter det grillade vi lite korv med bröd där inne. Niqole provade en bubbla som hon var instängd i som sedan puttades ut på vattnet. Hon sa att det var omöjligt att stå upp. =) Sen var det tillbaka till karusellerna. Barnen red även på åsnor. Åter igen ville inte Quentin kliva av. =)


Vi åkte vidare till Danmark och Tyskland. Barnen ville åka båt och Björn ville ha billig öl   


Vi har haft en mysig semester.

Borta bra men hemma bäst, trots att vi bor i lägenhet   


I dag har vi varit i huset, vi har grillat och bara haft det bra på våran gård.


Nu ska jag göra nå mindre kul, betala räkningar   


Resten av veckan har vi fullt upp.

Filippa har kalas på lördag, Qimberlie har kalas på söndag, Qimberlie fyller på måndag, på fredagen efter ska vi till THE STUDIO jag och min älskling och på lördag ska vi på IRON MAIDEN   

Måste bara ragga lite barnvakter till... Tur att farmor, fastrar, farbror med familj, mormor, morfar och morbröder alltid ställer upp   


God natt och sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards