Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 5 augusti 2010 22:58

I dag har Björn och Trawiz haft en hel dag.

Först var dom ut i skogen och plocka svamp. Dom kom hem för att Trawiz hade bajjat och Björn glömt blöjor =)

Sen fort dom i väg igen. Fiks och åkte båt.

Trawiz hade somnat i båten. =) Han var jätte nöjd när han kom hem.

Björn är världens bästa pappa/bonuspappa och man!

2 aborrar fick dom. Trawiz åt egen fångad fisk till kvällsmat. Dom andra barnen sov då. Han var uppe i varv och berättade ALLT mysigt dom gjort.


Tuva har varit här och lekt med barnen. Hon är så go! Hon åt som en häst med oss trots att hon kom från matbordet innan hon kom till oss. =)


Jag har skjutsat Sandra till Ramnäs. Efter det var jag hem till svärmor och låna telefonen. Det var telefon konferens, KYÄNI.

Kafferep vart det också. Jag kom nyss hem. Alltid lika trevligt att prata med svärmor och svägerskan. Tack för en trevlig pratstund =)


Fixat kläder tills i morgon har jag också gjort, vi ska ju till The Studio! =)


På lördag ska vi till STHLM. Maiden, Slayer mm spelar. Kul att kunna göra nånting UTAN barn ibland. Inte ofta vi har barnvakt. Det är nog första gången vi är HELT barnlediga. Förutom bröllops festen och natten =) Första gången Spencer ska sova hos morbror Kenny och Sara. Första natten han sover borta överhuvudtaget. Kul för dom att få ro om en liten =) Övning ger färdighet=)


Nu ska jag fixa lite små saker, sen sova!


Kram och god natt!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards