Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Parken Zoo.

Av Zandra & Björn Engvall - 17 augusti 2010 21:59

I dag har vi varit till parken zoo, jag, Sandra och barnen. Björn jobbar denna vecka. Konstigt att inte vara hemma och föräldrarlediga samtidigt =(

Vi har haft en bra dag. =)


I helgen fiskade vi kräftor =)

Det var kul. Tack Sandra som var barnvakt när vi vittjade burarna. Det vart en hel del. Quentin tyckte det var jätte intressant med alla kräftor. Jag trodde att han skulle bli nyt eftersom att han inte kunde låta dom vara. Det var jätte trevligt med alla som var där =)

På dagarna var jag ner med barnen vi grillade och hade mysigt sen satt Sandra här när dom sov. Tack gumman!


Jag gillar inte blogg bråk och slänga käft över blogginlägg. Men kan inte hålla käft! Att DU skriver "en viss bloggerska" eller "att dementera en blogg", alla VET att det är våran blogg DU menar! DU har själv sagt att DU inte kan förstå för allt smör i småland varför vi läser din blogg. Varför läser DU våran då??? DU är så patetisk!

Att det inte finns livsmedel på macken! Hur blind är du? Dom säljer korv med bröd. Är det också inplastat?! Är du mammaledig och jobbar samtidigt?! Trodde du hade en tjänst inom barnomsorgen. Om du som anställd är sjuk så smittar du kunder genom samtal över disken. Vet inte du att bakterier är luftburna? Om du gör iordning en korv åt en kund har du basiller runt dig som följer med korven och kunden. Nej, man kan inte porta en kund som är sjuk, men man kan som anställd hålla sig hemma! Är man dessutom mammaledig så finns det inte en enda anledning till att föra smitta vidare! Om du jobbar med bla livsmedel så ska du vara hemma om du inte är 100% kry, det är inte som att jobba inom ex industri. Du kan försöka dumförklara mig. DU är bra på sådant men DU ser själv inte att det är DU som ser korkad ut! En sak till toapapper är inte livsmedel! Sen heter det inte ÖPPEN TIDER utan ÖPPET TIDER! Sopa rent framför din dörr innan du försöker sätta dig på någon. Hoppas du har en borste i reserv för den första lär ju gå sönder innan du är klar. Vi är JÄVLIGT trötta på DITT beteende! Har jag fel?!


Nej nu måste jag sluta. Ska över till Tessan och Rikard och titta till flickorna Rikard måste till akuten.


Ha en bra natt. Kram.

 
 
Ingen bild

Bortflyttad

18 augusti 2010 17:09

Ja håller med dig fullt ut, men kanske är de så att hon måste snacka för att det ska kännas bättre för hennes egna skull? Måste stoltsera om allt positivt för hennes eget mående! Tragiskt är det iaf, stå på er och låt ingen svartsjuk tant ta över ditt humör

Zandra & Björn Engvall

18 augusti 2010 20:58

Tack för din kommentar! Förmodligen har du rätt. Man mår nog inte så bra om man MÅSTE hacka och trampa på någon jämt jämt jämt. Men visst blir man sur?! Ha det bra. Kram

 
Ingen bild

JP BARDA

20 augusti 2010 12:05

Det heter "ÖPPETTIDER" och inte "ÖPPET TIDER" (särskrivning) och det heter "BACILLER" och inte "BASILLER" (felstavning). Kasta inte sten i glashus...

Zandra & Björn Engvall

20 augusti 2010 14:42

Ja, det sitter ihop. Du har helt rätt. Givetvis stavas baciller med c. Blev fel i ilskans vrede. Sorry! Hur som så är det budskapet som är viktigt. Jag vet inte vem du är och du vet nog inte vem jag är (?!)
Om du visste hur allt låg till så skulle du inte bry dig om lite stavfel =) Mvh Z

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards