Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 12 oktober 2010 10:51

Tiden går så fort.

Niqole och Michelle skriver, läser och räknar.

Qimberlie skriver sitt namn och kan nästan alla bokstäver.

Trawiz ritar gubbar och pratar som bara den. Han säger till när han vill gå på toa. Det kommer några droppar varje gång =)

Quentin pratar mycket, nya ord hela tiden. Han är en riktig pajjas =) Jisses vad man kan få skratta åt den killen =)

Spencer har fått tänder, han kryper lite smått och det var ett bra tag sen han satt sig upp i sängen. Han är aldrig kvar på samma ställe som man la honom på golvet =) Men han vill inte sitta på golvet. Han äter mat och "pratar". Ler så fort man tittar på honom. Men han kan skrika, hans röst knäcker kristall!

Quentin älskar att gosa med lillebror. Alla barn vill gosa och ta hand om honom. Han njuter av alla syskons uppmärksamhet =)


Nu börjar vårat hus ta form igen=)

Det kommer bli sååååå snyggt!!!!!

Bilder kommer!

Hoppas vi snart får flytta hem igen... vi längtar!

Ikväll ska jag hem och fixa lite. Det är mycket att städa och flytta runt på med tanke på att hela huset står i 3 sovrum och ett vardagsrum =(


Nu ska jag ge mina pojkar lite lunch. Snart kommer Michelle från skolan. Niqole slutar 13.30 och Qimberlie hämtas 14.00 När vi hämtar Qim tar vi nog en promenad hem så barnen får se alla som gjorts i huset!


Ha det bra.

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 12 oktober 2010 10:13

I lördags var vi på 80tals fest!

Det var jätte kul =) Alla var sååååå fina.

Min man var snyggast (som vanligt) han var punkare =) Han ville inte vara hårdrockare som han var i sina unga år. Jag diggade Patas peruk, du var snygg i långt hår vännen =)


Dagen började med att Kenny och Sara kom upp. Kenny klippte/rakade Björn. Sara krusade håret på mig. I fredags efter idol blekte jag håret på Björn 2ggr och 2 ggr i lördags morse. Det blev riktigt vitt. När tuppkammen sen blev grön vart det perfekt =) Bilder kommer. Jag hörde det ryktades om att det finns bilder på Björn på ansiktsboken =)


Kenny och Sara tog med sin flickorna till mormor. Quentin var hos farmor och Trawiz och Spencer hemma hos Sandra.


Vi hade lite förfest här hemma. Kl 21 fick vi skjuts till Folkan. Det var riktigt kul att festa med svägerskorna och Björn. Det är inte många par som kan dricka ihop men vi hade kul =) Jag har ALDRIG sett Björn så alkoholpåverkad =) Jag var inte så nykter själv heller för den delen =)


Hur Björn mådde dagen efter... behöver jag nämna det =)

Jag kan säga att han låg till 19.30 då först åt han frukost som han fick behålla =) Jag mådde bra. =) Dom få gånger jag drickar blir jag aldrig bakis =)

Nu dröjer det väl till Björns 40årsdag innan jag festar igen.


Tack till er alla som fixade festen, den var riktigt lyckad!

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 12 oktober 2010 10:08

          


Lite bilder från dopet.

1: Spencer får vattnet på huvudet

2: Spencer visas upp för församlingen

3: Spencer och morbror Uffe

4: Vi alla. Quentin sover i min famn =)

5: Spencer med sina föräldrar.

Av Zandra & Björn Engvall - 12 oktober 2010 09:53

Den 3e oktober kl 14.00 döptes våran lille SPENCER Eriq Miro Stefan Engvall.


Gudföräldrar är morbror Uffe, faster Elvira och bonus-syster Sandra.


Spencer sa inte ett ljud under dopet. Han var nöjd och glad. =)


Tack alla ni som kom. Tack för alla fina presenter han fick!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards