Alla inlägg den 1 september 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 1 september 2009 20:57

I morse lämnade jag Niqole på skolan 8.10

Tillbaka till 9 och lämnade Michelle och Qimberlie.


Björn åkte ut med Barbro i skogen och på hemvägen tog han upp Niqole som slutat för dagen.


Min pappa kom förbi när Björn var i skogen så jag slapp uggla själv. =)

Jag satt med det sista till bygglovet då och han kom med en annan idè som gjorde att vi spar både pengar och tid. Tack för det pappa!

Vi har fått många tips om hur vi skall göra. Man blir ju lite virrig så jag ringde till en jätte kunnig byggfirma och frågade om bästa lösningen och han sa att pappas var bäst. Pappa kan mycket och är duktig. Han har även många bra ideèr men har lite lätt för att börja på många ställen samtidigt och det gör att han inte alltid hinner färdigt. Han vill även göra väldigt speciella projekt som gör att han hellst river allt till grunden och gör som han vill. =/

Jag har lärt mig att säga stopp. Så ska han hjälpa oss så är det på våra grunder och inte hans... annars kanske vi har 4 väggar bara. =)


Kl 14 hämtade vi flickorna på dagis. Michelle blev så ledsen och arg att det var jag som hämtade och inte Björn. Han hade ju hämtat Niqole då skulle han hämta henne med tyckte hon. Jag är så glad över att om älskar sin bonuspappa.


Vi lämnade flickorna hos mormor. Dom ville inte följa med oss till Sura. Vidare till BVC och MVC.

Quentin klarade hörseltestet galant. Trawiz vägdes och mättes. Hela 11,4 kg och 83 cm. Sen skulle han få vaccination. Han gillar INTE sprutor med tanke på hans Synagis han får en gång i månaden mellan dec-maj.

När bvc-sköterskan hade fått i halva vaccinationen så tog han tag i sprutan och drog ut den så hon var tvungen att sticka honom igen för att få i resten. =( Lilla gubben så ledsen han var. Han valde ett klistermärke med en orm på. Quentin fick också ett.

Barnmorskan tog nya prover på mig. Sockervärdet såg mycket bättre ut och hade gått ner. Tack för det! Det beror kanske på att jag har slutat med ALLT socker och fika. Vi får väl se hur det ser ut den 10e. Järnet var däremot lågt så jag fick järntabletter, hoppas jag blir piggare nu.


Niqole fick jultidningen med posten idag så hon hade med sig den till Ramnäs och sålde.

På hemvägen stannade vi till hos Lasse men han var inte hemma. Men Tessan, Rikard och flickorna var där med oss. =)

Niqole ville stanna hos farmor och farfar för att sälja men dom jobbade.

Då åkte vi till farmor Elly, men hon var inte heller hemma.

Vidare till hennes pappa som inte heller var hemma.


Då åkte vi hem för att laga mat. Qimberlie valde köttbullar och makaroner, IGEN!

Niqole gick här på gatan och sålde jultidningar medans jag fixade krubb.


Björn pratade med sina barn idag. Samuel ville komma i morgon och det verkade som om dom skulle det. Hoppas, det var alldeles för längesen!


Efter maten gick pojkarna och dom 2 yngsta flickorna och la sig.

Klockan var strax före 19 och Niqole ville sälja. =) Vad ska det bli av henne när hon blir stor?! =)

Vi gick på granngatan för att jag fixar inte att gå för långt.

Då ville hon ringa och kolla om farmor Elly var hemma. Det var hon så vi gick dit. Hon ringde även till sin pappa som kom dit. Hon skulle ta med sig tidningen på söndag så att alla kunde titta i den, även farmor och farfar. Vi var även över till Henry en sväng.

Tack Elly för fikat. Jag var tvungen att "fuska" och ta en bulle, det går inte att låta bli. =)


20.30 kom vi hem!

Niqole ville titta hur långt upp på listan av premier hon klättrat, hon vill ha en bärbar dator. Hon hade redan klättrat till nivå 4.

Sen ringde hon mormor och berättade hur mycket hon jobbat. =)

Sen var det sängen som kallade. Jag tror hon somnade innan hon hann lägga sig på kudden. =)


Nu har kärleken min tröttnat på "Turnè livet" och hängt av sig guran.

Vi ska sätta oss med bygglovet och göra om alla ritningar nu när det vart ändrade planer igen. Vi MÅSTE få det på lådan i morgon!


Ha en bra kväll/natt.

Kram


PS. Grattis Samuel på namnsdagen! =)

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards