Alla inlägg den 18 september 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 18 september 2009 14:58

I dag har min folossning varit HEMSK!

Jag har till och med svårt att ha kläder på min för att jag tycker dom trycker. =(


Björn min ängel!

Jag skulle vilja ge honom allt, guld, pengar, rikedom, land och rike.

Tyvärr kan jag inte det, han får nöja sig med evig kärlek och tacksamhet. =)


Jag har sån värk att jag inte kan röra mig.

Det är värst på morgonen och kvällen.


I morse körde han Niqole till skolan.

Efter det hjälpte kan mig pojkarna för att jag skulle slippa lyfta.

Han la Quentin som ville sova en stund, då passade jag och Trawiz på att lägga oss i ett bad.

Då slapp jag jaga honom och lyfta. Det var såååå mysigt. Vi hade i kamomill i badet, vattnet vart alleles ill-grönt.=)

Vi hade lite vattenkrig och mös en hel massa.

Han körde Michelle och Qimberlie till folkets hus för dom skulle på teater med dagiset.

Han handlade det sista till Michas kalas.

Hämtade Mich och Qim samt Niqole som slutade för dagen.

Han kom hem och hjälpte mig med Trawiz och hjälpte mig upp ur karet.


Vi åt lite lunch.

Sen fick jag massage av honom. Det var skönt samtidigt som det gjorde ont av beröring.


Sen tog han Michelle och åkte ut i skogen för att även hon skulle få plocka svamp.


Är han inte underbar min man?!

Han är det bästa jag vet!


Nu ska jag försöka laga lite mat.

Kram.


Av Zandra & Björn Engvall - 18 september 2009 14:47

I dag efter dagis åkte Björn ut i skogen med Qimberlie.

Qimberlie var så stolt, hon hade hittat gula kantareller UTAN Björns hjälp. =)


Jag tog pojkarna, Mich och Nickis för att gå till fotbollsträningen.

Min foglossning var bättre och jag ville passa på att röra på mig.


Niqole ringde sin far och ville att han skulle komma och titta.


Vi hann inte långt innan flickornas pappa kom på 4hjulingen.

Givetvis ville dom åka med honom. Dom hoppade upp och vi gick tillsammans.


Niqole och Michelles lag vann med 5-0. JJJIIIIIIPPPPPPPPIIIIEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dom var så malliga när dom hade sina nya träningskläder på sig. =)


Björn hämtade oss när träningen var slut.

Det tackar jag för. Det var dumt att gå. Foglossningen kom tillbaka som ett brev på posten. =(


Björn fixade i ordning en svampstuvning till flickorna på Karl-Johan. Dom gillade det.

För första gången smakade Björn på tallriska (tror jag den heter) UTAN att spy. =)

Han hatar svamp och det har inte gått att lura i honom, tro mig. =)

Den svampen smakade som kött. Jag bad honom smaka för att jag trodde att han skulle kunna äta den.

Han tvekade ett tag. Han tog en pytte bit och gick in på toa för att smaka.

Till hans stora förvåning tyckte han den var okej. Han vart nog mest förvånad att den inte kom i retur. =)


När barnen somnat kollade vi på film.

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards