Alla inlägg den 4 september 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 4 september 2009 08:14

I går vart det mycket åka till och från skolan.

Björn var upp med Niqole till 8.10

Jag lämnade Michelle och Qimberlie vid 9.


Eftersom att vädret inte var det bästa så tänkte jag ha en städar dag. =(

Jag hann skura lilla toan och köket.

Kl 10 skulle Niqole till skolsyster, så då var det bara att släppa allt man höll i och åka tillbaka. Det gick bra hos syster. Sköterskan är en sköterska från 69an så jag är jätte nöjd och vet att barnen får fin omvårdnad hos henne. =)


Hem och fortsatte med att skura badrummet för nu hade Björn duschat pojkarna. Jag damsög och små plockade lite innan det var dax att hämta Niqole strax före 12.


Niqole tycker att hon får vara kvar på rasten förlänge innan jag kommer. Jag trodde att nästan alla barn var kvar på fritids, så jag trodde att hon ville leka en stund innan jag kommer, men inte då.

Fröken berättade att nästan alla barn går hem vid halv 12, så det är ett par som är kvar. Så vi bestämmde att jag ska hämta Niqole 11.20 ca.


In på Ica och handla!


När vi kom hem pysslade Niqole inne på sitt rum mellan varven av att tjattra hål i öronen på mamma. =)


Kl 14 var det dax att hämta Mich och Qim.

Givetvis glömde jag mjölk förra gången jag handlade, så det var bara att springa in på Ica igen.


Kl 15 kom mormor och morbror Kenny.

Kenny hjälpte Qimberlie att städa hennes rum. Qimberlie tackar för hjälpen. =)

Vi åt köttfärslimpa, potatis och brunsås. Det var gott.

Vi hade en jätte mysig kväll!

Barnen somnade vid halv 8 ca.

Kl 20 kom Elvira och Frida hit.

Mamma och Kenny var kvar till 1 i natt.

Vi hade sååååå trevligt. Tack mor och bror för en underbar kväll!


Det tog inte många minuter innan jag sov sen. =)


Nu har jag varit upp till skolan med min dotter.

(Man fick ju låtsas att man var pigg. =) )


Tråkigt väder är det också! Fyyyyyy!


Michelle, Qimberlie och Quentin är vakna.

Björn och Trawiz sover sött.


Nu ska jag klä på min troll och ge dom frukost.


Ha en bra dag i regnet.

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards