Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Shit!

Av Zandra & Björn Engvall - 14 oktober 2010 10:39

Shit vilken natt!

Mina barn brukar ALLTID sova hela nätter. Inte i natt. F*n så trött man blir när man inte är van att gå upp mitt i natten flera gånger.

Qimberlie har gråtit och haft ont i örat. Alvedonen hjälpe ett tag. Hon är hemma från dagis i dag så hon kan vila ut sig. Hon har inte gnällt något om örat i dag. Kanske var en vaxpropp som spöka som nu har släppt.


Quentin går i sömnen och blir jätte ledsen när han vaknar till och inte är i sin säng. Så har han i och för sig varit nu ett tag men det brukar vara mer när vi fortfarande är vakna och tittar på TV. I natt var han hopplös, så mycket som han sprang omkring så lär han ha träningsvärk i sina små ben =)

Dessutom har han hosta och snorar =(

Han är så j*vla grinig i dag så fy! Han vägrar sova en stund. Jag får väl spela GuitarHero då somnar han fort.


Niqole och Michelle är i skolan. Jag var så trött i morse att jag knappt minns att dom kom iväg =/ Michelle slutar 11.30 och Niqole 12.30

Undrar vad vi ska hitta på i dag?! Tjejerna kanske ska få baka nå. Michelle vill alltid göra nergerbollar och Niqole mums-mums.


Nu känns det rätt nära att få flytta hem igen =)

Killen som jobbar är snabb. Han har jobbat knappt en vecka och hunnit MYCKET.

Gips är uppe på väggarna så nu ser man inte igenom hela huset längre. Duschväggen är uppsatt. Allting till handfatet  är flyttat eftersom att vi ska ha handfatet på en annan vägg. Skåp och lådor börjar komma tillbaka i köket.

Vi kommer nog behöva lite barnvakt snart så vi kan måla, lägga golv, kakla i kök, badrum och tvättstuga/pannrum. Städa kommer vi få göra också, typ 1000 gånger innan allt byggdamm är borta =( Det kommer bli såååååå snyggt! Dom "allmänna" delarna i huset (hall, klädkammare, kök och vardagsrum) går i svart och vitt men inte ett enda rum är lika. Badrummet blir svart och silver. Hoppas kaklet till lilla toan finns kvar på Hedlunds golv, det satte vi dit strax före jul om jag inte missminner mig. Det är vitt och rosa, det är tjejernas toa. Qimberlies rum är vitt och snorgrönt, precis som hon ville ha det =) Pojkarnas rum är vitt och svart, vita döskallar på den svarta fondväggen ska det bli. Det är morbror Kennys jobb =) Storna barnens rum är vitt med Askungen, Snövit, Ariel, Spindelmannen och Tom och Jerry. Vi har målat dom med overhead-apparat. Vårat rum kommer blir svart och lila. Spencers rum kommer bli svart och gult med en stor T-Rex på fondväggen.

När övervåningen väl blir klar kommer alla 7 stora barn få egna rum och hur dom ska bli får dom själva välja den dagen. Men det blir om ett par år.


Det är mycket kvar ute också. Hustet ska tilläggs isoleras och bli helt i trä.

Ny altan och soldäck med inbyggd pool. En realax-hörna med damm runt som det kommer finnas fiskar i. Nya växter på hela gården samt en häck ut mot vägen.

Det kommer bli ett drömhus när det blir klart!


Men vi får ta en sak i taget. Nu är jag glad om vi kan flytta in inom två månader. Vi SKA vara hemma innan jul!!!

Dom som varit hem i huset för ca 3-4 år sedan skulle inte känns igen sig. =)


Nej, nu ska jag söva Quentin en liten stund och sen fixa lunch till mina små som är hemma.

Ha det gott. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra & Björn Engvall - 19 september 2013 09:58

Nu var det en evighet sedan jag skrev nått. Ändring på det nu! :) Att försöka skriva ikapp är omöjligt, men jag kan säga att en hel del har hänt. Huset blir större, nytt företag startat, barnen växer och jag hänger knappt med ;)   Idag fyller m...

Av Zandra & Björn Engvall - 25 december 2011 16:29

Julafton är förbi. Tomtemor kom istället för Tomtefar :) Barnen är sååååå nöjda. Tack alla för alla fina klappar <3 Tack alla som var här och gjorde aftonen till en underbar dag :)   Quentin gav tutten till Tomtemor och somnade fint utan...

Av Zandra & Björn Engvall - 16 december 2011 11:36

Julen närmar sig med storm steg! Men var är snön?! Igår kväll var jag och Tessan till stan och shoppa lite julklappar. Tack för en mysig kväll Tessan. :) Det är kul att kunna umgås som svägerskor utan barn ibland ;)   På morgonen har jag slag...

Av Zandra & Björn Engvall - 13 december 2011 10:33

Morgonen började med att klockan inte ringde!    Flickorna kom iväg ca 10 över 8 (då dom börjar). Björn blev också sen. Inte lika sen iallafall. Vid 9 ringer Michelles fröken och säger att klassen ska lussa för skolan. Shit min hjärna funka inte ...

Av Zandra & Björn Engvall - 11 december 2011 19:06

Ännu en dag är förbi. Vart tag tiden vägen?! I dag har vi varit hemma och bara varit =) Ikväll ska pepparkakshuset fixas så barnen kan dekorera det i morgon. Mer rimstuga och glögg väntar när barnen lagt sig =)     Till DIG! DU vet vilk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards