Alla inlägg under oktober 2010

Av Zandra & Björn Engvall - 12 oktober 2010 09:53

Den 3e oktober kl 14.00 döptes våran lille SPENCER Eriq Miro Stefan Engvall.


Gudföräldrar är morbror Uffe, faster Elvira och bonus-syster Sandra.


Spencer sa inte ett ljud under dopet. Han var nöjd och glad. =)


Tack alla ni som kom. Tack för alla fina presenter han fick!

Av Zandra & Björn Engvall - 1 oktober 2010 12:53

I går kväll ramlade min lilla Qimberlie i trappan. Som TUR var så var det på första steget när hon skulle upp. Hade kunnat gått riktigt illa.

Hon fick jätte ont i foten och ville inte stödja på den. Hon skrek när jag försökte undersöka foten. Jag ringde hälso- och sjukvårdsupplysningen och dom tyckte vi skulle åka in.

Jag tog min lilla tös och åkte. Hon fick alvedon för att det skulle kännas mindre.

Vi fick vänta nästan 2 timmar på att få anmäla oss i receptionen. =(

Dom kände på foten och det var inget som var av. Det kunde vara en rejäl stukning eller spricka. Dom sa att det var 7 timmars väntetid till ortopeden och röntgen så fick åka hem men skulle komma tillbaka om det blev värre på natten eller morgonen.

Sköterskan lindade foten på henne så det skulle bli stöd.

När vi kom hem fick hon vara uppe en stund och äta Taco-snittar.

Hon fick mer alvedon innan hon skulle lägga sig.


I morse var det bättre. Hon vill helst sitta stilla men går om hon måste.


Idag ska vi till Maxi och handla inför dopet.


Tack farmor Barbro för att du hämtade Michelle från skolan.

Tack Nette för att Niqole fick följa med Jasmin hem.


Ha en bra fredag! Kram!


Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards