Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 9 juni 2009 20:13

I dag har jag inte fått nått gjort tycker jag.


Björn var upp på förskolan med en sommar-present till fröknarna och han fick träffa sina barn. Gissa om han var glad när han kom hem???!!! =)

Han var borta i ca tre timmar (tror jag). Han hade busat och ritat med dom små (eller, ja, dom börjar bli stora). Cajsa hade ritat så fina teckningar till sin pappa. Dom sitter uppe i köket och en del på deras egna hyllor i vardagsrummet. Samuel hade inte tid att rita, en teckning fick Björn av honom iallafall. Björn har varit på JÄTTE bra humör idag när han äntligen fått träffat "trollungarna".


Flickorna har varit hos sin pappa idag. Niqole var ledsen när hon kom hem för dom hade inte fått lekt med Cajsa och Samuel. Niqole frågade mig: "Mamma, varför ska jag åka till pappa om jag inte får leka med C & S? Det är ju därför vi är där!" Lilla gumman, det blir fler gånger, svarade jag.


Vi har varit till mormor en sväng också. Flickorna ville sova kvar där tills i morgon. Det fick dom givetvis. Michelle ska till logopeden i morgon så dom hinner inte gör så mycket men det är väl mysigt att bara vara hos "mommo". =)

Jag vill ge min mamma all tid jag kan, när barnen vill och hon orkar. Hon blir ju inte direkt bättre och vem vet vad som händer om ett par veckor, månader eller år? Hon orkar nog inte ha sin barnbarn länge till. =(

Jag lider så med min mor. Hon har alltid varit så pigg och glad och velat och orkat så mycket. Hon vill mer än hon orkar. Hennes värk är inte trevlig. Fy f*n för MS!!!


I morgon ska vi på skolavslutning och sen direkt till stan och kolla på kakel och klinker till badrummet. KUL. =)

Sen till logopeden, det blir nog sista besöket, Michelle har varit så duktig och kämpat med språket.

Efter det blir det fika hos svärmor, faster Elvira fyller 16 år.


Nu ska jag lägga Trawiz, bara han ätit färdigt. Han sitter och äter spagetti och köttfärssås med Björn. Quentin sover och snarkar bakom mig. =)


Missa inte desperata hemmafruar ikväll. =)

Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards