Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 11 juni 2009 18:44

I morse kom Barbro och Lasse hit och väckte oss. =/

Jag var (eller är) så j*vla trött!

På förmiddagen tog vi det lugnt. Niqole har fått ny tid till sköterskan för hennes öron på måndag. Bra, då kanske dropparna får lite mer tid på sig att verka.

Vi har kastat skräp på återvinningen. Usch, garaget är fullt ändå har vi resnat ur mycket. Men men, det blir tomt till slut.

Jag var på fotbollsträning med Niqole och Michelle. Det var meningen att vi skulle gå med alla barnen, men Qimberlie ville inte äta mat och hon var trött och skrikig så Björn var hemma med henne och "boysen".

Tur att det inte regnade. Mich var sååååå duktig i dag. Jag har inte sett henne kämpa så någon gång. Hon sa i dag att hon ville fortsätta spela, tidigare har hon tvekat. Kul med två Zlatan. =)

Niqole behöver fotbollen, hon behöver få springa av sig.

Barnen fick en egen vattenflaska av tränarna. Å så glada dom blev.

Jag beställde kläder med deras namn och nummer på samt beskydd till dom. Niqole frågade i bilen på väg hem om det var länge kvar tills dom skulle spela riktig match och om den skulle visas på TV. Gullnosen! =)

Niqole fick nr 18 och Michelle nr 19. Det var lika bra att jag bestämde åt dom, annars blir det bråk. Dom är ju födda 18e och 19e så det var snabbt avklarat. =)

Björn är ute och klipper gräset. Han har klippt i omgångar i dag. Klipparen vill inte som Björn vill, den vill vila emellan. Dax för ny, men det håller inte plånboken med om. =(

Nu är det gnäll och bråk på rummen, bäst jag gör iordning dom för kväller och lägger dom.


Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 11 juni 2009 18:42

I dag gillade Mich att spela. Hon är så försiktig med allt. Jag har aldrig sett henne springa så fort och kämpa så. Jätte duktig!

Av Zandra & Björn Engvall - 11 juni 2009 18:38

Nickis kämpar med boll och konor.

Av Zandra & Björn Engvall - 11 juni 2009 18:37

Mich tränar med konor. Det är såååå svårt att hålla händerna borta från bollen. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 11 juni 2009 18:36

Flickorna är oskiljaktiga, dom kan inte ens spela fotboll utan att hålla handen. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 11 juni 2009 18:35

Här tränar tjejerna på att göra mål.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards