Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:58

Qimberlie finns inte på en bild. Hon satt hos Björn och gosade.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:58

Quentin i sin nya tröja.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:58

Trawiz i sina nya tröjor.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:58

Qimberlie i sin nya tröja.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:58

Michelle i sin nya tröja.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:58

Niqole i sin nya tröja.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 juni 2009 23:35

I morse efter frukosten gick barnen ut för att leka.

Jag strök tvätt och Björn satt och pratade med mig.


Kl 13.00 Gick han för att träffa sina barn. (Han bloggar om det sen.)

Då fixade jag i ordning pojkarna som vaknat efter en middagslur.


Jag packade i ordning en skötväska och vattenflaskor och vi började gå till tågstationen. Det var så mysigt och vi gick i snigeltakt, det fanns så mycket att titta på. =)


Jag ringde Björn och sa att tåget gick kvart över fyra in till stan. Vi tänkte åka in på vattendraget. När vi kommer på bron vid stålrör kom jag på att jag tittade fel i tabellen. Tåget går ju 7 över, inte 16 över, det är ju från Ramnäs. Jag ringde till Björn precis när han svarade så dog hans batteri. SHIT! Jag vart jätte stressad. Vi satt i tågkuren och tiden tickade. Jag trodde han skulle missa tåget för att jag gav honom fel tid. =(

Tåget från Ramnäs var försenat i 5 minuter. Tack, tänkte jag, för då visste jag att vårat också var det med tanke på att dom möts och måste invänta varandra. 11 över kom Björn. Jag berättade för honom och då kom tåget. Alla var med och flickorna var glada, åka tåg är roligt. =)


I Sura ringde jag mina bröder och Uffe sa att dom satt på Bill & Bob. Jag talade om för honom att vi var på väg och att Björn är på väg för att ta sig en välförtjänt pilsner med dom. Det tyckte dom var roligt!


Väl i stan skulle vi gå på dass med flickorna. Där fanns en toa som du SMSade ett ord till ett nr och du fick en svars kod som du knappar in för att låsa upp. Det kosta 5kr och det är ju jättebra när man inte har en 5a på sig. =)

Då ringer Kenny och frågar vart vi är, då dör min telefon. Jaha, ingen nalle alls!

Vi gick upp till McD och käka. Det var så mycket folk på Wasagatan så vi gick till Skrapan. Flickorna åt jätte bra och vi gick tillbaka till stan.


När vi kom fram till Bill & Bob satt dom kvar och Björn var inte sen med att sätta sig med en kall. =)

Fidelie och Liam var där. Jag trodde bara det var mina bröder, men inte, Jaana var också där. Jätte kul!

Kenny bjöd Fidelie och Niqole på barn-bangyjump som dom hade precis bredvid oss. Tack morbror säger Niqole! =)


Jag, Uffe, Jaana och barnen gick för att åka karusell. Uffe bjöd barnen. Tack morbror säger alla barn.

Först åkte Uffe virvelvinden med Niqole, Fidelie och Liam. Barnen skrattade och Uffe mådde... ja du han var helt svettig när han kom ur. =)

Han gick tilbaka till grabbarna och ölen. =)

Barnen ville åka igen så Jaana åkte med dom. Barnen skratta och Jaana var yr. =)

Vi gick vidare så Michelle och Qimberlie skulle kunna åka också. Dom valde flygplan som åkte upp och ner. Efter det skulle barnen hoppa. Vilken kö sen då. FFFFFFFYYYYYYY, i 45minuter stod dom så fint i kö. Michelle ville också hoppa, jag sa åt henne att hon inte kommer våga när det väl gäller så hon kunde få åka en karusell till istället. Men nej, hon ville hoppa. Jag köpte en biljett till henne med. Först hoppa Niqole, sen var det Michas tur. Hon hoppade lite försiktigt och killen som hade det där tog tag i henne och hon fick en rejäl studs. Då vart hon jätte rädd och ville ner, hon skrek och fick panik. Hon hoppade ETT studs! Jaana frågade killen om Niqole fick ta hennes biljett men han sa nej. 40kr för ett hopp, =( Då pratade Jaana med hans kompanjon och han sa givetvis. Så Niole hoppade igen. Sen Fidelie och sen Liam.


Björn tog Qimberlie så hon fick åka flygplanen igen. Han är så underbar min man, han gör allt för barnen, alla 7.

Björn gick tillbaka för att dricka upp sin öl och vi fick ta ett senare tåg. =)


Vi kramade på alla och gick för att titta på lite krimskrams. Barnen köpte godis och fick t-shirts. Det var 6 tröjor för 400 så Trawiz fick två, han fick ju inte åka karusell. =)


När vi gick ner till tåget träffade vi på Elvira och Jimmie. =)

Jag gick in på pressbyrån för att köpa dricka och Björn tog barnen och gick på dass.

Vi tog sista tåget hem. Hissen ville inte funka! Så flickorna fick gå i trappan med mig och jag bar pojkarna samt Björn tog vagnen i rulltrappan. Krångel!

När vi kom fram till tåget var vagnsdörren sönder. Den ända dörren man kan köra in och som har hiss. =(

Vi fick lyfta vagnen och stå i gången vid dörrarna. =(

Sandra satt på tåget vid oss så flickorna satt vid henne. Det var trångt och man kände sig ivägen. Kontrollanten bjöd på resan eftersom vi fick krångla och stå där vi stod. Tack!


Väl hemma, kl 22.30, åt vi lite och barnen fick lite godis, dom provade sina tröjor och stupade i säng. Dom var jätte nöjda med dagen. Vi med! =)


Vi tittade på AmericanPsyco sen bar det iväg till sängen...


...ZZZzzz...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards