Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 17 juni 2009 21:48

Jaha, jag mår bättre men har inte vågat ätit nå! =/


När vi hade ätit ringde barnens far och pratade med Qimberlie, ett tu tre så stod han utanför. Farmor och farfar hade köpt en studsmatta åt flickorna. Niqole hade önskat sig en sån när hon fyllde men valde cykel av oss. Så glada dom vart. Tack farmor och farfar!

Deras farfar och pappa satte upp den. Deras far åkte med farfar och farmor var kvar tills den var helt uppsatt och klar att hoppa på.

Barnen hoppade en stund och sedan tog vi en promenad, gäller att passa på att njuta av den lilla sol vi får. =)

Det slutade med att vi hamnade i Gammelby där Björn befann sig. Det tog lite över en timme och gå. Flickorna plockade blommor åt Lasse på vägen, det uppskattades! =)

Björn var nästan klar (för idag) och vi åkte hem. Flickorna hann knappt ur bilen förrän dom ville hoppa. Qimberlie tyckte inte det var så kul, inte när dom hoppade alla tre samtidigt.


Qimberlie har varit utan blöja idag igen, så duktig!


Nu sover mina troll, alla utom TinTin, och Björn står i duschen.

När han är klar blir det nog lite Giutar Hero. =)

Eller gos i soffan med en rolig film!


Kram!

Av Zandra & Björn Engvall - 17 juni 2009 14:07

I natt har jag inte sovit mycket.

Jag mår så illa och trodde jag skulle kräkas flera gånger, FYYYY!

Qimberlie säger att hon har ont i magen.


Jag vet var smittan kommer ifrån, såååå j-vla oansvarligt att barnens far tar hem dom till sig när dom har magsjuka utan att säga något till mig!

På kvällen efter barnen kommit hem från pappan frågade Björn om han skulle kunna få träffa sina barn och leka i lekparken någon dag denna vecka då det skulle bli bättre väder. Givetvis fick han till svar att det inte gick, att dom var magsjuka! Han ifrågasatte hur det hänger ihop med flickornas besök tidigare på dagen. Samuel har kräkt nyss, fick han till svar. I måndags sprang jag på farmor Elly på Ica som talade om att dom hade haft det bra på studetnen och att barnens pappa hade åkte ensam med henne, att hans nya hade varit hemma pga magsjuka. Att både hon och S hade magsjuka. Elly trodde inte på det eftersom att S hade varit ute och lekt på förmiddagen och hoppat på studsmattan. Jag frågade om det var sant! Jag talade om för Elly att flickorna varit hos deras pappa på söndagen och att hans andra hälft sa på söndagskvällen att dom var magsjuka och nu säger Elly att dom redan var det i fredags! Hur kan man vara så dum och utsätta en familj med 5 barn det?! Att vi (jag och Björn) blir magsjuka det rinner av dom, men barnen, hoppas dom klarar sig. Magsjuka är den värsta sjukdomen av alla! Speciellt Qim som är så liten, tanig och svag!!! Hon har inte lika mycket att ta av som ett "vanligt" barn då hon är ett prematur-barn och har sämre imunförsvar.

Elly sa då att hon inte trodde att dom var sjuka utan att det var en dålig undanflykt för att slippa åka med.

Nu har Björns X talat om att dom varit magsjuka i en vecka!

Illa, illa att inte kunna vara ärlig! =(


Björn är inte hemma, han är hos sin morbror.

Jag orkar inte röra mig nästan så jag har setat i soffan och myst med en bok tillsammans med mina små. Vi har läst: Mio, min Mio.

Quentin, Trawiz och Qimberlie somnade. Niqole och Michelle satt så stilla och tysta och lyssnade. Det är så mysigt att krypa upp i soffan under ett täcke med 5 små troll som lyssnar och åker med i sagornas land.

Jag njuter av varje sekund med mina små. Jag har alltid (sedan jag var liten) sagt att jag vill ha många barn. Många tycker att det är oansvarligt att skaffa många barn, men jag håller inte med om det, så länge man kan ta han om sina barn, ge dom små mat på bordet, tak över huvudet, hela och rena kläder samt MASSOR med tid och kärlek, varför skulle man inte kunna ha hur så många som man själv behagar då?!

Jag vill ge mina barn allt jag kan och har, jag anser att tid och kärlek är viktigare än guld och gröna skogar!


Nu ska jag göra lasagne åt mina troll och min underbara man.

Det var längesen och Björn har tjatat om det i flera månader nu. =)

Hoppas jag mår bättre och kan äta lite.

Nu kommer lilla Qim och kramas, hon vill sitta i mitt knä. =) Mammas goshöna!


Nej nu har ja inte tid och sitta här mer, mina barn vill gosa! =)

Kram

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards