Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 28 juni 2009 22:00

Vilken dag!

Solen värmer så man näsan inte vill vara ute.

Trawiz gick ut i sandlådan i 3 minuter och när han kommer in på altanen var han röd som en tomat i ansiktet trots kepa och solkräm.

Nej, han fick hålla sig på altanen resten av dagen.


Björn har planterat ut fler tomatplantor. Vattnat allt i trädgården och haft vattenkrig med flickorna. Niqole tyckte inte det var kul, inte när hon blev blöt iallafall. =)


Quentin har sovit nästan hela dagen. Det är för varmt för honom. Han vill ligga i sin säng i vårat svala rum. Men han har varit vaken ett tag, är vaken nu och bra många timmar fram över. =)


Jag har läst mycket för barnen idag. Det är bra då är dom i skuggan och på altanen ett tag. =)

Vi åt parisare ute på altanen.

Björn har städat på altanen. Tror du jag blev förvånad när han kom ut med damsugaren?! =D


Jag skulle röjja i barnen rum idag, men jag tar det en dag då det inte är så varmt istället! Det ser ut som om dom har lekt hela havet stormar eller nått liknande. =/

Man vill ju inte röra sig i denna värme. Man ska inte klaga, men antingen regnar det eller så brinner man upp! Kan det aldrig vara lagom?!


På kvällningen nu la Björn upp lite tradera auktioner med för små barnkläder. Även kläder som jag hade som provkläder när jag såld Capri. Hoppas man blir av med lite. Man kan inte spara allt! Vi behöver utrymmet till annat.


Det är så tyst här hemma. Barnen sover. Björn tittar på TV och jag sitter här. =)


Nej nu somnade Quentin så jag ska gå och mysa med min kärlek!


Kram.

Av Zandra & Björn Engvall - 28 juni 2009 21:50

Kenny badar med flickorna.


Björn jagar frisbeen.


Kenny och Qimberlie sover. ;)


Mormor och Quentin. =)


Bröderna-bus sover. ...ZZZzzz...


Kenny, Trawiz och Qimberlie väntar på grillat. Mmmm...


Mammas vackra pojke!

Av Zandra & Björn Engvall - 28 juni 2009 21:21

I går kväll var jag jätte trött men ville ändå dela med mig av våran dag, så jag satt mig för att blogga.

Vad händer? Jo när jag skrivit färdig la internet av och allt borta. =(

Jag tröttnade och gick och la mig. =)

Då gör jag ett nytt försök nu. Så detta inlägg skulle ha varit inlagt i går.


Vi åt frukost på altanen. (Som vanligt.) =)

Efter det åkte Björn ner till Lasse. Jag och barnen hade lite myspys hemma med bad i poolen samt en stund för läsning på altanen. Mio, min Mio.


Quentin var arg hela förmiddagen för att det är så varmt. Stackars pojk, det rann svett om honom trots att han stod inne i varagsrummet där det var svalt och han hade endast blöja på sig.


Vi packade ner badkläder och fixade skötväska sen gick vi till Ica och handlade gottis till grillningen.

Vi började gå mot gammelby man hann bara till skolbacken då Björn kom och hämtade upp oss. Vi åkte till stugan och då kom mormor och morbror Kenny.


Vi var i stugan hela eftermiddagen. Så underbart!

Kenny och Björn badade med barnen och dom hade så roligt. =)

Både Qimberlie och Trawiz bajsade i sina badkläder. =) Det är helt otroligt! Dom gillar väl att näcka. =)

Vi grillade och satt inne i stugan en stund. Där var det svalt och skönt. Quentin var nu på bättre humör. Tack! =)

Kenny och Qimberlie tog en tupplur på soffan. Så söta så!

Björn fick träffa Tuva som kom ner för att bada. Det var han glad över. Tuva fick en liten skål med chips.


Björn och Kenny kastade lite frisbee och hade jätte kul tillsammans. Det är så underbart att dom kommer så bra överens min älskling och mina älskade bröder. =)

Mamma ville inte hem, så hon ringde färdtjänst och flyttade fram taxin till 21.30 Då åkte vi alla hem.


Väl hemma stupade barnen i säng. Dom var så trötta. Jag var också trött. Björn ville att vi skulle kolla på film så det gjorde vi. Men jag minns inte ens var det var för film. =)


Tack mamma och Kenny för en underbar dag. Det gör vi om snart igen!

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards