Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 20 juni 2009 21:21

I morse gjorde jag en god brunch med ägg, hamburgare, färskpotatis och Björn gjorde en god sallad.

Qimberlie satt och skrek efter mer sallad hela tiden. =)

Trawiz åt havregrynsgröt. Han älskar det. Får han inte sin gröt blir han arg och vill inte äta. =) Han vill ha utan mjök men med cocos och vanlijsocker. Sen är så att jag inte duger, utan att det ska vara Björn som ger honom frukost. =) Han älskar Björn så mycket. Björn är ju den ända "pappa" Trawiz vet. Björn älskar Trawiz också. Han tar hand om Trawiz precis som om han vore Björns eget kött och blod. Det värmer så! Det är så skönt att barnen och Björn kommer så bra överens. Hade det inte funkat mellan dom så skulle det automatiskt inte funka mellan mig och Björn heller. Jag vet inte hur många gånger om dagen barnen säger att dom älskar deras bonuspappa. =)


Efter vi ätit satte sig barnen och pysslade. Dom ska till sin far i morgon som fyller år på torsdag så dom ville göra en present var åt honom.

Vad det är kan jag dock inte avslöja idag då jag vet att dom läser vår blogg. =) Men i morgon avslöjar jag och visar bilder. Dom var jätte duktiga. Jag trodde inte Qimberlie hade tålamod till det hon gjorde, men ack så fel jag hade. =)

Flickorna ville att jag skulle slå in deras paket så pappa får öppna. =)

Niqole sa: "Mamma vi MÅSTE göra paket, det är ju så rolig att öppna, det tycker nog pappa med!" Sen log hon med hela ansiktet så sött. =)

Tyvärr hade jag bara julpapper kvar men det fick duga. Michelle tyckte att det blev så fint med röda paket. =)


Vid 15 tiden gick vi ut. Jag har tvättat och hängt, tvättat och hängt... Fy så tråkigt men det är ju ett ont måste. =(

Björn har skruvat isär våran gamla gräsklippare som gav upp för en tid sedan. Givetvis skulle Trawiz hjälpa till. =) Barnen har cyklat och hoppat på studsmattan. Qimberlie blir arg när hon ramlar och bara studsar omkring och inte kommer upp på benen igen. Michelle var och lekte med Trawiz i sandlådan och Niqole cyklade med några kompisar så jag tog min lilla dotter och hoppade med henne. Det tyckte hon var roligt! Jag med för den delen. =)

Givetvis såg alla barn det och ville att jag skulle hoppa med dom en i taget, vilket jag gjorde, sen var det bara att kippa efter luft. =) HAAAA HAAAAAA

Niqole var hem en sväng till Benjamin. Hon är så bra kompis med Benjamin och hans bror Oliver. Jätte kul!

Quentin har gungat i dag för första gången. Björn satte upp en bebisgunga åt honom i taket inne på altan. Han satt där hur länge som helst, jätte tyst och bara njöt. Min lilla plutt! =)


Vi har ätit spagetti och köttfärssås till kvällen. Efter det fick barnen lite godis medans jag och Björn spelade Yatzy. Jag vann inte. =(

Qimberlie ville inte ha godis, hon ville sova. Hon är som en klocka. Är det läggdax så är det. =)

Niqole och Michelle har spelat det nya spelet. Dom gillade det. Lite svårt var det och dom tog inga "pengar" eller följde några uppdrag, men huvudsaken är ju att dom gillar det!


Jag har även bokat stuga nere vid Ullared i juli. Vi ska ner till Fun City och shoppa lite inne på Ge-Kås. Min mamma har aldrig varit där så hon längtar. Hon har velat åkt dit i 30 år nu så det är väl på tiden. =)

Kul för henne att få komma iväg på semester, hon har inte varit iväg på flera år. Kenny är glad över att vara själv i huset. Party, party! =) Det blir bara en mini semester på två nätter med kul ändå! Undar om Björn fortfarande tycker att det var en bra idée när vi går på ett fullsmockat Ge-Kås med 5 barn samt mamma i rullstol. =) Det är i och för sig han som hellre åker till Ullared än att shoppa i stan. =)


Nu sover mina troll så sött.

Min kärlek spelar gura så det ekar. =) Han önskar nog att han var en idol själv. =) Nu ska jag gå och göra honom sällskap efter jag hängt tvätt. Fy för tvätt. =(


Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards