Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 21:28

Här är Qimberlies tavla och den lilla kaninen hon gjorde till sin far.

Visst är hon en konstnär?

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 21:26

Här är Michelles tavla och kanin hon gjorde till sin far.

Duktig va?

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 21:23

Här är Niqoles tavla hon gjorde till sin far samt en liten kanin.

Fint va?

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 20:40

I dag hade vi en mysig morgon. Björn sov lite länge då han varit vaken med Quentin och kunde inte somna efter det.


Vi åt vid halv 12 tiden eftersom att flickorna skulle hem till sin far. Vid maten säger Michelle och Niqole att dom inte ville äta mat eller frukost när dom ska hem till pappa för då är magen full med mat och då får inge godis och fika plats. =)

Ja, man kan ju bara skratta över att det kommer nå sånt får dom.

Jag talade om för barnen att dom får vara hemma om dom inte äter. Qimberlie hade redan ätit upp då Niqole och Michelle tog sin första tugga!

Niqole åt upp när jag sa att hon får vara hemma, Michelle VÄGRADE äta.

Kl 12.30 kom deras far för att hämta dom små liven. Jag mötte upp honom på trappen för att tala om vad dom sagt och han sa att dom inte får äta så mycket gott-gott. Men jag ville tala om vad jag sagt till barnen så inte barnen säger något som blir fel. Han kom in och väntade, han frågade Michelle om hon skulle med och att hon var tvungen att skynda sig. Då trodde hon att hon skulle få bli hemma så swish sa det och tallriken var tom. Båda flickorna lovade både mig och deras far att dom skulle skynda sig hädan efter så pappa slipper vänta. =)


Björn klippte gräsmattan och jag gungade Trawiz. Han gilla INTE att gunga till en början, sen skrattade han så det ekade mellan husen. =)

När Quentin vaknat ringde vi farmor och frågade om hon bjöd på en kopp kaffe och givetvis gjorde hon det.

Vi tog pojkarna och gick, det var ju så soligt och fint.

Tack farmor för gott fika!


När vi precis skulle gå hem fick jag ett SMS av barnens far som frågade var vi var, dom var redan hemma hos och väntade. Jag tittade på klockan och såg att dom var tidigare än avtalad tid. Jag sa att han kunde komma med dom för vi skulle precis till och gå från gamla bruket. När vi kom upp på vägen från huset började det duga. Då såg vi att min fd kom i bilen med flickorna och sa att dom hade varit hemma hos oss och hoppat men det började regna så dom åket för att kolla hur långt vi kommit.

Barnen ville gå med oss hem. Dom kramade sin far och sa hejdå. Då kom spö regnet! Michelle ville inte bli blöt så hon frågade sin far om hon fick åka bil med honom, vilket hon fick, då ville Qimberlie också det. Vi kom ca 20 meter då Qim ångrade sig. =) Mich ville INTE gå! Mich och hennes far åkte sakta runt och åkte förbi oss flera gånger, varje gång som dom åkte förbi vinkade Mich glatt. Vi andra var gyngsura när vi kom hem, inte Mich! =)

Min tvätt som nästan var torr var blöt igen. =(


Väl inne bytte vi kläder och flickorna tittade på TV en liten stund.

När det slutat regna gick flickorna ut för att cykla och hoppa.

Qim cyklade på Niqoles gamla rosa cykel och jisses vilken fart hon hade!


Vi åt lite kvällsmat och barnen fick godis. Dom har även tittat på Monsters Inc.


Nu sover alla utom Qim som tjattrar och äter äpple med Björn framför TVn.

Nu ska jag lägga min sessa för vi ska titta på Hannibal.


Ha det bra!

Kram!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards