Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 26 juni 2009 22:52

Premiär för den lilla poolen.

Flickorna lekte och busade. Dom bråkade inte heller. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 26 juni 2009 22:52

Våran lilleman!

Nr 7 i syskonskaran!

Av Zandra & Björn Engvall - 26 juni 2009 22:51

Bandana, kallingar och vatten flaska!

Av Zandra & Björn Engvall - 26 juni 2009 22:50

Trawiz äter efterrätt... med hela kroppen. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 26 juni 2009 22:49

Qimberlie tog en power-nap i solstolen.

Av Zandra & Björn Engvall - 26 juni 2009 22:00

I dag efter frukost åkte Björn till Lasse.

Barnen och jag tog det lugnt och fixade i ordning oss.

Flickorna tittade lite på TV medans jag städade i vårat sovrum och la rent i Quentins säng. Det blir mycket vällingkladd när man vill hålla i flaskan själv men inte riktigt lärt sig. =)


Vi gick ut i den underbara solen. =)

När pojkarna somnat för en skön middagslur satte jag mig med flickorna på altanen för att läsa Mio, min Mio. Vi har snart läst ut boken. =) Jag måste säga att jag älskar Astrid Lindgrens böcker. Vilken underbar författarinna.

Qimberlie somnar jämt när vi läser. I dag somnade hon på altanen i sin solstol. Så söt liten "skitfis". =)


Niqole var hem en sväng till Benjamin och Oliver medans jag lagade mat.

Då kom Björn hem. Vi åt stuvade makaroner och köttbullar samt glass till efterrätt. Trawiz åt och det rann glass ner för armarna på honom, hela magen var kladdig. Tur att det finns vatten i kranen. =)

Efter maten gungade Björn Quentin. Han skrattade så han nästan kiknade ur. Han gillar att gunga! Lilleman min. =)


Björn klippte gräset och jag tog fram den pyttelilla poolen. Jag gjorde rent den och fyllde den till tre ivriga flickor som stod i bikini och väntade. =)

Det tog inte lång tid innan Qimberlie bajsade i sin baddräkt. =(

Ja ja, det blev nakenbad efter det. =)

Trawiz sprang efter Björn med sin lilla klippare och brummade med munnen. Tyvärr såg inte Björn Niqoles vattenflaska som låg i gräset bredvid poolen. Det är inte mycket kvar av den nu. =(

Niqole ringde till sin farmor och frågade var hon köpt den, hon berättade även vad som hänt. Farmor lovade Niqole att hon skulle få en ny, då blev hon glad.


Vid 19.45 bad Qimberlie om att få sova. Niqole och Michelle hoppade på studsmattan en liten stund sen kröp dom ner i sängarna och in i drömmarnas land.

Vi har flyttat lite på mattan så den står HELT plant nu. Ena benet var lite i luften förut, men inte nu.


Trawiz ville inte sova. Han har varit utan blöja idag. Måste vara äcklig varmt med blöja. Han var så cool i sina svart kallsonger. =D Helt naken fick han inte vara då han sitter och åker på stjärten i sandlådan.


Trawiz var med när vi flyttade på utemöblerna och donade fin fint på gården. Jag plockade blommor och satt i vaser på varje bord, undertiden satte sig Björn i sandlådan med Trawiz. Dom var så söta tillsammans. Björn satt med en drink och Trawiz sin vattenflaska. Han gör allt som Björn gör. Han ser upp till Björn och älskar honom SSSSSSSÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket. Dom har en tight far och son relation trots att Björn inte är biologisk pappa. Men Trawiz vet inget annat. Björn har ju funnits där hela tiden. Graviditeten (från v8), ultraljud, förlossningen och under varje minut av hans lilla liv. Björn klippte navelsträngen och var den första som höll i honom då jag blev sövd och han föddes med akutkejsar 9v för tidigt. Han åkte inte ens kuvös till avd. 69, Björn bar honom. Björn lämnade inte den lilla krabaten förrän jag vaknade på uppvaket. Han fanns för Trawiz när mamma inte var vaken och kunde välkomna honom till världen. Björn har givit honom faderskärlek från första stund. Det är något speciellt mellan dom två och jag tror ingen i världen kan ändra på det!


Nå var var jag någonstans... jo...

Jag älskar mitt hus och min gård.

Jag gillade mitt gamla hus med, men det är nog för att jag HATAR lägenhet. Det förra huset var mögligt och risigt. Vi gav inte mer än 230.000 för det men usch, det var inte värt det heller. Möglet i det huset kommer aldrig försvinna, det är för inbitet.

Nu har vi vårat drömhus som blir bättre och bättre för varje rum vi rustar. =) För att inte tala om våran stora gård. Barnen har allt, gungor, rutschkanor, stor sandlåda som alla kan leka i samtidigt utan att sitta på varandra, studsmatta och MYCKET gräsmatta att spinga och spela fotboll på. Vi bor på en lugn gata med mycket barn så barnen kan cykla och vara på gatan utan att man är orolig för bilar.

Det ända som är lite synd är att huset är litet. Det kanske inte är huset som är litet, kanske är vi som är många. =)  Men det ska vi ändra på. =)


Nu spelar Björn guitar hero så det dånar. =)

Jag ska gå ut och ta in den sista rena tvätten. Skönt, inte ett plagg smutsigt!

Sen myser vi nog med en film.


Kram och god natt!

Flyt inte bort i värmen. =)

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards