Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 6 maj 2009 17:09

I dag har vi varit och kastat skräp vid återvinningen. Det blir en del när man renoverar och bygger om.

I dag lärde sig Niqole att cykla utan stödhjul. Jippiiiieeeee!!!!

Gissa om hon är mallig?!

Jag lovade henne en ny cykel när hon fyller OM hon kunde cykla utan stödhjul. Hon har tränat länge och tålamodet har inte varit på topp.

Hon ramlade förrförra sommaren när hon ville lära sig utan, sedan dess har hon varit rädd.

Men helt plötsligt ser jag henne komma i full fart förbi köksfönsret.

Det tog ca 2 timmar innan kom in, hon ville inte sluta cykla.

Nu behöver jag inte tänka på vad vi ska köpa till henne i födelsedagspresent.

När jag bäddade om henne säger hon: "Mamma, jag trodde det var en dröm, men det är inte det. Jag behöver inga stödhjul."


Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards