Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 24 maj 2009 20:33

I morse (mellan 5-7) fick Quentin sova hos mig. Det är typ 1a gången sedan han föddes. Jag tycker inte om att ha barnen sova i min säng. Gosigt är det men jag är livrädd för att mina små ska dö i plötsligspädbarns död. Mina barn har haft andningslarm tills dom varit 1 år ca och det larmet fungerar inte om dom inte ligger i egen säng, så därför är jag väldigt noga med att det är deras säng som gäller. Jag har en brorson som sorligt nog försvann från oss i mars 2001 i plötsligsmåbarnsdöd. Han blev bara 3,5år gammal. Den vackra och underbara pojken hette Jerry. Trawiz heter Jerry i andranamn efter honom. Han finns i våra tankar varje dag. Hur kan ett barn få dö? Varför får inte alla chansen att leva ett långt liv? Livet är orättvist ibland... Hans lillebror Liam är såååå lik honom. Ibland kan man nästan tro att det är han.

Quentin har haft skrik attacker hela dagen. Han skriker så han nästan kiknar ur. Han är nästan otröstlig. Det gör så ont i hjärtat på mig när han är så. =*(

För ca 3 timmar sedan såg jag att han håller på att få en tand. Den ser ut att spricka upp vilken minut om hellst. Nu när jag sitter här och skriver går Björn runt med honom i famnen det är enda gången han är någolunda lugn. Hoppas tanden kommit upp tills i morgon!

Trawiz fick två tänder i går och två i dag, som tur är märks det inte lika mycket på honom.

Vi grillade hamburgare till lunch. Barnen ÄLSKAR Björns burgare. =)

Halv 1 kom flickornas pappa och hämtade dom. Dom skulle fira Niqole och ha lite kalas. Niqole var jätte nöjd när hon kom hem. Det roligaste tyckte alla 3 var att få träffa Cajsa och Samuel. =)

På eftermiddagen kom min far hit på en fika. Han blev lite besviken över att flickorna inte var hemma, men han får skylla sig själv när han vet att flickorna är hos sin pappa varje söndag 12.30-16.30 Han fick ju träffa Trawiz och Quentin iallafall. Trawiz "spelade" fotboll med sin Deda (morfar på jugoslaviska). När jag hade hängt ut lakan och pappas bil stod nercabbad, vad kommer då? Jo, regnet såklart! Det är helt sjukt, jag måste hänga tvätt inne året om för att få en solig sommar. =)

Jag och Björn har kastat ut den gamla torktumlaren som skar ihop och satte upp en hylla där istället. Det blev jätte bra.

Björn har haft lite kvalitets tid med Trawiz i dag när jag lullade Quentin, dom lekte med tågbanan och gissa om Trawiz gillade det!?! Han sken som en sol!

Vi har grillat till kvällen i dag igen. Nu kommer inte spisen få jobba mycket i sommar. =) Trawiz somnade första kvällen utan välling. Vi ska försöka ta bort den helt. Dels för att han är så pass stor och inte behöver den. Men mest för att han tror att han kan strunta i och äta "riktig" mat och få flaskan istället.

Nu sover alla mina troll. Michelle var den som la sig sist i kväll. Det låter även som om lilleman somnat. Han är väl helt slut, stackarn. Skönt att få somna i pappas famn.

Nu ska vi titta på film. Ha en bra kväll.


Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards