Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 27 maj 2009 14:16

Lilla Quentin sov nästan hela tiden.

Han vaknade och tittade på alla djuren med stora ögon. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 27 maj 2009 14:15

Trawiz kör traktor.

"Brum-brum" sa han så salivet sprutade! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 27 maj 2009 14:14

Hos kossorna! Dom är så biffiga. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 27 maj 2009 14:14

Trawiz och hönsen! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 27 maj 2009 13:44

Usch så det stormar i dag!

Håller man inte i sig blåser man bort. =)

Dagen började men att Björn åket till sin morbror som bor ett par kilomerter bort, han åkte vid 8!

Jag och barnen gick till dagis. Jag och pojkarna tog den berömda gratisbussen från dagis till Gammelby. Bussen gick 9.00

Vi gick hem till Lasse för att se hur det gick för Björn med bilen.

Trawiz var jätte intresserad av det Björn pilla med, Trawiz satt nästan i knät på Björn när han skruva! =)

Det måste vara medfött att pojkar gillar bilar, lastbilar, traktorer, tåg mm och flickor dockor, prinsessor och rosa!

När Björn (& Trawiz) var klara med bilen gick vi runt på gården. Det är såååå vackert där nere. Trawiz matade hönsen med gräs. Han satt i en gammal traktor och körde. "Brum-brum"!!

Han var in till korna och tittade på dom. Dom var bamse stora!

Katter sprang runt vid honom och han ville så gärna ta i dom. Dom är inte vana med barn så dom stack så fort han vände sig mot dom. Lite tur är det eftersom att Trawiz är allergisk och INTE får vara i kontakt med djur. Kattungarna var så söta! =)


Björn släppte av mig och pojkarna hemma. Quentin fick en flaska välling och jag och Trawiz stanna till på Ica och köpte en korv.

Vi gick upp för att hämta flickorna efter lunch.

Vi gick hemåt i sakta takt. Efter vägen kom flickornas pappa åkandes och han stanna för att få en kram av dom. Niqole berättade att hon snart ska klippa sig, Michelle berättade att hon ramlat i skogen så hon började blöda och fick ett plåster, Qimberlie kacklade om allt och inget. =) Mina små charmtroll!!!

Jag har plockat ihop lite saker som flickorna vill ha med sig till mormor, cyklar, hjälmar, inlines + skydd, målarböcker mm.

Jag tror dom kommer ha en toppen kväll hos mormor!

Nu ska jag lägga pojkarna så dom får sova lite middag innan vi åker till Fagersta.


Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards