Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 19 maj 2009 20:59

Här sover Qimberlie med sin Ariel-pall.

Hon är så söt!!!!

Av Zandra & Björn Engvall - 19 maj 2009 20:46

I dag var jag och solade efter jag lämnat flickorna på dagis.

Vi var jätte trötta i morse. Barnen vaknade 8.15

Vi tog det mest lugnt på förmiddagen. Björn var i skolan på utvecklingssamtal efter lunch. Han kom hem med ett varmt leende. Han var så glad över att äntligen få träffat sin dotter en liten stund. Han log och berättade med glansiga ögon att hon hade kommit springande emot honom så fort hon såg sin pappa. Hon visade honom att dom har ett "snigelhotell" på skolgården, gulligt va? Hon är en sann djurvän. =) Han var lite ledsen över att hans son inte var med på mötet, men samtidigt var han glad över att bara få vinka till honom och att han vinkade tillbaka. Tänk vad lite som glädjer min älskling, att få sitta och titta på sin älskade dotter och "flörta" med henne och se henne le samt att vara så glad över att hans älskade son vinkar, att vara så nöjd av att bara få se sina små. Med det mötet idag så är det nog första natten på LÄÄÄÄÄNGE jag inte behöver höra min kärlek gråta i sömnen för att han saknar sina barn. Jag är sååå bortskäm som kan ta en kram när jag vill av mina små, men för det tar jag inte dom förgivet. Det är inte så konstigt att han inte vill släppa Quentin. Hans dotter och två söner är hans allt. Det var så skönt att se honom så nöjd... De här kommer han leva på länge!

Ta aldrig dina barn förgivet, man vet aldrig när dom "rycks" ifrån dig. Ge dina barn en puss varje kväll, du vet inte när det är sista gången du får pussa på dom. Det sista du gör innan du somnar, säg att du älskar dom, du vet aldrig när du får säga det igen...

Under tiden Björn var borta hade jag lite mys med mina gossar. Dom myser så när vi har egen tid och det är lugnt hemma.

Direkt efter dagis följde Alicia med hem och lekte, barnen hade jätte kul.

Björn fixade med bussen på eftermiddagen, så nu kan han beställa grejer till den. Beskitning den 27e.

Efter kvällsmaten spelae vi lite Wii. Qimberlie ville inte, hon bad om att få sova. Trawiz var den som somnade sist. Jag tror inte det har hänt tidigare!

När jag gick in och la Trawiz såg jag att Qimberlie hade tagit med sig sin pall som hon älskar med i sängen. Den har varit sönder så Björn har lagat den. Det märktes att hon saknat den. =)

När alla barn somnat spelade jag och Björn lite Gitarr Hero. F-n vad arg man kan bli!!!! Jag tror jag måste köpa en reserv gura snart, den kan ju gå sönder... =)

Nu ska vi sätta oss och titta på desperata hemmafruar.


Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards