Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:16

I dag fyller min äldsta prinsessa 6 år. Tiden går så fort!

Den 18 maj 2003 kl 14.00 tittade min flicka ut. 3185g och 48cm lång.

Min Zandrah Tonia Niqole. Kärlek vid första ögonkast...


I morse när vi ätit frukost och klätt på oss åkte vi in till stan.

Jag och Björn hade lovat Niqloe att hon skulle få en cykel som hon önskade sig. (Utan stödhjul)

Hon ville följa med och köpa den. Mormor följde också med.

Niqole hade sett en cykel på biltema hon ville ha, så vi åkte dit. Med min tur så var den givetvis slut och skulle komma in om 3 veckor. "Det går inte!" Sa Björn. "Vi måste ha den idag, vi har lovat henne." 

Vi åkte till Coop på Stenby, ingen cykel fanns till henne där heller. Då åkte vi till ToyRus på Hälla, där fanns en SKIT snygg cykel, det fanns bara en kvar. Den tar vi tänkte jag. Men när vi tog fram den såg vi att det inte fanns fotbroms. "Det finns inte att hon får ha en med bakåt-tramp. Ställ tillbaka!", sa Björn. Vi var tvugna att jaga igen...

Jag tänkte och tänkte var vi skulle hitta en cykel til sessan. Vi åkte till McDonalds och käkade, allt för födelsedagsbarnet och hennes vilja. Vi sprang in på Ica Maxi för att köpa fika. (Gäster skulle komma om ca en timme.) Där av alla ställen hittade vi Niqoles cykel. Hon var så glad och mallig när hon rullade sin nya cykel genom affären. Vi skyndade hem för att kalasa. Sen rulla allt på. Barbro, Elvira, Jenny och flickorna kom när vi precis kommit hem. Jag blåste ballonger och Björn pyntade. Kan någon gissa vad Niqole gjorde?! Jo, hon cyklade på sin nya cykel. Efter kom Deda och mormor, morbröderna och kusinerna. Livat vart det. Men det är väl de som är kalas. =)

Quentin åt tårta för första gången. =)

Vi köpte pizza på kvällen. Då var "bara" mormor, morbröderna och kusinerna kvar. Det är så kul när ni kommer och har tid att sitta en hel kväll!

Halv 8 åkte dom hem och barnen somnade skönt.

Nu är jag helt slut i kroppen och ska sätta mig framför TVn med kärleken och mysa.

Det har varit en underbar dag och Niqole var jätte nöjd när hon la sig.

Tack alla ni som kom och gratta henne. Ni gjorde hennes dag till en av dom bästa. Hon är jätte glad över presenterna och uppvakningen.


Ha det bra!

Cheers!


Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:12

Niqole fick rullskridskor av mormor och morbröderna.

Hon var jätte duktig att åka ändå var det första gången!

Fidelie sitter bredvid, jag tror hon gärna ville prova.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:11

Här är pappa, Quentin, Qimberlie och mormor.

Visst har Quentin fina kläder? ( pappa gillar INTE brunt och randigt. =) )

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:09

Trawiz har ätit tårta. Vill någon ha en puss?!?!

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:08

Här är morbror Kenny, Liam, Michelle, Alicia och Freja.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:07

Här fikar Trawiz, morbror Uffe och kusinerna: Fidelie och Liam.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:06

Kalas är härligt!

Här är mormor, Barbro, Jenny och Elvira.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:04

Här fikar barnen!

Niqole, Michelle och bonuskusinerna: Alicia och Freja.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards