Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2009 21:14

Här är min lilla pella svanslös!

Svansen är så kort!!!!

Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2009 20:48

Efter Michelles mästerverk i håret fortsatte dagen.

Jag kan dock meddela att min lilla tossemaja INTE fick diplom eller klara Gesällprovet för att få titeljera sig som frisör. =)

På hemvägen hoppade jag och Mich in på Ica för att köpa fika och lunch, jadå hon valde hamburgare som Björn skulle grilla. Otippat?! Inte alls!

Barnen behövde sandaler så alla 4 fick nya. 2 par för 199kr, perfekt för en gråtande plånbok! Glada blev dom, tänk om man hade mycket pengar, vad bortskäma mina små skulle vara då!

Strax efter vi kom hem kom Barbro, Jenny och töserna. Niqole fick JÄTTE snygga kläder av dom. Jag är glad över min svärmors smak på kläder. (Jag älskar Quentins julklapps-kläder han fick av henne, tyvärr har han vuxit ur dom nu.) Hon fick ett par turkosa leggins, en vit singoalla-top och en sommrig klänning i vitt och turkost. Hon slet av sig kläderna hon hade på sig och på med legginsen och den vita topen. =)

Björn grillade hamburgare som vi alla mumsade på. Efter att Alicia varit med sin pappa på BVC besök kom även han hit på en fika. Jätte trevligt när alla träffas! Barnen åt och fikade på utemöbeln som Björn lagade här om dagen. Perfekt. Snyggt jobbat älskling!

När alla gått hem gick vi till Ica igen för barnen ville ha våfflor.

Michelle har varit lite ledsen i dag. Hon saknar sitt hår. (Jag vet en till!!!)

Nu sitter hon hos Björn i soffan och myser, dom andra små sover!

Quentin har varit lugn i dag, hans tand har spruckit farm. Tack för det!!!

Han sover så gott bakom min rygg, snarkar så sött! =)

Innan Niqole somnade sa hon: "mamma jag vill också klippa mig, Michelle blev sååååååååå fin." Så jag har beställt tid till henne nu. Trawiz måste också klippa sig. Han ser ut som dynamit-Harry i håret när han vaknar. Björn vill inte att han ska klippa sig. Björn har kallat honom Harry i många månader nu så Trawiz tror väl att han heter Harry. =)

Nu ska jag bädda om Micha och sätta mig och gosa med min kärlek!


Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2009 13:57

Bakifrån. Kort!!!

Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2009 13:56

Ny sommar-frisyr.

Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2009 13:53

Nu har vi varit hos frisören. Jag fick med mig det lilla hon hade sparat.

Ett minne av hennes ängla hår!

Nina var tvungen att klippa kortare än vi trodde. Lilla fröken hade varit lite här och där med saxen!

Hon blev så stor i kort frisyr. Men men... det växer ut igen!

Tjockt är det nu iallafall.

Klubba och bokmärke fick hon, glitter i håret blev det med.


I bilen på väg till frissan sa Mich: "mamma jag vill ringa pappa och berätta vad jag gjort." Jätte glad lät hon när hon sa det.

Ja visst, svarade jag och slog nummret åt henne.

När vi satt hon frisören kom hennes far dit. Han såg inte heller så nöjd ut!

På Ica sprang vi på hennes farmor. Mich var lika glad då och visade sin fina frisyr. Hoppas hon inte ångrar sig bara, då är det lite sent!

Av Zandra & Björn Engvall - 25 maj 2009 11:40

Fy f*n, vad jag är ledsen!

Michelle har klippt i sitt vackra långa hår!

Jag hade gjort en fläta, som inte hon ville ha längre och hon fick inte ur snodden så hon klippte bort den!

Jag har varit sååååå rädd om hennes änglahår.

Jag grät som ett barn när jag borstade hennes hår för att se hur illa det var.

Tur att hon inte klippte av hela flätan.

Nu ska vi till frisören och rätta till allt. Mer bilder på förvandlingen kommer ikväll.


*snyft*

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards