Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 13 maj 2009 21:58

I dag har flickorna varit på dagis som vanligt. =)

Jag solade kl 9, idag igen. Rören är JÄTTE BRA.

Det hettar i skinnet och jag känner mig febrig. =/

Jag ska inte sola i morgon...

Efter dagis var vi till Sura, BVC, Trawiz fick vaccination mot TBC.

Han vart inte så ledsen som när han får sin synagis-spruta.

Vi har mest tagit det lugnt idag, flickorna har varit ute och cyklat lite.

Jag och Björn har gjort smörgåstårta. I morgon ska vi på min mosters begravning. Det är tungt. Tankarna far runt i huvuet och jag tänker mest på min mamma och mormor... hur ska det kännas för dom? Det är det västa man kan vara med om, att förora sitt barn. Fy, jag hoppas att jag ALDRIG får vara med om det!

Nu ska vi titta på film och sen sova. Det blir en tuff dag i morgon.


Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 13 maj 2009 12:34

Ville bara skriva och tala om att jag INTE är gravid!

Det är mycket snack som går i byn...

För ett par månader sedan fick vi höra av ett par stycken att dom "hört" att vi vänta en till. Vi fick grattis sms tillochmed från oväntat håll.

När Björn frågade dessa personer från vem dom hört det så kom det fram rätt fort.

För ca 3 veckor sedan mådde jag dåligt, kräktes så fort jag åt något och min mens var spårlöst bort. Jag trodde inte att jag var gravid eftersom att jag använder preventivmedel men man kan ju bli det ändå... så helt säker kunde jag inte vara. Jag gjorde 5 gravtest på en vecka som visade negativt men mensen lös med sin frånvaro. Jag pratade med min läkare och vid detta läge var säker på att jag var gravid. Men det visade sig att min mjölkallergi blivit värre och att jag fuskat för mycket med mjölken. (Skyll mig själv!)

Jag slutade med mjölken och jag mådde mycket bättre. Mensen kom över en vecka senare och förklaringen till det är att det är för mycket just nu.

Mycket skit snack, mycket lögner och falska anklagelser. Depression kallas det, pga kränkning av olika slag.

Men men, tur att det finns psykologer. Jag hoppas att allt lugnar sig och att folk kan bry sig om sig själv och skita i andra, leva sitt eget liv och inte bry sig om någon annan. Vad finns det för mening med att svärta ner någon med lögner för att man själv gjort ett val? Eller beteer sig fel?


Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards