Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:06

I dag har vi haft fullt upp.

När jag vaknade fick jag skynda mig att sy färdigt Niqoles dress.

Vi hade tänkt varit på altan och kalasa men det var så knepigt väder så det blev vardagsrummet. Jag blåste ballonger och satte upp djungeldjur i hela vardagsrummet och Björn plockade, fixade och donade. Mitt i allt ropade Qimberlie: "MAMMA, QIMBA BLOD!!" När jag kom in på lilla toan rann det blod ur näsan på henne. Hon är som mig, när hon börjar bli förkyld eller sovit dåligt forsar det. Som tur var blev hennes klänning inte förstörd, den klarade sig. Hon satte sig bredvid mig i vardagsrummet med en tuss i näsan. Stackars liten flicka!

Michelle var på maskeradkalas hos Kristoffer mellan 13-15.

Kl 14 vart det livat, då kom alla barnen!

Dom har dansat, busat, ätit korv, glass, kakor, chips, ostbågar och druckit massor med dricka. Dom hade såååå kul!

Till slut var dom så trötta och dom ville titta på film, då vart det lungt och jag hoppas alla barn hann varva ner innan dom gick hem. =/

Jag plockade undan allt kalas fika och Björn åkte över till Alicia och Freja med deras godispåsar. Tyvärr kunde dom inte komma då Alicia blivit magsjuk i natt. Krya på dig gumman!

Fotbollen fick Niqole prioritera bort i kväll.

Vi köpte mat från pizzan för en gångs skull. Det är inte så gott som det borde för dom pengarna. =(

Nu har alla barn tvättat bort sminket och lagt sig. Det är bara Trawiz som inte somnat än, han ligger och sjunger och skrattar för sig själv. =)

Quentin tittar på sin pappa som spelar Gitarr Hero. Han är inte så glad för han har kört fast på en låt. =)

Jag ska gå och spela med honom nu.

Missa inte bonde söker fru i kväll!!!


Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:05

Äntligen dax att varva ner med en film!

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:04

Barnen dansar disco!!!!

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:04

Qimberlie

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:04

Michelle

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:03

Niqole

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:02

Rasmus och Trawiz äter glass!

Av Zandra & Björn Engvall - 21 maj 2009 19:00

Trawiz var in och "stal" en kaka när han trodde att ingen såg! =)

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards