Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 26 maj 2009 20:39

I dag lämnade jag flickorna på dagis som vanligt.

När jag kom hem hade våra bildelar kommit till affären.

Dom skulle kommit i fredags men då var det fel grejer. Typiskt!

I morgon är det besiktning så vi visst att det skulle bli stressigt.

Vi tog bussen till Hallsta kl 11.05 och tåget tillbaka 13.30 Vi fick små springa till dagis för att flickorna skulle hämtas kl 14.00

Vi kom hem vid 15.00, det tar sin lilla tid när flickorna går... det är många blommor på vägen! =)

Björn åkte hem till sin morbror för att fixa bilen. Han har inte kommit hem än. Det måste ju alltid krångla!

Barnen och jag har haft lite myspys i dag och dom fick vara uppe så länge dom orkade, kl 19.45 stupade dom.

Vid 20.00 snåret kom min storebror på fika. Det är "tradition" efter hans boxningspass. Det är så skönt när han kommer och man kan sitta och prata om allt och ingenting.

I morgon ska jag hämta flickorna 12.00 från dagis. Jag och barnen ska ta en glass och mysa undertiden Björn besiktar bilen.

I morgon ska barnen till mormor. Dom saknar henne så mycket. Kennys kompis som är färdig frisör om ett par veckor skulle passa på att klippa Niqole. Det tackar plånboken för. =)Flickorna ville ta med sina cyklar. Hennes gata är så lugn så dom kan cykla hur dom vill där. (Mamma bor näst längts ner på gatan.) Qimberlie sa att hon saknar Kenny. Henne morbror är hennes idol! Niqole frågade mig om jag trodde att det fanns mycket hundbajs i mormors hundgård. Hon tjatar att hon vill plocka. Jag kan inte förstå vad som är kul med det. USCH!

Min mor brukar fråga om det inte finns något roligare hon vill göra. Niqole har förklarat att det är jätte kul och hon vill "jobba" med det! Stackars Niqole hon vet inte vad hon ger sig in på. =)Förmodligen har min mor redan städat där!!! =)

Jag kan tänka mig att mormor får sina köksskåp städade i morgon, Niqole och Michelle brukar plocka i skåpen och torka av alla skåpdörrar. Niqole vill hjälpa sin mormor med allt hon kan, hon brukar säga: "Stackars mormor hon har ont och svårt att gå, då måste jag hjälpa henne så det inte blir så jobbit." Mormor vill gärna ta sina barnbarn och åka till lekparken, inte Niqole, hon vill jobba! =)Vi får väl se hur det blir med den saken. Jag vet att min mor ALLTID hittar på något kul och speciellt med flickorna i den mån hon orkar. Hoppas hon inte tar ut sig. Tiden med barnen ger min kära mor kraft och får henne att glömma hennes hemska värk. Hoppas dom får en mysig dag!


Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards