Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2009 21:30

SKRIVET AV BJÖRN: 

Hej alla bloggläsare där ute, tänkte göra ett försök i att blogga om mig själv och det som händer runt i kring mig. Tidigare har jag bloggat på: http://www.wirsbopoker.com/wps/Poker-Blogg.asp

Tyvärr har jag tappat lite av intresset till pokern samtidigt som jag inte haft tid och inte heller den mentala styrkan som faktiskt krävs.

Började dagen med att reparera en liten utemöbel som barnen "lekt" sönder, denna möbel har vår granne Hasse en gång i tiden snickrat ihop. Hasse gick bort för typ 10 år sedan, vila i frid. Vidare klippte jag färdigt gräsmattan efter många om och men, blir vansinnig på saker som inte fungerar som det är tänkt, får väl investera i en ny när ekonomin tillåter.

I dag kl.15.00 var det bestämt att jag skulle få träffa mina barn i lekparken mellan gärdesv. och allév. Kvart i gick jag till ICA och inhandlade kanelsnäckor eller svampbullar som Samuel kallar dom, pepparkakor och festis. Väl framme i lekparken ringer jag och Samuel svarar glatt, han kommer sen springandes mot mig och har tusen & en sak att berätta, det var ju ett tag sedan jag fick träffa honom. Cajsa träffade jag bara som hastigast, hon lekte med sin kompis Linda. Jag hade med mig en liten bil till honom, en "Gravedigger Hot Weels", han blev jätte glad över denna enkla present. Kul att ge bort saker när det uppskattas.

Vi fikade lite snabbt, sen pratade vi lite till samtidigt som vi gungade, lekte med bilen och sparkade boll.

Molnen som tidigare bara synts mörka i horisonten hade nu lagt sig över oss och regnet var ett faktum. Suck!

Samuels mamma kom farandes och sa att det var dags att komma hem, hon ville inte att han skulle bli sjuk.

Samuel undrade om vi kunde träffas i morgon igen men då kommer ju flickorna, men på måndag då frågade han, då är det skola.

Varför skulle inte jag kunna träffa dom fastän det är skola? Dom umgås ju med kompisar i veckorna!

Nåja, jag är hur som helst i alla fall glad över att ha fått spendera lite tid med min son, dock blev det lite kort med endast en knapp timme.


Har man inte barn vet man inte vad sann kärlek är.

Skulle göra vad som helst för mina barn, tyvärr får jag sällan chansen att göra något överhuvudtaget.

Dock vill jag gärna tro att allt blir bra i slutändan och att alla får det dom förtjänar.


Peace out.

Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2009 21:25

Quentin har setat upp i vagnen i dag. Han tyckte det var mycket roligare än att ligga. Stora killen! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2009 21:20

Trawiz har varit så ihärdig i dag. Det är första dagen han klarat av att gå ute i skor. Balansen var väl inte den bästa i början, men han gav sig inte. Han gick från ytterdörren, runt på sidan om huset och ända till baksidan. Han har inte krypit mycket på gräset. Så duktig kille mamma har.

Han vart jätte trött när han satt och gungade på sin gunghäst. Ett tu tre när jag tittade ner på honom satt han och sov, snuttisen. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2009 21:18

Trawiz har lekt UTAN att äta sand idag. Det är historiskt!

Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2009 21:17

Qim på sin lilla cykel. Hon tror det går fortare om hon lutar sig framåt. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 23 maj 2009 20:50

I dag har vi varit ute hela dagen.

Skönt med sol, det kom ett par små skurar men inget att gråta över. =)

Niqole och Michelle har cyklat med sina kompisar på gatan. Qimberlie har inte klarat av att cykla på sin trehjuling. Hon har varit SSSÅÅÅÅ arg på den. Så i dag tänkte jag att hon skulle få prova på en "riktig" cykel. Sagt och gjort. Hon var jätte duktig, hon trampade i väg på en gång. Behöver jag nämna att hon cyklat nästan hela tiden?! =)

Jag har städat på altanen, det blev jätte fint. Usch så mycket pollen det blir. =(

Björn var i väg en sväng och träffade sina barn. (Han kommer själv blogga om mötet strax.) Under tiden var jag och barnen till Ica, Qimberlie ville grilla och äta på altanen. Michelle ville ha hamburgare med bröd och dom andra tjejerna var inte sena med att hänga på. Jag och Björn åt kött och potatissallad. Jisses så gott!!!! Det var skönt att kunna sitta på altanen och äta, det har vi längtat efter hela vintern.

Björn har klippt gräsmattan. Tur att den gamla klipparen starta. Blir drygt att klippa våran stora tomt med sax. =) Björn har planterat ut tomatplantan i vårat lilla växthus. Mmmm så gott med egna tomater och det är hur många som hellst i vår planta. Flickornas pappa var förbi en sväng och kramade på dom istället för att ringa dom. Qimberlie ville knappt sluta cykla då heller. "Pappa titta. Qimba kan cykla." Skrek hon. Så söt... =)

Niqole var hem till grannpojkarna och lekte på kvällskvisten. Jag, Michelle och Qimberlie passade på att städa ur sandlådan på alla gamla trasiga saker under tiden Niqole var borta. Michelle blir ledsen när inte hon får följa med Niqole överallt, jag har försökt förklara för henne att man måste få leka med sina kompisar ibland utan syskon, men det vill hon inte lyssa på. Men när Michelle leker med sina kompisar då är hon snabb att tala om för Niqole att det är hennes kompisar och att hon vill leka själv med dom. Syskon kärlek, dom är som hund och katt ibland men samtidigt vill dom inte vara ifrån varanda. Skönt och se, hoppas dom är lika tighta när dom blir vuxna. När barnen hade somnat satte jag och Björn oss på altanen med en kopp kaffe. Skönt att kunna njuta av det vi har. Stor familj, hus med stor tomt och MASSOR av kärlek. Vad gjorde jag utan min kärlek???!!! Jag är så glad över att få vara en del av hans liv. Jag är så kär i MIN Björn!!!!


Nu ska vi spela lite Gitarr Hero och efter det ta ett mysigt bad tillsammans.

Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards