Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 12 maj 2009 19:59

Här spelar Quentin gitarrhero med sin pappa.

Det finns inte många minuter på dygnet som Quentin INTE är i sin fars famn. Bevis har ni här! Dom är så goa mina pojkar.

Av Zandra & Björn Engvall - 12 maj 2009 19:25

Usch vad jag är trött på detta regn!

När kommer solen och värmen tillbaka?


I morse lämnade jag flickorna på dagis kl 9 sen åkte jag till frisören för att sola. Guuu så skönt det var!

Det kröp i kroppen på mig de första 10 minuterna, jag är ju van att jämt kolla till mina små yrväder. Det var så tyst och stilla så min tinitus ekade.

Bra rör var de också, det är kul när man kostar på sig ett par kronor.


När jag kom hem sov pojkarna. Björn och jag gick ut i studion och fortsatte jobba. Tur att det finns babysitter-monitorer så man hör de små medans man är runt hörnet. =)

När pojkarna vaknat satt dom i vagnen och tittade på.

Niqole hade plockat blommor till Björn på dagis. Hon sprang till honom med blommorna när vi kom hem och sa: "Jag har plockat dom till dig. Du är världensbästa bonuspappa och jag älskar dig."

Det är så skönt att höra. Vi har sån tur att det fungerar underbart mellan oss och våra barn sedan tidigare. Det måste bero på att vi ALDRIG skulle behandla barnen orättvist som många tyvärr gör. "Mina barn, dina ungar" finns inte innanför våra väggar.

Flickorna cyklade tillochfrån ute mellan skurarna.

Qimberlie som "bara" får hålla sig på gården hoppade på sin lilla studsmatta och lekte i sandlådan.


I dag har vi fogat kaklet och börjat med skåpen. Björn är så duktig och noggrann. Det börjar kännas nära att kunna öppna. Det är så kul!!!

När man är 2 vuxna och 7 barn (varav 5 bor hos oss på heltid) är det skönt att jobba hemma, nästan ett måste.


Barnen har varit jätte duktiga i dag , dom har lekt och hållt sams HELA eftermiddagen.

Efter maten spelade flickorna lite Wii. Qimberlie spelade ett set tennis sen bad hon om att få gå och sova. Hon somnade nästan i luften innan hon landa på kudden. Det är tyst i huset nu när mina ögonstenar är i drömmarnas land. Det ända som hörs är Quentin som snarkar bakom ryggen på mig och gitarren (lite svargt) från vardagsrummet, Björn spelar GitarrHero.


Nu ska jag gå och spela med min karl innan det är desperata hemmafruar.

Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards