Alla inlägg under juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2009 21:16

Nickis med sin tatuering!

Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2009 21:12

Ny rakad och fin!

Jag skyndade mig av med "Kurtan" frillan. Det räcker med att Björn kallar Trawiz för Harry, efter dynamit-Harry, pga hans toffsar vid öronen han hade förut. Toffsarna är borta men inte namnet. =)

Jag vill inte att pojkarna tror att dom heter Harry och Kurt för att pappa kallar dom det. =)

Nej, dom har så vackra namn, Trawiz och Quentin!

Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2009 21:10

Här är pappas "Kurt Olsson". =)

Manligt med toffs va? Jag vill ju spara den i hans bok.

Av Zandra & Björn Engvall - 13 juni 2009 20:51

Vilken dag och natt för den delen. Jag har sovit så oroligt i natt, varför vet jag inte. Jag somnade vid 6 snåret i morse och fick sova till kvart i tre. Jag trodde inte mina ögon när jag såg vad klockan var. Tack älskling!

Ja, i dag har det varit en uppochner-dag.

Vi grillade vid 16-tiden. Stackars älsklingen som stod ute i regnet och grilla. Men vill man inte ha "fusk-grillat" i elgrill så skyll sig själv. =)

Barnen ville ha hamburgare (ovanligt?) så jag fixade en "mamma-happymeal" åt dom. Hamburgare, pommes, bea-dipsås, saft, gnuggistatuering, godishalsband och en chokladkaka i en påse. Tänk vad så lite kan förgylla ett barns måltid. =)

Vi åt kött och pommes. Fyyyy vad jag har svårt för griskött. Jag skulle bli veg. om det inte fanns nötkött! Det smakar ju verkligen SVIN! Jag äter inte gris, inte kyckling, inte fisk, inte lök, inte mycket faktiskt, Björn blir trött på mig ibland. Tänk vad skönt det vore om man kunde ta en tablett och få i sig allt kroppen behövde. =)

Jag sa åt barnen att dom fick vara uppe så länge dom orkade i kväll och äta godis och titta på TV. Kl 19.50 sov alla 4 stora. =( "TinTin" var den ända som höll låda med sin far. =)

Jag har klippt "TinTin" idag. Han hade jätte mycket hår när han föddes, långt var det också, men tyvärr har allt försvunnit och han hade bara lugg kvar (nästan). När Björn sa att han såg ut som "Kurt Olsson" så åkte rakapparaten fram. =) Ha haa

Jag har stykit kläder och Björn har röjjt i lite skåp, varför spara på allt?!

Nu är Björn på väg till Pierre för att låna hans gura och handkontroll. Det är lite roligare om man kan spela båda samtidigt. =)


Simma lugnt i regnet. =)

Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 12 juni 2009 22:32

Så här ville Mich att spegeln skulle sitta. Det är ju deras toa så varför inte?!

Det ser ut som på ett dagis =) Egna tvålar, handdukar, tandborstkoppar med tillbehör och det bästa av alla: handfatet är i deras höjd så ingen behöver klättra.

Av Zandra & Björn Engvall - 12 juni 2009 22:31

Så här ser barnens toalett ut idag. Jag ÄÄÄLLLSSSKKKAAAARRR kaklet!

Av Zandra & Björn Engvall - 12 juni 2009 22:20

Här är den söta ljusblomman som vi fick av Elly. Hon sa att den kom ifrån Thailand.

Av Zandra & Björn Engvall - 12 juni 2009 21:45

I dag har jag städat.

Jag har så mycket energi! Har inte haft denna "håll-i-gång-energin" sen jag väntade Quentin. Kul att den har kommit tillbaka. Kanske man orkar måla huset, staket & garaget (som egentligen inte är det längre) i sommar. Bara det kunde sluta regna. Jag HATAR regn. =(

Vi måste även fixa klart staketet på framsidan så inte Trawiz smiter. =)

Häck eller insyns-skydd ska med upp på baksidan mot vägen.

Vi pysslar med huset varje dag men det är mycket kvar. Vi kommer få ett drömhus. När allt är klart är det väl bara lyfta taket och göra en övervåning, så ja vi har lite jobb. =)

Björn har fixat handfatet inne på barntoaletten. Det har läckt så vattnet har varit avstängt. Men nu funkar det som det ska. Jag trodde att Qimberlie skulle stå där och leka med vattnet, men inte då. Björn har även satt upp en spegel där inne, nu är det bara ny dörr och taklister kvar där inne. Den har blivit så fin sen vi kaklade där inne, tidigare var det blå tapet som någon rivit sönder. =( (Det var inte jag, inte Björn och inte mina barn.) Jag ville ha spegeln stående men Mich bad så fint att den skulle sitta snett som dom kunde spegla sig två åt gången. =) (Fåfänga flickor.) Hon fick sin vilja igenom. =) Björn har även lagat grinden in till dom stora barnens rum IGEN, det klättras på den. Björn har flyttat på taklampan i köket så den ska vara mitt över vårat stora bord. Nu har alla lika mycket ljus vid bordet. =)

Jag har gjort rent fläkten i köket, fyyyy det var spy-varning på den!

Jag har även torkat alla skåp ut-och invändigt samt städat ur dom på udda porslin.

I morgon är det bara att fortsätta med stor städningen.

Örjan var här med bilerna han tog på bröllopet. Vi är så nöjda. =) Tack Örjan!


Igår kväll ringde farmor Elly mig. Jag blev så glad! Hon är så go den gumman. Hon ville att jag kom över på kaffe och hjälpte henne skriva på ett kort som hon skulle ge sitt barnbarn som tog studenten idag. Grattis till studenten Marcus. Givetvis gjorde jag det! Vi satt och skrattade och pratade i över en timme. Jätte trevligt. Hon sa att hon hade hört hos frisören tidigare på dagen att vi gift oss, hon sa att om hon det hade vetat om det så hade hon kommit och kastat ris på oss. =) Barnen fick en påse bullar av henne. När vi fikade idag frågade Niqole efter en tugga: "När var farmor Elly här?" Hon kände på engång att det var hennes gammelfarmors bullar. =)

Vi fick ett så sött ljus av henne i form av en blomma. Tack så mycket! Hon sa att jag alltid kommer vara hennes flicka och det värmde så. Hon sa att hon skulle komma över någon dag och leka med barnen. Dom blir så glada när hon kommer. Om någon kan ta fram barnet inom sig och leka så är det Elly.


Nu ska vi titta på film och skratta roligt. =)

Så nu får min gitarrist hänga ifrån sig guran. =)

Kram.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards