Alla inlägg under juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 24 juni 2009 21:48

Quentin badade inte. Han tittade på, han var inte så glad kan jag säga. =)

Han gillar inte att sitta i vagnen.

Av Zandra & Björn Engvall - 24 juni 2009 21:46

Trawiz ropade på Björn när han simma iväg. Han var jätte duktig och stanna vid strandkanten. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 24 juni 2009 21:45

Flickorna hade så kul. Dom ville inte släppa Björn. Dom gillade inte bottnen. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 24 juni 2009 21:43

Lasse hade bytit hage åt kossorna. Dom syntes nästan inte i det långa gräset. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 24 juni 2009 21:25

I morse gjorde Björn frukost.

Efter det åkte han till Lasse.

Jag och barnen gick ut i solen. Barnen har lekt med kompisar och cyklat men mest hoppat. =)


Trawiz och Quentin somnade en stund, dom blir så trötta av värmen.

Då passade jag på att läsa för flickorna. Vi la oss i våran säng för att dom skulle få "svalna" lite. Mio, min Mio, flickorna älskar den. Qimberlie somnade en liten stund. Efter två kapitel gosade vi, sen ville Niqole leka frisör och Michelle ville låtsas sminka mig. =)


Vi gick ut en stund till sen var det dax för mat. Björn kom hem lagom till maten. Vi åt korvstroganoff. Barnen åt som hästar. =)

Vi åt på altanen, det är så underbart.


Helt plötsligt kom jag med idéen om att vi kunde åka ner till stugan för ett kvällsdopp. Sagt och gjort. Barnen badade som fiskar, Björn med för den delen. Jag däremot tyckte att det var för kallt. Jag är en sån fryslort. =)

Trawiz plaskade på och ropade efter Björn när han stack iväg från honom. Trawiz åkte "karusell" i vattnet med Björn och han skrattade gott. =)


Väl hemma var barnen sugna på kvällsis, dom ville ha kebabrulle. Snäll bonuspappa som dom har så gick han till pizzan.


Nu sover alla barn gott. Dom har varit i drömmarnas land i en halv timme nu. Björn spelar gura och jag är så trött. Jag vet inte vad det är med mig. Trodde jag skulle somna när jag läste tidigare idag. Zzzzz....


Vi får väl se vart morgondagen tar oss, jag har inga planer nu iallafall.


Ha det bra i solen och glöm inte solbrillorna. =)

Kram!

Av Zandra & Björn Engvall - 24 juni 2009 06:18

God morgon, god morgon!

Underbart att bli väckt av flugor som surrar... eller inte.

Jag låg ett tag och försökte att inte bry mig om dom, men det gick inte!

Då var jag upp och hämtade el-flug-smällaren och givetvis försvann dom då!

Arg jag blir!!! =(

Jag fick en iallafall. Den andra är spårlöst borta. Pigg vart jag med och det är ju ingen idée att lägga sig nu, då blir man trött och vill fortsätta sova precis när barnen vaknar.


Jag gick och la mig vid 1 tiden. Vaknar vid 4 av att karl min kommer och lägger sig som en ångvält. Man kan inte smyga, nej!

Sen nu har jag varit vaken en timme ca. Man har ju även svårt och sova när solen lyser in när man inte har rullgardin/persienner samt ligger med huvuet under fönstret. Skyll sig själv, gör nått nåt det! =)


En glass åt jag igår med Tessi också, så ont i magen har jag med haft. Dum som man är när man fuskar med mjölken. Min laktosallergi blir bara värre och värre... fy så tråkigt!


Inge snus har jag heller. Hann inte köpa igår innan Björn åkte som en oljad blixt. Då är det givet att man ska vakna tidigt så man kan gå och tänka på det till kl 9. =(


Usch så lack jag är. Vad jag gnäller. Men det är inte så ofta så jag bjuder på det. =)


Haaaaaa haaaaaaaaa, var ut i köket nu och värmde välling till Quentin. Jag hittade en dosa i min väska med EN snus i. Inte mycket men då kan jag vara i samma rum som min familj på morgonen. =)

Tur att jag inte hittade den i går kväll innan jag la mig, då hade ja varit utan nu! =)


Jaha, nehe, vad ska man göra nu då?!

Ta en dusch och stryka kanske. Har inte så mycker kvar att stryka efter allt jag tvättade. Skönt! =)

Eller ska jag passa på att gå ut och måla staketet innan solen kommer dit?!

Sen kan jag mysa med mina troll framför TVn när dom vaknar.


Ha en bra dag och NJUT av solen. Snart kommer mer sol och mer värme. Ska bli 28* på lördag!


KRAM / mamma och Quentin =)

Av Zandra & Björn Engvall - 23 juni 2009 23:59

I dag gick jag upp före mina älsklingar.

Tassade omkring tyst och njöt av att höra alla sova gott.

Det varade inte länge, Qimberlie vaknade först och strax efter kom Niqole upp. Sen Trawiz och efter det Michelle, Quentin och Björn sov längst.


Jag gjorde en god brunch och vi åt ute på altanen. Åååååhhh så mysigt att kunna sitta på en stor altan i solen och det är varmt ute. =)

Då mår jag bra!


Flickorna gick direkt från bordet till studsmattan och Trawiz till sandlådan.

Quentin gungade. Jag och Björn satt kvar vid bordet och bara njöt av livet. =)

Då kommer Tessi. Det var längesen. Hon var kvar till kvart i två då hon skulle hämta pojkarna på dagis. Hon frågade om hon kunde komma tillbaka då vi hade så trevligt. Givetvis!

Niqole ville följa med henne och hämta pojkarna och det fick hon.

Vid 16 tiden åkte dom och flickorna lekte med grannpojkarna.


Alla barn satt på kanten på mattan och en i taget hoppade samtidigt som dom sjung. Så vi har haft allsång. =)

T. o. m. Qimberlie tyckte det var kul fast att dom var så många. Underbart att höra barn skratta. Man blir så varm i hjärtat. =)


Helt plötsligt sägar Björn: "Jag ska hem till din bror ikväll."

Okej, tänkte jag. En underbar sommarkväll.

Men men, efter maten åkte han.


Jag och barnen har städat lite på gården. Bla. klippt den gamla trasiga poolen i mindre bitar för att få ner den i sopsäckar. Gräsklipparen ville inte starta. Så trött jag blir på gammalt skit! =(

Jag tänkte måla, men inte när min äldsta son var runt mig. Då badar han väl i hinken. =)

Vi busade lite och sen gick in för att göra kväller.


Barnen gick och la sig vid 20.30 Alla var jätte trötta.

Då ringde jag till Tessi och hon kom över. Vi satt på altanen och prata om allt och inget. Hon är min bästa vän. Jag älskar dig gumman.

Hon åkte nyss och nu kom Björn hem.


Björn vill kolla på film men jag vill sova. =)

Jag är ingen rolig filmkompis om det inte är en komedi. Jag somnar bara. =)


Ha det bra i sommar värmen.

Kram.

Av Zandra & Björn Engvall - 22 juni 2009 21:30

En underbar dag på alla sätt och det blir den redan då man slår upp ögonen på morgonen då man vet att idag skall jag få träffa mina barn.

Som ett barn som väntar på tomten går man hela förmiddagen.

En riktigt härlig brunch gjorde ju inte dagen sämre, jag tillhör den lilla skara människor som vaknar hungriga oavsett tidpunkt.

Brunchen bestod av: fil & mussli, kokt ägg, köttbullar, potatisklyftor och juice. Det är frukost för en riktig karl det.

Kl.13 var det bestämt att jag skulle träffa mina barn vid allmänningens lekpark vid gärdesvägen.


Fem i satt jag på en av bänkarna i lekparken och hade svårt att sitta still.

Strax efter ett kommer mina små farandes på sina cyklar, grabben har blivit jätte duktig medans jäntan fortfarande är något vinglig men det gäller att våga, vilket hon också gjorde senare under dagen.

Till en början cyklade dom och jag sprang efter, inte har man samma kondis som man hade i ungdomens dagar.

Som tur var tog vi en fika paus vid skolan, cola, marie kex och svampbullar var beställt, självklart fixade jag det åt de mina små.

Dom cyklade en stund till vid skolan innan det bar iväg till lekparken igen.

Efter en stund försvann tösabiten hem med mormor, hennes kusin var tydligen där på besök.

Grabben ville då att vi skulle leka med monstertruckarna i sandlådan, vilket vi också gjorde, enda gången en 37 årig man kan leka som ett barn utan att bli kallad miffo. :-D

Efter att vi gjort vägar i hela sandlådan gick vi ut i skogen och bara var, pratade lite samt fikade i grusgropen.

På vägen hem såg vi årets badpojke, som i vanlig ordning svor över vädret, det hade kommit en skur mitt på dagen och nu var det molnigt.

Klockan hann bli efter 17 innan det var dags för grabben att gå hem och äta lite kvällsmat.

Planen är att vi skall träffas på torsdag igen, hoppas nu att inget kommer emellan, det så underbart att få tillbringa tid med dom.

Pappa älskar er.


Jag kan inte annat än att bli ledsen då jag tittar på min blåögda lilla pojke då han ler som bara han kan.

Han är så charmig, go och underbar, tyvärr dras han med ett fruktansvärt handikapp som inte syns, tur det finns medicin.

Förhoppningsvis hjälper den även honom genom skolan.

Stackarn......


Peace out./B.

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards