Alla inlägg under juni 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 22 juni 2009 21:18

Samuel hittade många äckliga sniglar.

Usch!

Av Zandra & Björn Engvall - 22 juni 2009 21:16

Pappas tuffa grabb. Min äldsta son.

Älskar dig så hjärtat värker, det kommer jag ALLTID att göra.

Av Zandra & Björn Engvall - 22 juni 2009 21:14

Cajsa gungar.

Vilken fart hon hade.

Av Zandra & Björn Engvall - 22 juni 2009 21:13

Min älskade dotter Cajsa.

Pappa älskar dig så mycket, glöm ALDRIG det.

Av Zandra & Björn Engvall - 22 juni 2009 20:21

I natt när vi tittade på TV hörde jag ett konstigt ljud. Jag trodde någon av barnen kräkts men inte fick upp det så jag rusade in till alla 4 och tittade, med andan i halsen. Men nej då, dom sov så lugnt. Jag andades ut och gick tillbaka mot vardagsrummet. När jag kom ut i köket såg jag två rävar som hade tränkt in grannens katt i buskarna mittemot. Den ena räven "skällde" och det var de ljudet jag hade hört. Björn knackade på fönstret och ut på altan för att skrämma iväg rävarna. Dom stack vill jag lova! =) Den stackars katten satt rädd kvar och tittade ängsligt runt sig. Ett tu tre så sprang den hem. Skönt att den klarade sig!


I morse när vi vaknade frågade jag mina troll om dom var sugna på frukost. Det var dom inte. Dom vill vara uppe en stund och äta brunch varje dag fick jag till svar. Ja så då blev det så!


Kenny kom upp och sa hej! Trodde inte han kunde vara vaken så tidigt. =)

Svår bjuden var han, ville inte ens ha kaffe. =)


Björn gick til Ica och vi gjorde brunch som innehöll kokta ägg med kaviar, apelsinjuice, fil + flingor, klyftpotatis och köttbullar. Mmmm... Till och med jag åt som inte brukar äta före lunch! =)


Kl 13.00 gick Björn för att träffa sina barn. (Han bloggar senare om mötet.)

Då gick vi ut. Quentin och Trawiz tog en middagslur, flickorna hoppade på studsmattan. Jag hängde tvätt. Jag har inte tvättat mindre än 9 maskiner tvätt! Skönt när tvätten torkar fort. Skönt med rena sängkläder och att kvalsterna är borta. =)

Givetvis så kom regnet. Inte var det långvarigt men ändå... Det var över på två röda och tvätten hann nästan inte bli blöt. =) Tack!


Niqole har lekt med grannens barnbarn som är på besök. En 7 årig gullig flicka. Dom hade jätte roligt. Niqole tycker det är tråkigt att hon ska åka hem på onsdag. =(


Qimberlie ramlade på cykeln och fick ett skrapsår på sidan. Lilla gumman! =(

Anneli var förbi med ett sommar paket till Qimberlie och lite saker som hon glömt tagit hem. Qimberlie börjar på ny avdelning i höst med bara 3 åringar. Jag gillar det, att dela in dom i åldersgrupper. Jag tror dom lär sig mycket på det och blir ett starkt team till skolan sen. Tur att inte pojkarna går på dagis då skulle vi ha barnen på 3 olika dagis avdelningar + att Niqole börjar på förskolan samt Cajsa och Samuel i ettan.

Mycket spring kommer det att bli innan man kommer in i allt. Jag går väl fel den första veckan och lämnar Qimberlie på Ekorren istället för Kotten. =)

Niqole börjar 8 och slutar 11.30 varje dag och Mich och Qim går 9-14 tis, ons, tors.


Michelle har lekt mycket med Trawiz idag och även med Qimberlie.

Hon ville hellst sitta i skuggan och mysa. =)


Jag skulle göra potatisgratäng med köttfärs idag. Fy sån tid det tog. Efter 2 timmar var den inte klar än. Jag trodde nästan att jag glömt att sätta på ugnen. =) Klockan var halv 7 och barnen trötta. Jag trodde den var klar men inte då, potatisen var fortfarande hård, det var MINST en timme kvar på den. =(

Björn gick till pizzan för att barnen skulle få i sig något fort för att inte somna hungriga. Vi köpte glass från glassbilen. Det var ett tag sen, (minst ett halv år sen) vi gjorde det för barnen har varit upp på nätterna och ätit glass. =/

Vi gjorde ett nytt försök och dom lovade att INTE gå upp och "tjuva" någon fler gång. =)


Niqole och Qimberlie spelade lite TVspel. Michelle fick inte spela för hon har varit bråkig och en liten stridstupp idag. Bajja bajja!


Qimberlie har varit utan blöja idag med, hon är så duktig min lilla tösabit! =)


Nu ska jag gå ut och kratta i sandlådan och sätta ut skålar med ättika. Det är så många katter som äcklar sig där. =(

Borde vara samma regler för en katt som hund = kopplad! Iallafall när man bor i ett samhälle. Det är inte kul att behöva byta sand för att ANDRAS katter gör ifrån sig i barnens sandlåda. Det är ändå 8 ton sand i den. Den är STOR!

Efter det lär jag stryka!


Ha det bra i sommar solen!


KRAM!

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 21:28

Här är Qimberlies tavla och den lilla kaninen hon gjorde till sin far.

Visst är hon en konstnär?

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 21:26

Här är Michelles tavla och kanin hon gjorde till sin far.

Duktig va?

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juni 2009 21:23

Här är Niqoles tavla hon gjorde till sin far samt en liten kanin.

Fint va?

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards