Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 4 juli 2009 22:35

Här är barnen med farmor Elly.

Tack för glass, melon och lek!

Vi älskar dig gammelfarmor! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 4 juli 2009 22:34

Tack min älskade dotter för det fina violen!

Puss! =)

Av Zandra & Björn Engvall - 4 juli 2009 21:35

I dag har Niqole haft utegångsförbud.

Hon frågade igår om hon fick gå hem till Thea. Jag sa att hon kunde komma in då maten var färdig.

Ett tu tre så var hon borta. Jag ropade och letade. Hon hade gått till Thea iallafall.

Hon lovade mig ikväll att ALDRIG göra om det!

Tack för det! =)


I dag har Björn varit deppig. Hans barn fyller 7 år och han har inte fått gratta dom.

Qimberlie har varit ute med honom i trädgården. Hon ville ha ett par handskar på, man jag hade inga så små så hon fick ett par fingervantar. Hon blev nöjd med det. =)

Hon plockade en viol till mig. Tack gumman! =)

Hon var även med Björn till Ica.


Niqole och Michelle har pysslat och gjort pärlplattor.


Niqole har varit ledsen idag. Hon var inte bjuden på Cajsas och Samuels kalas. "Mamma jag bjöd ju dom, varför bjöd inte dom mig?" frågade hon. Jag vet inte gumman, svarade jag henne. "Dom fick ju inte komma på mitt, kanske fick dom inte bjuda oss. Tror du det mamma?" Jag vet inte varför gumman, svarade jag min dotter.

Hon var så ledsen så hon ringde sin pappa och frågade. Givetsiv hade han inget svar att ge henne. Dessutom lovade han att han skulle ringa flickorna ikväll, vilket han inte gjort. Jag är inte ett dugg förvånad. Han har inte ringt många gånger sen jag sa att han får ring också. Jag har inte råd att flickorna får ringa upp varje kväll efter att han skickat sms: "Ringer flickorna?" Tydligen blev det inte så viktigt då han själv måste betala! Tråkigt! =(

Flickorna var besvikna IGEN. Det är mycket snack och liten verkstad. Niqole väntar fortfarande på ett brev från hennes pappa. Hon skickade ett till honom förra hösten och han lovade att svara. Inget har kommit. Han säger att han har skrivit 2 som kommit bort i posten. Tror han på tomten med??!!!

Nej vad ska man svara sin dotter?! "Tror du att ni blir bjudna när inte äns deras pappa får fira dom?!" Eller?! Nej det går inte. Ibland kan man inte vara helt ärlig mot att barn, dom är för små, dom förstår inte. Men för det får man ALDRIG ljuga!

Björn frågade barnen igår om dom ville träffa honom på måndag och ha lite kalas här hemma. Det ville dom givetvis!

Det tog inte lång stund innan deras mamma hörde av sig och sa att dom inte fick. Hon sa att dom skulle på semester. Han frågade hur länge dom skulle vara borta och när han fick träffa barnen. Han fick till svar: " Det har inte du med att göra och det vet jag inte."

Efter lite smsande kom från henne som vanligt: "Jag orkar inte mer." Det skriver hon jämt. Sen sprider hon dynga med att Björn skickar "dumma/fula" sms till henne. Är det fula sms? Att man vill träffa sina barn?!

Hon sa att han fick komma dit på barnkalaset om han ville gratta dom. Vilket han inte vågar med tanke på vad vi fick gå egenom den 2 april i år. Falsk anmälan om misshandel, lögner, falska vittnes mål av hennes mor samt man (mina barns pappa) och rättegång, givetvis genomskådades det och Björn fick den dom som var rätt FRI KÄND!

Hon tillagde också att barnen bara var ute efter presenterna. Det är en lögn till!

När sanningen väl kom fram från en annan person så skulle dom inte på semester, dom ska vara hemma och bygga altan för han skulle hjälpa dom! Ännu en lögn!

Barnens 6 års kalas fick Björn fira på dagis i en timme. RÄTT?!

För alla er som inte vet sanning så SKITER INTE Björn i sina barn som det sägs. Han har kämpat VARJE dag i nästan 2 år för att få träffa sin barn. Dom har gemensamvårdand vilket betyder att han har rätt till att få träffa sina barn. Det hon gör är fel. Hon får inte enligt sveriges rikes lag förbjuda honom att träffa sina barn. Det kallas umgänges sabotage. Hon har INTE ägande rätt eller ensamrätt på barnen.

För att par veckor sedan frågade Björn om han fick träffa barnen. Det fick han givetvis inte, dom jobbade, hade inte tid. Det är inte en godtagbar "ursäkt" ur lagens ögon för att en pappa inte ska kunna träffa barnen. Hon sa även att dom skulle ta det under semestern, och hon "önskade" att umgänget kunde öka. Det ska låta så j*vla bra utåt. Det är semester nu och då har dom planer och vet inte hur länge dom blir borta. Det är också olagligt att ta barnen och sticka väg längre stunder utan att pappan kan träffa barnen. HELA förra sommaren gjorde hon lika. Dom gömde sig i husvagnen i skogen någonstans. Sen har hon mage att säga att Björn kränker henne. Det är han som jämt får höra "Du är ju dum på riktigt." Och liknade. Är inte det kränkning?

Men jag tror att rättvisan segrar. En dag blir barnen stora och vad händer då? När dom får reda på att pappa har gjort allt för att få träffa dom och mamma gör allt för att förbjuda. Till och med tar till falska anmälningar. Min mamma skulle inte vara värd vatten, vill jag lova! Tänk på att man äger inte sina barn, man har dom bara till låns. Det dom får i barndomen av dig, får du som förälder tillbaka i deras vuxna ålder. Var inte ett svin, var inte ego. Du skadar inte pappan genom detta beteende, du skadar barnen och dig själv.

Snälla tänk på barnen, VAR INTE ETT SVIN!

SNÄLLA DU FÖRSTÖR INTE DINA BARN OCH DERAS LIV!

Niqole har frågat Björn flera gånger: "om du och mamma inte blir kära mer. Får vi komma och hälsa på dig och sova hos dig?"

Björn svara: "Självklart, men det kommer inte hända."


Jag har lovat mig själv, Björn och våran Quentin, att OOOMMMM (vilket inte finns i våran värld och våra tankar) men OM vi skulle gå skilda vägar så kommer vi göra det snyggt. Inge bråk, inte tömma hela bohaget, inte svina. Vi kommer BÅDA finnas för vår son TILLSAMMANS. Då lär sig ett barn kärlek och respekt. Jag kommer heller aldrig ta ifrån honom sin farmor, farfar, fastrar, farbröder eller kusiner. Men vi kommer som sagt ALDRIG gå skilda vägar!


Tillbaka till dagen.


Vi åt potatis, köttbullar, brunsås, gurka och lingon. Mmmm...

Efter det kom farmor Elly. Hon hade med sig glass och melon. Dom lekt och barnen ÄLSKAR henne. Tack för besöket Elly! =)


Trawiz har inte ätit en bit idag. När jag skulle byta på honom efter maten kände jag att han var glödhet. Han hade 39.9*s feber. Han ville inte dricka heller. Han fick alvedon och febern gick ner till 39.2*

Jag ringde till hälso- och sjukvårds-upplysningen och dom gav mig rådet att ge honom en till dos vid 21 tiden, samt att jag var tvungen att TVINGA i honom vätska. Han fick saft och satt med Björn i soffan. Sen fick han en flaska vällning när han skulle sova. Innan alvedonen kl.21 hade han 38.7* så det går åt rätt håll.


Nu spelar Björn och Pierre gura. Ska snart vara trevlig och göra dom sällskap.


Vill bara passa på att säga: Jag vill hylla min bror och hans förra sambo som gick i från varandra på ett fint sätt. Har barnen lika mycket. Hjälper varandra och finns jämt för barnen. Tack Uffe och Jaana för det! Fidelie och Liam kommer inte ta skada av eran separation!


En en gång: GRATTIS älskade Cajsa och Samuel. Hoppas ni haft en underbar dag. Vi tänker på er, saknar er och sist men inte minst, VI ÄLSKAR ER!

Vi tänker på er VARJE dag, saknar er VARJE dag, bäddar era sängar VARJE dag, byter era handdukar på lilla toan VARJE gång jag byter våra, eran tandborstar finns kvar, sängar, pyssel/leksaker.

Eran lillebror saknar er. Pappa gråter efter er VARJE natt. Ni har världen bästa pappa som gör allt för er, GLÖM ALDRIG DET!

Jag och pappa kommer alltid finnas här för er om ni behöver oss!

Puss små trollungar!


Dom små trollen hade barnkalas idag mellan 11 och 13. Vad hade det gjort om deras pappa hade fått haft dom och firat deras dag mellan ex 14 och 17, istället för att ytterligare en dag åka in på power meet?!

Är det rätt?! Är det egoism?! Är det svineri?! Avgör själv!


Kram

Av Zandra & Björn Engvall - 4 juli 2009 10:14

GRATTIS älskade Cajsa och Samuel på eran 7 års dag!


Hoppas ni får en jätte fin dag med MASSOR av paket och lek samt jäättte god tårta.


Vi tänker på er, små trollungar!


Ja må ni leva, jag må ni leva, ja må ni leva uti 100de år.

Ja visst ska ni leva, ja visst ska ni leva, ja visst ska ni leva uti 100de år!


Ett fyrfaldigt leve för Cajsa och Samuel!

HIPP HIPP: HURRA HURRA HURRA HURRRRRAAAAAAAAAAAAAA!


Vi älskar er så mycket.

Saknar er så. Hoppas vi alla får chansen att gratta er med ett eget kalas som ni ville när pappa frågade er i går!


Ha en super dag!


Puss och kram /


PAPPA, ZANDRA , NIQOLE, MICHELLE, QIMBERLIE, TRAWIZ & QUENTIN



Av Zandra & Björn Engvall - 4 juli 2009 10:12

Lilla söta Donna.

Man blir nästan sugen att kidnappa henne. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 4 juli 2009 09:22

Igår blev det sent så jag orkade inte blogga.

Får fixa det nu istället. =)


Har nyss skurat hela vardagrummet NOGA innan Trawiz vaknat. Inte damsugit bara skurat och dammat varje milimeter. (Eftersom att Donna fick komma in där igår kväll.)


I går på förmiddagen tog vi det lilla lugna.

Dagen började bra för Björn som fick prata med sina barn. =)

Tyvärr fick inte det lyckan hålla i sig då det ALLTID finns NÅGON som vill vara elak och sabotera för min älskade man. Jag hoppas allt ordnar sig, hoppas alla får sitt straff för all skit man kan ge en annan människa. Usch för att leva ett liv inlidat i ondska och lögner. =(


Barbro ringde och frågade om Björn kunde köra ner henne och Lasse till tåget 14.07, givetvis gjorde han det! Sen fick vi uppdraget att se till så lilla Donna hade det bra. Jisses vad hon är söt! Man smälter när hon tittar på en med sina stora bruna ögon. =)


Sen bra det iväg till BVC. Pojkarna skulle vägas och mätas.

Då ringer Jenny och vill ha skjuts ner till 15.07 tåget. =(

Tyvärr kunde vi inte ställa upp för henne och Alicia. Det känns så hemskt att man måste säga nej. Hade vi vetat att du skulle till stan Jenny hade vi kunnat kört ner dig till 14.07 Men men... Hoppas det fixade sig.


Flickorna ville givetvis stanna hos mormor den lilla stund vi skulle till Sura. Qimberlie ringde och frågade mormor, mormor blev jätte glad!


Väl på BVC slapp Trawiz sin vaccination. Kari ville vänta då det inte var så längesen han fick vacc. mot TBC.

Båda pojkarna hade växt bra. Vi fick rådet att byta välling till Quentin. Han behöver inte NAN2 längre och han är så rund. =)

Trawiz vägde 11kg och Quentin nästan 9kg. =) Dom var 81cm resp. 67cm. Mammas stora pojkar. Quentin "prata" massor med Kari och Trawiz lekt med alla leksaker med Björn. I augusti är det ny koll.


Hos mormor tog vi en snabb fika. Tack mormor!

Niqole hade sönder en rosa ljung vas för mormor. Vi får köpa en ny till henne. Det var inte hennes mening, hon kom åt den när hon skulle gå ut på altanen. Hon blev så ledsen. =(


Sen bar det i väg till Milagränd för att rasta Donna. Björn tyckte så synd om den lilla vovven för att hon var hemma ensam. Vi tog med henne hem, hon fick vara på altanen. Det tyckte hon om. Trawiz fick sin medicin i förebyggande men han fick inte klappa henne, bara vinka.


Vi åt köttbullar och makaroner till kvällsmat. Usch! Men barnen gillar det.


När det var dax för sängen ville ingen gå och sova. Jag vet inte hur många gånger flickorna var ut och sa god natt till Donna.

Det är så tråkigt att vi inte kan ha hund. Visst är det skönt att inte vara bunden till ett pass, men jag är uppväxt med djur så visst är det tomt.


Björn hämtade Barbro, Lasse och Helena vid tåget 21.50

Dom kom över hit och vi hade trevligt. Helena var tvungen att gå hem tidigt då det blev åska och hennes hundar var själva hemma.

Då fick Donna komma in i vardagsrummet. Jag stängde Trawiz dörr och öppnade hans fönster samt att han hade fått medicin. Det gick bra, han visade ingenting. Men han var ju int nära henne heller. Hon låg i soffan och sov hela tiden.


Vilken svart himmel det blev. Jag trodde att det skulle bli ett rejält oväder med det var lamt. Skönt det var att höra regnet, det behövdes!


Vi åt varma mackor och satt och prata. Det var jätte trevligt!

Sen tittade vi på Fullpackat med Robert Gustafsson. Han är bäst. Att skratta roligt är det bästa jag vet. =)


Jag höll på att somna så jag gick och la mig. Tråkig som man är. =)


Jag tror Björn skjutsade hem Barbro och Lasse halv 2.


Tack för en jätte trevlig kväll! Det får vi göra om snart! =)

Tack för lånet av lilla Donna.


Ha en bra dag.

Kram

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards