Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 9 juli 2009 23:00

I dag har vi haft en riktig slappar dag!

Björn har bakat kakor i dag igen. Vet inte vad det är, men han är så huslig min man. Han tycker om att göra saker som han får uppskattning för.

Älskling du VET att jag uppskattar allt du gör, du är det underbaraste som finns! =)

Först bakade han choklad-drömmar och senare mot kvällningen kolakakor. Flickorna var med honom och baka. Det var så underbart att se min man med mina tre döttrar baka och ha mysigt tillsammans. =)

Jag har bakat rosa mums-mums till Qimberlies kalas. Hon ville ha prinsess "dallerkakor" så visst fixade mamma det. Jag försöker göra allt mina barn ber mig om. Tyvärr kan jag inte ta ner stjärnorna åt dom. =)

(Jag gillar inte höjder.=) )

Jag har rensat lite papper i köket. F*n vad man kan spara skit. Hittade telekatalog från 2007.

Tvättat har jag också gjort. Tråkigt att behöva torka inne när det är sommar och man vill att dom varma vindarna ska torka tvätten. Men men sommaren kommer väl tillbaka... hoppas jag!

Björn och jag har passat på att spela lite roliga spel tillsammans medans flickorna tittade på film och gossarna sov.


Ikväll hände något oväntat. Jag ringde upp min svägerska Tessan. Vi har varit lite på kant med varanda i ca ett årstid. Björn har inte pratat med sin bror på ca 1 år! Men för allas skull så vill vi nu kunna prata igen. Inte ta upp vad som gick fel eller vems fel det var. Det finns bara EN sak Björn och jag vill ta upp och det gäller framtiden.

Jag bjöd över dom på fika och en pratstund i morgon och jag hoppas att dom inte har något för sig. =)

Björn saknar lilla Tuva.


Trawiz hade kissat igenom blöjan och HELA sängen. Jag har skurat den och skurat madrassen. Tyvärr hann den inte torka så han skulle få sova i Qimberlies säng i natt och hon skulle på låna Samuels säng. Men det funkade inte. Han kom upp 1000 gånger eller så lekte han. SUCK!

Jag rotade fram alla duntäcken och "gjorde" en mjuk madrass åt honom. När jag la honom somnade han på 1 sekund, han ville väl ha sin säng. =)


Alla sover utom Qimberlie. Hon somnade på soffan medans jag lagade mat. Det räcker tydligen för att bli nattuggla. =)


Nu ska jag försöka lägga henne sen ska vi titta på film.


Ha det gott!

KRAM!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards