Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 19 juli 2009 19:49

I dag vaknade vi lite sent. (kl 9.30)

Det är bra då flickorna skulle till sin pappa, som alltid på söndagar.

Dom är så trötta när dom kommer där ifrån så dom behöver en sovmorgon när dom ska till honom. Plus att jag inte vill att han ska behöva ha sura eller trötta flickor hos sig. Det ska vara kul att vara hos pappa! =)


Flickorna gick ut för att hoppa medans dom väntade på sin pappa.

Då åkte han förbi mot macken och dom ropade: -Nu kommer pappa!

-Nej han åkte till macken.

Efter ett par minuter. -Nu kommer pappa!

-Nej han åkte förbi igen.

Dom lät som små sportkommentatorer. =)

När pappa kom såg dom inte honom och han kom smygandes in på gården för att överraska dom. 


Niqole vart sur för att pappa "råkade" se när hon slog Qimberlie i huvudet.

Han "smög" på dom när dom hoppade.

Hon gick in i hallen och tjurade innan dom skulle åka.

Jag var lite orolig att hon skulle visa sitt "tonårs-humör" hon kan få. Hoppas det gick över fort. (Det verkar så efter att läst i pappans frus blogg.) =)


Pojkarna sov och vi gick ut till vinbärsbusken. Nu syns det att vi varit där och klippt och plockat. Det tog bara 10kg innan det började synas. =)


Vi har haft besök av farmor och faster Jenny samt kusinerna Alicia och Freja. Freja är ett så vackert namn. Jag är inte så mycket för svenska namn då jag tycker dom är tråkiga och vanliga, men Freja är sssååååå fint. Inte så vanligt heller. =)

Vi fikade och pratade en massa. Tyvärr så var fika bordet lite magert. Ber om ursäkt för det, vi ska baka mer till nästa gång. =)

Barnen lekte så tyst och fint, jag trodde nästan att dom gått till grannen. Trawiz verkar vara förtjust i Freja. =) Han ville gärna krama henne så fort han fick chansen. =)


Flickorna kom hem igen vid 16.30

Dom hade haft kul och uppträtt tillsammans för pappa, hans fru, farmor och farfar. Det gläjer mig att höra att dom har kul hos sin far, det är ju det som är meningen. Men det kanske tar ett par år innan alla kommer in i hur livet ser ut och vilka förändringar som blivit. Det är nog svårt för barn och förstå varför man skiljer sig och skaffar ny partner. Därför är det så otroligt viktigt att ALLA samarbetar för BARNENS BÄSTA. Man behöver absolut inte vara vänner men man kan dra på sig en mask och bita ihop för barnens skull dom få gånger man "springer på" varandra tycker jag!


Qimberlie och Trawiz lagade mat med mig. Det blev krovstroganoff.


Quentin har varit så go i dag. Inte en gång han har varit sur och grinig. Han har skrattat och varit på tipp-topp humör. =)

Hans tredje tand har spruckit upp helt så nu känner jag igen min son igen. =)


Flickorna ville titta på Peter Pan, då passade jag och Björn på att spela yatzy. Vi spelade bara två gånger för Björns dåliga förlorar humör började komma fram. =)


Jag vann ett par foppa-tofflor med prinsessor på åt Niqole på Tradera. Gissa om hon vart glad?!

Nu väntar hon på att dom ska komma med posten.

Jag vann även att par med blixten McQueen på åt Trawiz. Dom var så coola. Åt Qimberlie vann jag ett par lila med lite vitt och gult på. Hon valde dom själv. =)

Dom som jag lagt bud på åt Michelle går ut på tisdag. Det är jorgubbsLisa på dom. Så nu MÅSTE jag vinna dom åt henne. =)


Nu sover mina gossar och flickorna ska med i säng strax. (Bara mamma är färdig med sitt bloggande.) =)


Jag och Björn ska titta på någon film som börjar kl 21. Den skulle tydligen vara bra sa Björn. =)


I morgon ska vi hem till morbror Lasse. Han fyller år i dag men vi åker till honom i morgon istället. Vi ska nog ut i skogen och plocka lite bär och svamp också. Det suger i svamptarmen. =)


Baka ska vi nog också! Jag är sugen på att göra eget godis.


Ha en bra kväll.

KRAM

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards