Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 23 juli 2009 21:32

I går kokade jag saft. Nu har vi ca 4 liter vinbärssaft. Både min karl och barnen gillade den. Då är jag nöjd. =)

Farmor Elly kom förbi på kvällen. Hon hade med sig glass och jordgubbar till barnen. Å vad dom mumsade. =)


I dag har Björn varit ute i skogen igen = mer svamp till mamma. =)

Han skulle hem till Lasse och byta spindel-leder på bussen men han var inte hemma, så Björn tog sig en skogsvända istället.

I morgon lär han gå upp tidigt för att få det fixat då vi ska besikta i morgon.


I morse när vi vaknade lekte barnen så tyst och fint inne på rummen.

Dom brukar göra det innan frukost om dom inte tittar på TV så inte reagerade mamma på hyss. =/

När Björn kom in för att lyfta ur Trawiz ur sängen. (Han sov längre än de andra barnen.) Så badade barnen inne på rummet.

Dom hade hämtat vatten från badrummet och hade te-bjudning.

Det var kladd på HELA golvet. =(

FFFFFFFFFFYYYYYYYYYYYYYYYYYYY! Börja med att städa efter busiga barn. =(


Jag tog ett prat med barnen efter frukosten och givetvis var det inte någon av dom när jag fråga. Dom skyllde på varandra. Tillslut sa Niqole:

- Mamma, jag vill inte ljuga. Det var vi alla tre.

Då talade jag om att jag blev glad när hon kunde vara ärlig. Jag hade blivit mer arg om dom ljög. Man ska ALLTID hålla sig till sanningen och INGET annat.

Ärlighet värdesätter jag högt och det är något jag vill lära mina barn.

Sanningen kommer ALLTID i fatt lögnen.


Jag har tvättat och strykt kläder som vi ska ha med på semestern.

Vi ändrade dag. Vi åker på söndag istället för måndag nu när inte flickorna kunde vara hos sin pappa på söndag, han är på semester.


Annars har det varit en lugn dag. Mest slappat.

Jag är så trött! Jag skulle kunna sova i veckor känns det som. ...ZZZzzz...


Björn har gjort hjortronsylt. Visst är han duktig?

Det bästa (tycker han) är att han får ha det för sig själv. Det är ingen annan som äter det!


Nu ska jag och min kärlek slå oss ner framför dum-burken en stund innan sängen ropar. =)


Ha det bra.

Kram!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards