Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 20 juli 2009 23:41

Här är allt fint som flickorna gjorde till sin farmor.

En varsin "blubbis" och varsin kylskåpsmagnet.


Alla grattis kort.

Niqole skrev allt själv på sin farmors kort.


Fina saker va?

Duktiga är dom mina troll. =)

Av Zandra & Björn Engvall - 20 juli 2009 23:39

Trawiz äter kaka.


Qimberlie och Quentin sover gott.


Flickorna busa vi skogsbrynet.

Av Zandra & Björn Engvall - 20 juli 2009 23:14

I morse gjorde Björn en god brunch.

Barnen åt som hästar. =)

Björn har kommit på att hans morgon-humör är på topp om han får lyssna på musik i hörlurarna fram till frukost. Om det gör så han får en bra start på dagen så: varsågod! =)


Efter det satte jag mig med barnen för att pyssla lite.

Barnens farmor fyller ju år i morgon och givetvis ville flickorna göra något fint till henne. =)

Niqole gjorde ett fint kort till Emma också. Niqole ska på hennes kalas i morgon.

Barnen gjorde även ett fint kort till morbro Lasse som fyllde i går. Vi skulle ha grattat honom i dag med han fick förhinder så vi tar det i morgon när Niqole är på kalas så alla barnen får kalasa lite.


Björn ville ut i skogen. Ingen höjdare med 5 barn kanske, speciellt när en måste bäras och en har lätt för att snubbla. Men vi gjorde ett försök iallafall. =)


Vi tog en snabb lunch med korv på Ica, köpte med lite fika och åkte ut i det gröna.


Ååååh vilket smultron-ställe vi hittade.

Björn gick upp i skogen och tittade efter svamp. (MUMS)

Jag och barnen stannade vid bilen då pojkarna sov. Där hittade vi lite blåbär och MASSOR med smultron, endast ett par meter från bilen.

Niqole var jätte duktig att plocka. Jag trodde inte barnen skulle hjälpa till, mest äta själva. =) Men vad fel jag hade. Dom tyckte det var jätte kul!

- Vi plockar 10 och äter ett blåbär, plockar 10 till och äter ett till, sa Niqole.

- Jag ville äta mer, sa Michelle.

- Nej, annars blir det inget i korgen, svarade Niqole.

Gulligt! =)


Vi åkte på flera ställen och barnen vaknade och somnade i omgångar.

När Qimberlie, Trawiz och Quentin sov alla tre hittade vi ett jätte bra blåbärs ställe. Vi parkerade bilen i skuggan och gick upp ett par meter i en backe. Tur att det var så nära bilen så alla kunde plocka, jag skulle ALDRIG lämna dom i bilen och gå in i skogen.

Korgen vart halv full iallafall innan Quentin vaknade och var hungrig.

Det blev en del att göra sylt på. Mmmm...


Väl hemma igen gjorde vi mat. Ärtsoppa och pannkaka med grädde och jordgubbssylt. Barnen åt jätte bra. Vi var klara vid 20.30

Vi har varit i skogen HELA dagen och det gick jätte bra. Det är väl Quentin som det blir lite problem med. Han kanske får vara hos farmor nästa gång. =)


Barnen somnade som änglar. Som vanligt.

Vi satte oss för att titta på TV och slappa lite.


Nu ska Quentin få mat av sin far. Det låter som om han är van att bli utan. =) Han är som sin far, maten ska vara färdig när han slår upp sina blå. =)


Nu ska jag sova. Det blir kanske en sväng till skogen i morgon med, jag vill ha svamp. =)


God natt!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards