Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 5 juli 2009 21:24

I morse hade Trawiz fortfarande feber.

Qimberlie också men inte lika mycket. SUCK!


Vi tog det lugnt och flickorna åkte inte till sin pappa. Jag frågade hur han ville göra och valet var hans.


Vi har tagit det lugnt hela dagen.

Usch så kallt det varit idag. =(

Jeans och tjocktröje-väder! FFFFYYYYYYY!


Trawiz åt 5 tuggor mat idag och en kaka. Han har dock druckit bra!

Mitt på dagen var febern nästan borta men nu innan han skulle sova var den tillbaka. =(

Inge snorig är han heller... undrar om det är tänder? Han vill ju inte äta... det merks väl om ett par dagar.


Niqole har åkt In-Lines. Hon är jätte duktig!

Michelle har cyklat punka på sin cykel. =(


Sen kom Barbro, Jenny, Ronny och flickorna över på en snabb fika. Det var trevligt! Tack för besöket! =)


I dag har vi bytt välling sort på Quentin. Jag tror han blev mätt längre på den. Han har sovit jätte bra sen dess. =)

Han låg nyss och skrattade i sömnen. Lilla plutten min. =)


Trawiz somnade redan kl 18. Han var jätte trött min lille gosse. =)

Jag satte mig då med flickorna i soffan och tittade på Askungen. Det var så mysigt med en flicka på varje sida och en i knät. =)

Jag är så lyckligt lottad som har så många och så vackra barn. =)


Nu ska jag skicka lite vinnar mail och packa sålda auktioner.


Ha det bra.

KRAM

Av Zandra & Björn Engvall - 5 juli 2009 12:01

Nu börjar det bli dags att dementera alla falska anklagelser och rykten som florerar både på nätet och på byn.


Att mitt ex blivit anmäld för vanvård är sant men inte historien om varför, det började med att mina barn talade om saker för mig när dom var här som fick mig att börja fundera, då beslutade jag mig för kontakta både sociala myndigheter och polis.

I och med att jag ringde och frågade ang. detta så togs en anmälan upp, det var dom tvungna att göra.

Jag fick även uppmaningen eller snarare order från både polis och socialen att som det står i lagen, vårdnadshavare måste göra allt i sin makt för att skydda barnen även om det är från den andra vårdnadshavaren.

Det som inte är sant är att jag skulle ta barnen ifrån deras mor, jag sa bara till barnen att dom skulle få sova hos pappa en natt.

Samma sak sa jag till deras mor då jag samma kväll försökte prata med henne vid två tillfällen, tyvärr ville hon inte lyssna utan slängde på luren i örat på mig.

Passar även på att dementera ryktet om att jag skulle ha knuffat omkull henne, tagit stryptag och sparkat på henne samtidigt som hon skulle ha haft sonen i famnen.

Läser man vittnesmålen från samtliga inblandade så behöver man inte vara Sherlock Holmes för att se vad som är sant.

Befängt är vad det är men jag kan förstå anmälan då en domstol tilldömer ensam vårdnad till den som blivit misshandlad inför barnen då den misshandlande föräldern automatiskt anses olämplig som vårdnadshavare, bra försök men klantigt att inte hålla sig till samma historia, att inte komma ihåg vad man sagt i tidigare förhör och säga något annat i vittnesbåset.


I 6 månader förelåg det mig ett besökförbud vilket jag inte blivit ålagd utan frivilligt gått med på, till största del för att vara tillmötesgående men även för att då visste jag att ett besöksförbud gäller åt båda håll.

För den som inte vet så fungerar ett besöksförbud så att en person blir förbjuden att söka kontakt med en annan person som upplever rädsla för denna eller om det föreligger fara för upprepat brott.

Personen som blivit tilldelad ett besöksförbud får inte söka kontakt på något vis, inte fysiskt, inte via telefon, sms eller brev, detta skall också respekteras av den andra parten vilken inte heller får söka kontakt.

Normala sociala kontakter som kanske inte kan undvikas ligger lite i en gråzon, t.ex om man möts på ICA, då skall man vända och gå en annan väg.


Gemensam vårdnad, vad innebär det?

Det betyder att tillgodose barnens bästa gällande vård och skola, det har absolut inget med umgänge att göra, dock kan en vårdnadshavare som blivit tilldömd ensam vårdnad styra umgänget på ett helt annat sett som denne finner lämpligt, tyvärr fungerar inte socialtjänstlagarna som dom skall tillika inte heller svearikes lag.

Där står att boendeförälder (den förälder som har barnen stadigvarande boende hos sig) skall främja ett fungerande umgänge med den andra föräldern.

Det skall mycket till innan en förälder bedöms olämplig till ett umgänge, man skall i princip utgöra ett stort hot mot barnen.

Kontaktar man det sociala då man är missnöjd med umgänget och hur det bedrivs så får man till svar att: Det är fel men vi kan inget göra mer än att sätta upp tid för ett samarbetssamtal.

Detta samtal är frivilligt och inget man måste gå på.

Vi hade blivit tilldömda att närvara på 5 möten av tingsrätten vid den muntliga förberedelsen, mitt ex avbokade av olika anledningar 3 av dessa möten.

Vi kom i alla fall överens om att ha fortsatt gemensam vårdnad och om att själva komma överens om ett väl fungerande umgänge, tyvärr har detta inte alls fungerat i enlighet med det som sas på socialen och tyvärr kan man inget från socialens sida göra då inget kontrakt skrevs.


Barnen fyllde 7 i går den 4e juli och om jag skulle fira dom så skulle jag komma hem till dom då det var barnkalas.

Det var bara paketen dom var ute efter, inte träffa pappa!

Jag pratade med barnen tidigare i veckan och frågade om dom ville att pappa skulle ordna med kalas, vilket dom också ville.

Nu ska jag inte få träffa dom överhuvudtaget pga. det som skrivs i denna blogg.

Jag finner inte ens ord att skriva om detta.


Nu ska jag ut och ockupera tankarna med lite trädgårdsarbete så man har något annan att tänka på, det gäller att sysselsätta sig, annars blir man galen.


Ta hand om er och alla runt i kring er, framförallt barnen, man vet aldrig när dom rycks ifrån en.


Peace out./B.

Av Zandra & Björn Engvall - 5 juli 2009 00:08

Emil, ville bara säga att vi tänker på dig och din familj.


Hoppas den skyldige får sitt staff.

Lås in honom och kasta bort nykeln.


Krya på dig!

Hoppas allt blir bra till slut och att du inte får några problem efter skadorna.


Hur kan folk vara så dumma?!

Vad rörs i deras huvuen?!

Hur kan man sticka kniven i någon?!

Ska livet hänga på en skör tråd när man är 18år?!


Fy!

Tanken skrämmer mig över att mina barn ska behöva växa upp i denna hemska värld. Vart är vår värld på väg?

Kan man inte behandla andra med respekt?

Dagens samhälle är sjukt!


Du finns i våra tankar!


Tankarna går även till dig Sara som var med om samma skit för ett litet tag sedan.

Varför finns det så mycket våld i Hallsta?


Lycka till i livet och krya på er Emil och Sara!


STORA kramar från Kennys syster med familj!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards