Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 6 juli 2009 22:14

I morse fick vi sova ut lite.

Barnen var trötta. Det var vi med för den delen. Måste bero på det tråkiga vädret. =(


Febern avslöjad. 2 tänder har Trawiz fått. Han har inte varit varm och inte lika gnällig i dag. Tack för det! =)


Vid lunch ringde dom från synsam och Michelles glasögon var färdiga. Jag ville hämta dom med det samma eftersom att hon kanske skulle slippa lapp-behandling om hon använde dom flitigt.

Tyvärr grät plånboken. Jag ringde min underbara svärmor och fick låna pengar utav henne. Tack svärmor! =)


Michelle och jag brassade upp till Fagersta fort.

Åååå så fin hon blev min sessa.

När vi åkte hem sa Mich: "Mamma träden har små blad, dom är inte bara gröna." Sen log hon stort.

Då rullade tårarna ner för mina kinder. Hur illa har hon sett utan att veta det själv?!

Hela vägen hem var det något nytt hon såg. Det var små fåglar och det var bokstäver på bilarnas reg.plåtar m.m

Varje gång sa hon: "Åååå Mamma!"


När vi kom hem hade Jenny och Ronny samt flickorna kommit.

Björn skulle till och baka en rabarber-paj när vi var på väg hem men sockret var slut så jag och Mich hämtade pengar och åkte till Ica.

Där hade Mich bestämt träff med sin far, hon ville ju visa upp sig. =)

Han tyckte givetvis också att hon var jätte fin.

Vi skyndade hem med sockret och Micha ville leka med bonus-kusinerna.


Vilken god paj min älskling gjorde. Mmmm... Jag är ingen paj älskare men det var gott. Marsansås... mmmm... SLURP!

Tack älskling, du är bäst!

Barnen fikade med glass. Alicia hade tjatat om mina isglassar hela förmiddagen. =)


Barnen har lekt jätte bra idag, vart bara ett litet bråk på alla timmar. Det är ju ett klassiskt "problem" när flickor blir fler än två. Nu var dom ju fem!


Vi vuxna spelade lite gura. Det var väl kul Jenny?! Eller?! =)


Ett tu tre så kom farmor Elly igen. Hon trodde att det var hon som smittat barnen i lördags, för hon hade hört att dom hade ont i magen och var magsjuka. Hon trodde det var melonens fel. Men nej Elly, felet var INTE ditt!

Hon hade med sig melon, bullar, chokladtoppar, dricka, banan till Trawiz (då han inte gillade melon i lörags), en stark "Bertil" till Björn (för att han är så snäll och låter henne hälsa på trots att hon är släkt med barnens far, det är hennes egna ord) samt att Quentin fick en peng till en efterrättsbruk. Hon vill inte glömma någon. Hon är så go den lilla gumman.

Givetvis är du alltid välkommen Elly! Även nu när jag och barnen far inte är gifta längre, så är du ALLTID gammelfarmor, glöm inte det. Vi älskar dig Elly, finns ingen som du. Du har ett hjärta av guld!


Vi åt mat vid 18 tiden och barnen var jätte trötta efter en hel eftermiddag med bus och lek!

Jag hade tänkt att dom skulle duscha innan sängen kallade, men det var ingen som ville hålla sig vaken. =)

Trawiz somnade vad matbordet. Han åt upp allt han blev serverad.


Dom får duscha i moronbitti. Fy, jag får gå upp 5 för att hinna. Vi ska till läkaren med mig och flickorna ska vara hos mormor och pojkarna med farmor.


Jag och Björn har packat och skickat vinnar mail på auktioner som blivit sålda på tradera. Kul när det blir en slant. Nu kanske spindel-lederna till bussen blir "gratis". Vi måste fixa dom och sen ombesikta. Inget kul men ett ont måste!


Nu ska jag försöka sova så jag kommer upp i morgon.


Tack Jenny, Ronny, Alicia och Freja för en UNDERBAR dag.

Det är så kul med en nära kontakt. Bara det blir bättre väder får vi ta en grillning. =) Vi som har störst familj och yngst barn får väl hålla i "släktmiddagarna". =)


Ha det bra!


Kram.


PS. Visst vart Michelle fin i sina glasögon?! Nu får jag titta två gånger vem av dom det är som kommer springades emot mig. Nu är dom ännu mer lika mina äldsta sessor. =) Mina vackra sessor med glasögon!


Mamma älskar er ALLA mina troll.

Mitt hjärta har plats för alla, även fler om det är så. =)


Vad vore jag utan mina barn, min underbara älskade man samt mina bonusbarn. Tack för att ni finns i mitt liv. Älskar er så hjärtat värker! =)

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards