Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 21 juli 2009 21:39

I morse vaknade barnen vid 9 tiden.

Vi åt frukost och sen duschade jag alla barnen och satte på dom kalaskläder.


Kl 11 kom flickornas pappa och hämtade dom. Dom åkte med honom på deras farmors kalas. Hon visste inte att dom skulle med, det var en överaskning. Barnen hade med sina fina paket och jag plockade en bukett blommor som flickorna fick ta med.


Då passade jag och Björn på att åka ut med Trawiz i skogen och plocka blåbär. Vi var ute en halv timme ca, det började regna. =(

Vi fick ihop 1,2 kg iallafall.

Trawiz skrek: Mamma! Sen pekade han på blåbären och ville smaka. Han var blå och fin runt munnen. =)

Quentin fick vara hos farmor under tiden. Tack Barbro! Du är en underbar farmor! =)


Kl 13 kom flickorna hem igen. Nöjda och glada. Dom hade ätit god smörgåstårta, så lunch ville dom inte ha. =) Barnens pappa hade med sig dumle-klubbor till Trawiz och Quentin. Dom tackar så mycket för det. =)


Kl 14 var det dax för Niqole att åka på kalas hos Emma.

Dom hade haft jätte roligt. Niqole tacka för att hon fick komma. =)

Niqole tyckte om Emmas pappa. Hon var så glad över att han kunde säga Niqole rätt. (Han är amerikan.) Många säger "Nikål" och det gillar hon inte. Jag heter Niqole och inte "Nikål" brukar hon viska till mig. Jag har talat om för henne att det inte är så lätt då hon har ett ovanligt namn. =)


Hemma åt vi fiskpinnar/choritzo, mos och gurkmajonäs. Mmmm!

Trawiz vill äta själv. ja, ni kan ju tänka er hur han såg ut när han åt mos. Han fick duscha igen. =)


Björn åkte ut för att plocka hjortron och svamp.

Jag har gjort kola till barnen. Dom hann somna innan dom var klara. Dom får smaka i morgon. Jag kan avslöja att dom blev goda. =)


Barnen somnade vid 20.30

Ingen av dom var nå vidare trött.


Jag har slappat framför TVn en stund och saknat min man!


Nu kom han innanför dörren.

Han var borta ett bra tag. Han hade fått punka och fått bytit däck i skogen. Stackars!

Svamp hade han med sig. =) MUMS!

Även hjortron.

Han är så duktig och underbar min man. =)


Nu ska jag koka saft. Vi måste få bort lite bär ur frysen för att kunna fylla på med nya.


Ha det bra, God natt!  


Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards