Alla inlägg under maj 2009

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:07

Här fikar Trawiz, morbror Uffe och kusinerna: Fidelie och Liam.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:06

Kalas är härligt!

Här är mormor, Barbro, Jenny och Elvira.

Av Zandra & Björn Engvall - 18 maj 2009 20:04

Här fikar barnen!

Niqole, Michelle och bonuskusinerna: Alicia och Freja.

Av Zandra & Björn Engvall - 17 maj 2009 20:29

På förmiddagen röjjde vi i storabarnensrum. Fint blev det. (Jag kan ju tala om att det inte var det innan. =) )

I dag har vi varit ute och gjort tomten sommar fin. Eller rättare sagt började. Tyvärr så vara det inte länge, gränsklipparen börja ryka.

Björn åkte till sin morbror för att hämta olja till den. Det tog sin lilla tid som vanligt. =)

Vi får väl fortsätta i morgon.

Barnen har cyklat (som vanligt) och Qimberlie har sprungit runt med sin dockvagn.

Niqole hade svårt att somna i kväll. Det är ju hennes födelsedag i morgon.

Tur att magsjukan försvann tills dess!

Nu ska jag titta på parlamentet sen damsuga och skura golven. I morgon efter frukost ska vi in till stan och Niqole ska få välja sin egen cykel. Kan tänka mig att hon kommer sitta på den hela dagen i morgon.=)


Cheers!


Av Zandra & Björn Engvall - 16 maj 2009 21:35

I dag är det lite bättre. Ingen har kräkts i dag, men ingen har heller varit bra. Jag ville inte väcka Björn så tidigt för jag visste inte hur han mådde.

Jag började plocka undan i hallen, körde ut vagnarna på trallen, när jag stänger dörren känner jag hur allt snurrar och jag ville ta mig snabbt in i sängen. Pang, sa det och allt blev svart. När jag kvicknade till låg jag på golvet i hallen och Björn satt berdvid mig och stryk mig över ryggen. Tur att jag inte hade någon av pojkarna i famnen när jag svimmade!

Jag har varit yr hela dagen, men vem har tid att ta det lugnt?

Vi har mest tagit det lugnt och tittat på film. Vid halv 8 i kväll fick vi ett ryck och städade inne på småbarnensrum, efter det duschade Björn Trawiz och Qimberlie medans jag la rent i sängarna.

Nu sover alla barn och jag ska gosa med min kärlek i soffan.

Tur att jag har min älskling som hjälper mig. Han är så underbar. Jag kommer ALLTID att älska honom, jag vill alltid ha honom i mitt liv.

Tack för att du finns hos mig min älskling, du är guld värd!


Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 15 maj 2009 21:23

I dag har vi haft en rolig dag... eller inte!!!

Jag vaknade av att Michelle grät, hon hade kräkts i sin säng.

Trawiz hade bajsat ner hela sig.

När jag går in för att väcka Björn och ber honom hjälpa mig med duschningar så jag kan bädda rent i sängarna svarar han: "Snart, jag mår inge bra." Han är nog trött, tänkte jag.

Jag lät honom ligga kvar i sängen och tog rätt på allt själv.

Jag gick in och frågade om min älskling ville ha frukost. Till min förvåning svara ha nej. Då förstod jag att han är verkligen sjuk, annars skulle han ALDRIG tacka nej. Jag själv var yr och kände mig inte på topp, allt jag gjorde gick sakta. Då kommer Björn upp som en kanonkula och in på toa. Jaha, tänkte jag. HELA familjen i magsjuka. Björn har legat deckad hela dagen, han har knappt varit kontaktbar. Feber har han med, stackars!

Jag har pysslat om alla mina "6 bebisar" hela dagen. Hoppas allt är bättre tills i morgon!!!

Hoppas vi INTE ligger sjuka på Nickis 6 års dag.

Nu sover barnen och jag måste ta hand om min stackars sjukling... lider så med honom.


Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 14 maj 2009 19:54

I dag har vi varit på begravning. Det var en fin och ljus cermoni.

Barnen var jätte duktiga och tysta i kyrkan.

Efteråt åkte vi hem till min mormor och åt smörgåstårta.

Michelle sa i bilen på väg hem att hon hade ont i magen. När vi kom hem och hon precis klivit ut ur bilen kräktes hon. NEJ inte magsjuka igen, tänkte jag.

Hon sa att hon mådde bra sen, så jag trodde hon bara ätit för mycket.

Vi gick och flickorna cyklade till fotbollen. Michelle ville inte träna idag. Hon sa att hon aldrig mer vill spela för att det var tråkigt. Under träningstiden kräktes hon igen, 2 ggr. Om jag ska vara lite äcklig och gå in på detalj så såg jag att hon ätit räkor. Då andades jag ut för då visste jag varför hon kräktes. (Hennes mage vill inte ha räkor.) Jag frågade varför hon ätit räkor när hon vet att hon inte ska det. Hon svara: "Jag fick dom av Fidelie och därför åt jag dom." Hoppas det är färdig kräket nu. Nu sover dom så sött alla 5. Niqoles lag vann förövrigt med 12-5. (Om jag inte missade något mål då Michelle mådde illa.) Niqole stod i mål en stund och hon tog många bollar. Kanske är en blivande Ravelli. =)


Nu ska jag hänga tvätt och sen sätta mig och mysa med kärleken.

 Cheers!

Av Zandra & Björn Engvall - 13 maj 2009 21:58

I dag har flickorna varit på dagis som vanligt. =)

Jag solade kl 9, idag igen. Rören är JÄTTE BRA.

Det hettar i skinnet och jag känner mig febrig. =/

Jag ska inte sola i morgon...

Efter dagis var vi till Sura, BVC, Trawiz fick vaccination mot TBC.

Han vart inte så ledsen som när han får sin synagis-spruta.

Vi har mest tagit det lugnt idag, flickorna har varit ute och cyklat lite.

Jag och Björn har gjort smörgåstårta. I morgon ska vi på min mosters begravning. Det är tungt. Tankarna far runt i huvuet och jag tänker mest på min mamma och mormor... hur ska det kännas för dom? Det är det västa man kan vara med om, att förora sitt barn. Fy, jag hoppas att jag ALDRIG får vara med om det!

Nu ska vi titta på film och sen sova. Det blir en tuff dag i morgon.


Cheers!

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om KBT och belöningsystem?
 Gillar det inte.
 Det är bra.
 Vet inte vad det är.
 Bättre att ge beröm och tillsägningar och sporadiska belöningar.
 Tror inte det är bra i längden. Barnen kommer kräva mer och mer ju äldre dom blir för att göra saker
 Kanske funkar för vissa men jag kommer inte köra det på mina barn.
 Det är den bästa uppfostringsmetod som finns.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards